Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που περιέχονται στη μηνυτήρια αναφορά συγγενών θυμάτων των Τεμπών κατά των πρώην υπουργών μεταφορών Χρ. Σπίρτζη και Κ. Καραμανλή, μέρος των οποίων δημοσίευσε το Σαββατοκύριακο ο «Ριζοσπάστης». Εκεί καταγράφονται πάνω από 8 περιπτώσεις με πολύ σοβαρά ατυχήματα που είχαν γίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «χτυπώντας καμπάνες» για την άθλια κατάσταση, τις τεράστιες ελλείψεις και την υποστελέχωση - υποσυντήρηση που είναι επακόλουθα της «απελευθέρωσης». Μία από τις περιπτώσεις μάλιστα που καταγράφονται είναι ο εκτροχιασμός και η ανατροπή δύο ενδιάμεσων οχημάτων - βυτίων ενός εμπορικού συρμού μεταφοράς καυσίμου και αυτοκινήτων του Ελληνικού Στρατού. Το συμβάν, όπως σημειώνεται, έγινε στις 25/8/2021 στην περιοχή μετά τη Λευκοθέα Σερρών, «λόγω κυρίως της κατάστασης της υποδομής (...), με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας έως τις 28/8/21 για τον εκτροχιασμό των οχημάτων, την άντληση των επικίνδυνων για την περιβαλλοντική ρύπανση καυσίμων σε άλλα οχήματα και τελικά την πλήρη αποκοπή της γραμμής Σερρών - Αλεξανδρούπολης». Ως «κερασάκι στην τούρτα», το περιστατικό επιβεβαίωνε τους τεράστιους κινδύνους από τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού μέσω του σιδηρόδρομου, που βρίσκεται σε μαύρο χάλι. Κι όμως... Το μόνο που μεσολάβησε από τότε - σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης» - ήταν το «πράσινο φως» στα ΝΑΤΟικά «εξπρές» για να περνάνε «χωρίς να σταματάνε πουθενά» στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτοξεύοντας τους κινδύνους για τον λαό.