Κυριακή 7 Ιούλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Νέες μελωδίες για Suzuki Alto

H Suzuki αποτελεί μια από τις πλέον παραδοσιακές εταιρίες στο χώρο της αστικής μετακίνησης. Τα μικρά αυτοκίνητα, καθώς και τα τετρακίνητα αποτελούν το κύριο πεδίο δράσης της. Το Wagon R+ θεωρήθηκε μια πρόταση, η οποία, μάλιστα, βρήκε μιμητές και αποτέλεσε τη βάση για την παραγωγή του Opel Agila. Η αναγνώριση, πάντως, της τεχνογνωσίας στο συγκεκριμένο χώρο ακόμα και από ανταγωνιστές δεν έχει απομακρύνει τους Ιάπωνες από την παραγωγή περισσότερο συμβατικών μοντέλων, που με χαμηλό κόστος θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης. Το κλασικότερο, ίσως, παράδειγμα είναι το Alto, που παράγεται από το 1979, και έχουν ήδη κατασκευαστεί περισσότερα από 7,3 εκατομμύρια αντίτυπά του, καθιστώντας το ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Η επιτυχημένη πορεία, βέβαια, χρειάζεται τονωτικές ενέσεις για να διατηρηθεί και ο καιρός της ανανέωσης έχει φθάσει. Οι Ιάπωνες, αλλάζοντας τα εμπρός φωτιστικά με νεότερης σχεδιαστικής αντίληψης σε σχήμα οβάλ και τα πίσω με άλλα, περισσότερο καλαίσθητα, κατάφεραν να φρεσκάρουν αρκετά την εδώ και 22 χρόνια γνώριμη εικόνα. Στις διαστάσεις τη διαφορά κάνει το ύψος, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 50 χιλιοστά (1,455 μέτρα συνολικά), προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών, που δεν έχουν πάντα το ύψος των Ιαπώνων. Το μήκος (3,495 μέτρα) και το πλάτος (1,475 μέτρα) του αμαξώματος έχουν παραμείνει τα ίδια, αλλά σύμφωνα με τη Suzuki το μεταξόνιο (2,360 μέτρα) έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά, συμβάλλοντας στην ευρυχωρία. Μεγαλύτερη χωρητικότητα υπόσχεται και το πορτ μπαγκάζ, που μπορεί να φιλοξενήσει 177 λίτρα, ενώ αν επεκταθεί 432 λίτρα (μέχρι το ύψος των παραθύρων) ή 725 λίτρα (έως την οροφή), όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Διαφορετική είναι και η θέση οδήγησης, που βρίσκεται ψηλότερα, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα. Το εσωτερικό έχει ξανασχεδιαστεί, ακολουθώντας, όμως, μάλλον συνήθη μονοπάτια, και γι' αυτό δεν υπόσχεται εντυπωσιασμούς, αλλά εργονομία και θήκες για μικροαντικείμενα. Αν μέχρι εδώ τα πράγματα θυμίζουν ένα γερό φρεσκάρισμα, στον κινητήρα τα δεδομένα είναι νέα. Ο κινητήρας των 1.100 κ.εκ. αντικαθιστά αυτόν των 1.000 κ.εκ και προσφέρει 9 ίππους και 13 Nm ροπής περισσότερα επιπλέον και καλείται να μετακινήσει το αμάξωμα των 805 κιλών. Το νέο δεκαεξαβάλβιδο μηχανικό σύνολο αποδίδει σε σχέση με το προηγούμενο 9 ίππους και 13 Nm ροπής επιπλέον. Συγκεκριμένα, η ισχύς του φτάνει τους 63 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 85 Nm στις 3.200 σ.α.λ., ενώ, σύμφωνα με τη Suzuki, ξεπερνά τις αυστηρές προδιαγραφές περί εκπομπών ρύπων. Είναι οικονομικός στην κατανάλωση, ελαφρύς και αθόρυβος. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους εμπρός τροχούς, ενώ το πεντατάχυτο κιβώτιο παρέμεινε ως είχε. Προαιρετικά διατίθεται ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση και σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό κύκλο στροφής (9,2 μέτρα) διευκολύνει στους επιτόπιους ελιγμούς. Οι αναρτήσεις εμπρός ακολουθούν τη δοκιμασμένη συνταγή και αποτελούνται από γόνατα με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ η πίσω από άκαμπτο άξονα, ο οποίος συνδυάζεται με ράβδο Πανάρ. Το νέο Alto είναι σαφές πως δε στηρίζεται σε νεοτερισμούς, αλλά στη γνωστή συνταγή του βασικού αυτοκινήτου, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της εποχής. Με αυτά τα όπλα, αλλά και την καλή τιμή και έναν ικανοποιητικό εξοπλισμό, θα αντιμετωπίσει έναν ανταγωνισμό, που ίσως διαθέτει πιο σύγχρονα σχήματα ή τεχνολογικές λύσεις, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η κατηγορία δεν είναι και η πιο απαιτητική, κάτι που ίσως επιτρέψει στο μοντέλο μια καλή εμπορική πορεία. To Alto στη βασική του έκδοση κοστίζει 7.998 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται αερόσακος οδηγού και συνοδηγού, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρική υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης και προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά όχι air condition, το οποίο περιλαμβάνεται στην επόμενη έκδοση, η οποία στοιχίζει 8.798 ευρώ.




Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ