Παρασκευή 30 Αυγούστου 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΙΔΕΙΑ
Παραπομπές:

(1) Με την επιφύλαξη ότι κάποιος άλλος μηχανισμός επιλογής θα ισχύει για τους δυσλεξικούς ή τους άλλους φυσικώς αδύνατους.

(2) Θυμίζω το γνωστό μύθο από τη ζωή των Ατρειδών: Ο Αγαμέμνων θυσίασε την Ιφιγένεια για τη φιλοδοξία του στην Αυλίδα, αλλά η πονεμένη μάνα τον περίμενε με τσεκούρι στο λουτρό των ανακτόρων...

(3) Οπως παρουσιάστηκε στον ημερήσιο Τύπο (π.χ. «Εθνος», 1-8-2002).

(4) Με τον όρο «απρόσεκτος» εδώ νοούνται οι ακατάλληλοι - κατά τη γνώμη μου - «μεταρρυθμιστές», χωρίς εμπειρία για σχεδιασμό παιδείας.

(5) Εχουν μετατρέψει την έννοια της Εκπαίδευσης σε διαδικασίες Εξετάσεων που φαλκιδεύουν τη διδασκαλία και αποπροσανατολίζουν τη σκέψη.

(6) Συνοπτική αποτύπωση πολλών αμαρτημάτων καταγράψαμε σε άλλο άρθρο, με τίτλο: «Απορρίφτηκαν τα παιδιά ή τα απορρίψαμε;» (Διαδίκτυο: voros.gr).

(7) Αναζητούν, λ.χ., θέματα «κλιμακούμενης δυσχέρειας» (παιδαγωγικό όρο του 19ου αιώνα) και παραβλέπουν ότι έχουμε παιδαγωγικό χρέος και δικαίωμα:

Να ζητούμε με τις εξετάσεις από τα παιδιά:

  • Κάτι από τις βασικές γνώσεις που διδάξαμε (αποτίμηση μνήμης).
  • Κρίση ή γνώμη για θέματα που διδάξαμε (κριτική ικανότητα).
  • Συνθετική νοητική πράξη ή επίλυση προβλήματος, με βάση αυτά που διδάξαμε (επινοητική ικανότητα). Αυτά τα στοιχεία εγκλείουν και εκφράζουν ανάγλυφη την «κλίμακα επιδόσεων» των εξεταζομένων.

Ολα αυτά τα ερωτήματα γνώσης, γνώμης-κρίσης, επινόησης-λύσης μπορεί να κριθούν ως απαντήσεις για:

  • Την ακρίβεια των στοιχείων / πληροφοριών
  • Την ορθοέπεια (χρήση των σωστών όρων)
  • Τη σαφήνεια της έκφρασης
  • Την πληρότητα του όλου (αν η απάντηση περιέχει όσα ζητήθηκαν με την ερώτηση)
  • Την καλαισθησία στην παρουσίαση (από απλά ευανάγνωστη γραφή έως καλλιγραφία).

(8) Αποσύνδεση ουσιαστική και ευεργετική θα είναι η ρύθμιση που θα προβλέπει: Το Λύκειο λειτουργεί ως τη χορήγηση Απολυτηρίου (που υπηρετεί στόχο μορφωτικό, ψυχολογικό, κοινωνικό), η Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προϋποθέτει το Απολυτήριο, αλλά, για όσους την επιδιώκουν, αποκτάται με ειδικές εξετάσεις (και υπηρετεί στόχο κοινωνικό, επιστημονικό, επαγγελματικό).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια (2011-09-09 00:00:00.0)
Προώθηση των στρατηγικών της ΕΕ για την εκπαίδευση (2009-05-12 00:00:00.0)
Σκληρότερα εργαζόμενοι χωρίς ουσία (2002-11-01 00:00:00.0)
Επιστολή σε κάποιους "παιδαγωγούς" (1999-06-29 00:00:00.0)
Οποιος έχει χρήματα, θα αγοράζει μόρφωση (1996-06-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ