Σάββατο 27 Νοέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Ολοι προσπαθούν να καλύψουν τις κυβερνητικές ευθύνες...

 

Πίσω από τα πορίσματα διαφόρων επιτροπών που συστάθηκαν για να διερευνήσουν τα αίτια της κατάρρευσης της γέφυρας στο Κορωπί, προσπαθεί ήδη να οχυρωθεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και να κρύψει και τις δικές της τεράστιες ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε δύο εργαζόμενους και τον τραυματισμό εννέα συναδέλφων τους.

Εγκυροι, μάλιστα, παρατηρητές εκτιμούσαν ότι, ακόμη και πίσω από την προχτεσινή δήλωση των εκπροσώπων της κοινοπραξίας «Αττική Οδός», με την οποία αναλάμβαναν πλήρως την ευθύνη για το πέσιμο της γέφυρας, κρυβόταν ακόμη μία προσπάθεια να αποσυρθούν οι κατηγορίες που αφορούν τις κυβερνητικές ευθύνες.

Μια τέτοια προσπάθεια, όμως, δεν μπορεί με τίποτε να ευοδωθεί, καθώς είναι γνωστό ότι:

  • Η ασφάλεια και η ποιότητα ενός δημόσιου έργου - και, μάλιστα, τόσο πολύπλοκου, όσο αυτό της Σταυρού - Ελευσίνας, έστω και αν κατασκευάζεται με το σύστημα της συγχρηματοδότησης και με σύμβαση παραχώρησης στον κατασκευαστή - είναι πρωταρχικά θέμα διοικητικής και πολιτικής ευθύνης. Η κυβέρνηση, λοιπόν, δεν μπορεί να κρύψει τις ευθύνες της αυτές πίσω από τους οποιουσδήποτε δήθεν ανεξάρτητους επιβλέποντες μηχανικούς και συμβούλους, που δεν έκαναν καλά τη δουλιά τους. Κι αυτό, γιατί η ίδια η κυβέρνηση «παραίτησε» το κράτος από την ευθύνη της επίβλεψης, η ίδια δέχτηκε και ενέκρινε την πρόσληψη των ξένων συμβούλων, ενώ μέσα ακόμη και από τη σύμβαση που υπογράφηκε πρόβλεψε, ένα ποσοστό της πληρωμής τους να καλύπτεται από τον ίδιο τον κατασκευαστή - ελεγχόμενο!
  • Η ίδια η κυβέρνηση έχει επίσης δεχτεί ως όρο στη σύμβαση για τα Σπάτα την κατασκευή του τμήματος της λεωφόρου Παλλήνη - Σπάτα, δεχόμενη μάλιστα την πληρωμή εκατομμυρίων για κάθε μέρα καθυστέρησης, αν δε γίνει αυτό. Επομένως πίσω από τη βιασύνη των εργολάβων και την εντατικοποίηση της κατασκευής δεν κρύβεται μόνο η όρεξή τους να τελειώσει μια ώρα αρχύτερα, ώστε να κερδίζουν δισεκατομμύρια από την εκμετάλλευση των δεκάδων σταθμών διοδίων, αλλά και η λαιμητόμος των προστίμων για το δημόσιο σε περίπτωση καθυστέρησης.
  • Τέλος, η ίδια η κυβέρνηση προωθεί επισταμένως την πλήρη ιδιωτικοποίηση των δημοσίων έργων, υπογράφοντας αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις, όπως αυτή για τη Σταυρού - Ελευσίνας και για τα Σπάτα, ενισχύοντας την ασυδοσία των εργολάβων, η οποία φτάνει στο σημείο να προκαλεί συνεχώς θανατηφόρα ατυχήματα.

Καμιά όμως επιτροπή - για εύλογους λόγους - δε συστάθηκε για να διερευνήσει αυτές τις πτυχές...

«Τα εργοτάξια έχουν μετατραπεί σε κάτεργα, όσο για τα μέτρα ασφαλείας, αυτά φαντάζουν περισσή πολυτέλεια, μπροστά στη συνεχή συμπίεση του εργατικού κόστους, μπροστά στο αφόρητο κυνήγι του κέρδους». Αυτό επισημαίνει, σε χτεσινή του ανακοίνωση, το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, το οποίο περιλαμβάνει μηχανικούς, τεχνολόγους μηχανικούς, γεωλόγους και σχεδιαστές που εργάζονται στα μεγάλα έργα. Το σωματείο, αφού παρατηρεί ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει, καθώς το σύστημα της δήθεν αυτοχρηματοδότησης έχει γίνει ο κύριος τρόπος εκτέλεσης των έργων, ζητά συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να μπει φρένο στον εργασιακό αυτό μεσαίωνα, όπως τον χαρακτηρίζει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ