Παρασκευή 30 Αυγούστου 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επανάληψη εξαγγελιών και... δεσμεύσεων

Συνέντευξη Τύπου μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου για θέματα παιδείας

Με τη λέξη «ποιότητα» στην εκπαίδευση να επαναλαμβάνεται σε όλους τους τόνους, σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρουσίασε χτες τα σχέδια για τη νέα χρονιά η οποία αναμένεται.... παραγωγική σε αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις ενώ χαρακτηρίστηκε ως «χρονιά αξιολόγησης». Η ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε, μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εμφανίσει μια εικόνα εύρυθμης λειτουργίας της εκπαίδευσης και να επιδοθεί σε μία απαρίθμηση αριθμών και αναμάσημα εξαγγελιών ενόψει της έναρξης της νέας χρονιάς, αλλά και ενόψει των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών...

Εχοντας ήδη επιχειρήσει μέσω της «μεταρρύθμισης» να προσαρμόσει τη βασική εκπαίδευση και το λύκειο στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, η νέα ακαδημαϊκή χρονιά θα αποτελέσει για την κυβέρνηση το διάστημα μέσα στο οποίο προωθούνται αλλαγές σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση και στην ανώτατη εκπαίδευση.

Τον προσεχή Νοέμβρη το υπουργείο Παιδείας πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα κάτω από την πίεση για εφαρμογή των επιταγών της Μπολόνια, ένα νομοσχέδιο το οποίο μάλιστα εμφάνισε ως προϊόν διαλόγου με την πανεπιστημιακή κοινότητα, τη στιγμή που οι πανεπιστημιακοί έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους τόσο για αυτό όσο και για την προωθούμενη αλλαγή του νόμου - πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια. Το Νοέμβρη επίσης η κυβέρνηση σκοπεύει να φέρει στη Βουλή και τα ζητήματα της καθιέρωσης «εθνικού συστήματος διασφάλισης και αξιολόγησης της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης», την «αξιολόγηση» και κατηγοριοποίηση δηλαδή των σπουδών και την πλήρη υπαγωγή τους στις ανάγκες του κεφαλαίου ενώ προωθείται και η θεσμοθέτηση των λεγόμενων Ινστιτούτων Διά Βίου Εκπαίδευσης με στόχο να λειτουργήσουν από το Σεπτέμβρη του 2003. Επίσης, εξήγγειλε ότι από τον προσεχή Νοέμβρη αναμένεται να λειτουργήσει το «Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας».

«Ειδυλλιακή» εικόνα για τα σχολεία

«Κερδίσαμε το στοίχημα της έναρξης της σχολικής χρονιάς», έσπευσε να δηλώσει ο υφυπουργός Παιδείας Ν. Γκεσούλης, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι στις 11 Σεπτέμβρη το εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικό θα βρίσκεται στα σχολεία σε μία προσπάθεια να εμφανιστεί ως επιτυχία της κυβέρνησης το αυτονόητο. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχει σταλεί το 64% των βιβλίων και η εμπειρία από τις προηγούμενες χρονιές σε συνδυασμό με το χάος που προκάλεσε η αλλαγή του συστήματος διορισμών, προοιωνίζονται μία επανάληψη του σκηνικού που συνήθισε η ελληνική παιδεία τόσα χρόνια ενώ σταθερή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης παραμένει η χρήση αναπληρωτών οι οποίοι φέτος, σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας θα είναι λιγότεροι από πέρυσι και θα προσληφθούν στις 4 Σεπτέμβρη. Ο υφυπουργός Παιδείας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις «αξιοκρατικές» επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης, οι οποίες όπως δείχνει και το πλήθος των ενστάσεων που κατατέθηκαν από υποψηφίους, έγιναν με κριτήριο την υπαγωγή στην κυβερνητική πολιτική.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα ΤΕΕ, με τον υπουργό Παιδείας να μιλά για «χρονιά ωρίμανσης των ΤΕΕ με αυτοτελή προσέλευση παιδιών και όχι καταφυγή από τη σχολική αποτυχία», σε μία προσπάθεια να απαντήσει σε μία αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα που διώχνει από το λύκειο τα παιδιά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις εξεταστικές συμπληγάδες και οικονομικές απαιτήσεις του.

Ανάμεσα σε άλλα αναφέρθηκε και στη λειτουργία φέτος 1.513 ολοήμερων νηπιαγωγείων και 2.600 δημοτικών, τα οποία στην ουσία είναι τμήματα διευρυμένου ωραρίου, τα οποία όχι άδικα έχουν ονομαστεί «παιδοφυλακτήρια» καθώς λειτουργούν μέχρι σήμερα χωρίς πρόγραμμα ή στην καλύτερη περίπτωση αυτό εμπλουτίζεται αρκεί οι γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζοντας την αγανάκτηση που έχει προκαλέσει όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και σε όλη την ελληνική κοινωνία, επιχείρησε χτες όπως κάνει συχνά, να αποπροσανατολίσει από την ταξικότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθεί και να εμφανίσει εικόνα βελτίωσης και ανάπτυξης. Ετσι, στον απόηχο των αποτελεσμάτων των εξετάσεων, με εξαγγελίες για επαγγελματικό προσανατολισμό, για την «κοσμογονία» της εισαγωγής νέων τεχνολογιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και οικονομικά μεγέθη που δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα της εκπαίδευσης, προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις και να αντιμετωπίσει το κλίμα αγανάκτησης ενάντια σε μία πολιτική που τα τέσσερα τελευταία χρόνια οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ