(1) Με την επιφύλαξη ότι κάποιος άλλος μηχανισμός επιλογής θα ισχύει για τους δυσλεξικούς ή τους άλλους φυσικώς αδύνατους.
(2) Θυμίζω το γνωστό μύθο από τη ζωή των Ατρειδών: Ο Αγαμέμνων θυσίασε την Ιφιγένεια για τη φιλοδοξία του στην Αυλίδα, αλλά η πονεμένη μάνα τον περίμενε με τσεκούρι στο λουτρό των ανακτόρων...
(3) Οπως παρουσιάστηκε στον ημερήσιο Τύπο (π.χ. «Εθνος», 1-8-2002).
(4) Με τον όρο «απρόσεκτος» εδώ νοούνται οι ακατάλληλοι - κατά τη γνώμη μου - «μεταρρυθμιστές», χωρίς εμπειρία για σχεδιασμό παιδείας.
(5) Εχουν μετατρέψει την έννοια της Εκπαίδευσης σε διαδικασίες Εξετάσεων που φαλκιδεύουν τη διδασκαλία και αποπροσανατολίζουν τη σκέψη.
(6) Συνοπτική αποτύπωση πολλών αμαρτημάτων καταγράψαμε σε άλλο άρθρο, με τίτλο: «Απορρίφτηκαν τα παιδιά ή τα απορρίψαμε;» (Διαδίκτυο: voros.gr).
(7) Αναζητούν, λ.χ., θέματα «κλιμακούμενης δυσχέρειας» (παιδαγωγικό όρο του 19ου αιώνα) και παραβλέπουν ότι έχουμε παιδαγωγικό χρέος και δικαίωμα:
Να ζητούμε με τις εξετάσεις από τα παιδιά:
Ολα αυτά τα ερωτήματα γνώσης, γνώμης-κρίσης, επινόησης-λύσης μπορεί να κριθούν ως απαντήσεις για:
(8) Αποσύνδεση ουσιαστική και ευεργετική θα είναι η ρύθμιση που θα προβλέπει: Το Λύκειο λειτουργεί ως τη χορήγηση Απολυτηρίου (που υπηρετεί στόχο μορφωτικό, ψυχολογικό, κοινωνικό), η Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προϋποθέτει το Απολυτήριο, αλλά, για όσους την επιδιώκουν, αποκτάται με ειδικές εξετάσεις (και υπηρετεί στόχο κοινωνικό, επιστημονικό, επαγγελματικό).