Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Στο έλεος της εφοπλιστικής ασυδοσίας
  • Υποβάθμιση των συγκοινωνιών, αύξηση ναύλων, χτύπημα δικαιωμάτων των ναυτεργατών και μεγαλύτεροι κίνδυνοι για τις ανθρώπινες ζωές οι συνέπειες του νέου θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα
  • ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ: Προτάσεις αγωνιστικής διεκδίκησης

Eurokinissi

Στο «βυθό» της εφοπλιστικής ασυδοσίας «πετά» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τους κατοίκους των Βορείων Σποράδων, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, που υφίστανται τεράστια ταλαιπωρία εξαιτίας του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού που επιβάλλεται στα τρία νησιά.

Βεβαίως, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις Βόρειες Σποράδες, από τις συνεχείς μειώσεις δρομολογίων πλοίων, με τραγικές συνέπειες στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, δεδομένου ότι βασική πηγή εισοδήματος είναι ο τουρισμός, υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια. Είναι γνωστό, επίσης, ότι η ασυδοσία της πλοιοκτήτριας εταιρίας «HELLAS FERRIES», η οποία έχει την πλήρη στήριξη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δεν έχει όρια, με αποτέλεσμα τα νησιά να αποτελούν, ουσιαστικά, άγονη γραμμή.

Φέτος το καλοκαίρι, όμως, τα φαινόμενα που παρουσιάστηκαν ήταν ακόμα πιο τραγικά, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και των τουριστών. Ιδού η εικόνα της ντροπής και του αίσχους που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού:

- Δεν υπήρχαν εισιτήρια προς τα νησιά ακόμα και ένα μήνα πριν, οι επιβάτες εγκλωβίζονταν στα νησιά και δεν έβρισκαν εισιτήρια επιστροφής, ενώ άλλοι που είχαν εισιτήρια δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία γιατί δε χώραγαν.

- Η ανεπαρκής συγκοινωνιακή κάλυψη, λόγω μικρού αριθμού δρομολογημένων πλοίων και αυτά με συχνές και σοβαρές βλάβες, αδικαιολόγητες και πολύωρες καθυστερήσεις, δεν αποτελούσαν την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ασύδοτης κατάστασης που επικρατούσε είναι ότι το σκάφος που εκτελούσε το δρομολόγιο Σκόπελος - Σκιάθος - Αγιος Κωνσταντίνος ταξίδευε με συμβατική ταχύτητα, ενώ οι επιβάτες πλήρωναν ναύλα ταχυπλόου.

Την κύρια και εγκληματική ευθύνη γι' αυτή την κατάσταση φέρει η κυβέρνηση, καθώς με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που προωθεί με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ και την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά, με δραματικό τρόπο, τα επιδεινώνει, ενισχύοντας την ασυδοσία και την αυθαιρεσία του ντόπιου και ξένου εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ετσι, θα υποβαθμιστεί παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα αυξηθούν τα ναύλα επιβατών και οχημάτων, θα χτυπηθούν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη η κατάσταση στον τομέα της προστασίας και της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, νησιά θα ερημώσουν.

Αγωνιστικό κάλεσμα

Με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ καταγγέλλει ως κύριο υπεύθυνο για την κατάσταση που βίωσαν φέτος κάτοικοι και τουρίστες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, γιατί η πολιτική που εφαρμόζει είναι βαθιά αντιλαϊκή, υπηρετεί την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου και υποτάσσεται στα συμφέροντά του, μπαίνει εμπόδιο στην ανάπτυξη των νησιών, υπονομεύει τα ναυτεργατικά δικαιώματα. Οσον αφορά στη Νομαρχιακή και την Τοπική Αυτοδιοίκηση τονίζει ότι «έχουν και αυτές το δικό τους μερτικό ευθύνης, γιατί όχι μόνο δέχτηκαν αδιαμαρτύρητα αυτές τις εξελίξεις και την κατάσταση που δημιουργήθηκε, αλλά σε πολλές περιπτώσεις στήριξαν αυτή την αντιλαϊκή και επώδυνη για τον τόπο μας κατάσταση».

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΚΚΕ για την καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία επισημαίνει: «Το ΚΚΕ και η ΚΟΒ Σκοπέλου θα συνεχίσουν ν' αγωνίζονται για την καλύτερη, δυνατή, ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, γνωρίζοντας πως αυτό δεν μπορεί να γίνει με το εφοπλιστικό κεφάλαιο να κυριαρχεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και των εφοπλιστών καλούμε τους κατοίκους των νησιών και τους μαζικούς τους φορείς να διεκδικήσουμε:

  • Τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο οποίος θα βασίζεται στη συμμετοχή των λαϊκών φορέων, στη λήψη και προώθηση των αποφάσεων στον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο. Θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης αυτού του νευραλγικού χώρου, χαράζοντας πολιτική με βάση τις ανάγκες για απρόσκοπτη, ασφαλή και ποιοτική συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και τον εφοδιασμό τους.
  • Οι τιμές των εισιτηρίων (επιβατών και οχημάτων) δε θα βασίζονται στη λογική του κέρδους, αλλά σε κοινωνικά κριτήρια. Θα είναι προσιτές στους εργαζόμενους και τους επαγγελματίες, θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού.
  • Θα εξασφαλίζει τη συνεχή και υποχρεωτική δρομολόγηση πλοίων σε όλα τα νησιά για 365 μέρες το χρόνο.
  • Θα αναλάβει την ευθύνη συγκρότησης του αναγκαίου σύγχρονου στόλου με κατάλληλα πλοία, με βασικό κριτήριο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία του περιβάλλοντος. Η κατασκευή νέων πλοίων, η ανανέωση του στόλου θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και χαλυβουργίας, αξιοποιώντας τις παραγωγικές δυνατότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας».

Και καταλήγει: «Για την επίτευξη των παραπάνω, βασική προϋπόθεση είναι η οργανωμένη πάλη των εργαζομένων των νησιών, του εργαζόμενου λαού, των ναυτεργατών. Ο συντονισμός μας με την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, η οποία πλήττεται και αυτή το ίδιο με τα νησιά των Βορείων Σποράδων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σε μεγάλη ταλαιπωρία για άλλη μια φορά κάτοικοι και επισκέπτες (2019-08-10 00:00:00.0)
Για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (2006-07-20 00:00:00.0)
Αγώνας για ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες (2003-07-17 00:00:00.0)
Τους έδωσε και το...«βόδι»! (2001-02-08 00:00:00.0)
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Κεντρικής Επιτροπής (2000-10-03 00:00:00.0)
Χωρίς συγκοινωνία οι Β. Σποράδες! (1995-04-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ