Πέμπτη 7 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στο κατάστρωμα οι συνταξιούχοι ναυτικοί

Οι δραματικές επιπτώσεις από την εφαρμογή του νέου καθεστώτος στην ακτοπλοΐα, που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Νοέμβρη, άρχισαν να γίνονται ορατές. Ηδη οι ναυτεργάτες είδαν μία από τις βασικές τους κατακτήσεις, αυτή των εκπτώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τους συνταξιούχους του κλάδου, να περικόπτεται. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης στις 30 του Οκτώβρη, με απόφασή του φρόντισε, δίνοντας ένα ακόμα προνόμιο στους εφοπλιστές, να καταργήσει από τους συνταξιούχους ναυτεργάτες το δικαίωμα της έκπτωσης που είχαν για όλες τις θέσεις των πλοίων και να το περιορίσει μόνο για την τρίτη θέση όπου δεν παρέχεται κλίνη! Δηλαδή, οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες, έχουν έκπτωση μόνο αν ταξιδεύουν χειμώνα - καλοκαίρι στο... κατάστρωμα των πλοίων! Βέβαια, ο υπουργός όταν εξήγγειλε τις εκπτώσεις στα εισιτήρια για ορισμένες κατηγορίες πολιτών, όπως οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες, «ξέχασε» να δώσει αυτή τη διευκρίνιση, με αποτέλεσμα όσοι συνταξιούχοι θέλησαν να ταξιδέψουν αυτές τις μέρες να βρεθούν... προ εκπλήξεως και να προβάλουν την έντονη διαμαρτυρία τους.

Την περικοπή στις εκπτώσεις των εισιτηρίων καταγγέλλουν με χτεσινό κοινό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», επισημαίνοντας: «Αντί να ικανοποιηθεί το αίτημα των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών να επεκταθεί η έκπτωση των εισιτηρίων και στα ταχύπλοα σκάφη, ΥΕΝ και εφοπλιστές προχωρούν να καταργήσουν με αυτό τον τρόπο την κατάκτηση που είχαν οι ναυτεργάτες για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Αυτό είναι το τίμημα της αντιλαϊκής ανάλγητης πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, των εφοπλιστών και άλλων πολιτικών εκπροσώπων τους, προς τους ναυτεργάτες που με σκληρή δουλιά, ιδρώτα και αίμα δημιούργησαν αυτό τον τεράστιο πλούτο στον τομέα της ναυτιλίας, τον οποίο καρπώνεται το εφοπλιστικό κεφάλαιο».

Οι δύο ναυτεργατικές Ενώσεις, τονίζουν ακόμα ότι αυτή η περικοπή είναι ένα από τα τιμήματα του αντιλαϊκού νόμου 2932/2001, με τον οποίο εφαρμόστηκε το νέο καθεστώς στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και συντάχθηκε για να εναρμονιστεί με την ελληνική νομοθεσία ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ. Υπογραμμίζουν ακόμα τις τεράστιες ευθύνες που φέρουν και οι υπάλληλοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης που συγκροτούν την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, καθώς αυτές οι εκτρωματικές αλλαγές φέρουν και τη δική τους υπογραφή. Σημειώνεται ότι ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ι. Χαλάς και ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιάρχων Ευ. Κούζιλος συμμετέχουν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους ναυτεργάτες και γενικότερα τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών και τους συναφείς κλάδους με τη ναυτιλία, να παρέμβουν άμεσα μέσα από τα σωματεία τους να συγκροτήσουν επιτροπές αγώνα σε όλα τα λιμάνια, στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα για την ανάκληση του νέου νόμου και του Κοινοτικού κανονισμού, διεκδικώντας τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, τη διαμόρφωση των εισιτηρίων με βάση κοινωνικά κριτήρια, την επέκταση των εκπτώσεων σε όλες τις θέσεις και στα ταχύπλοα και την υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων σε όλα τα νησιά 365 μέρες τον χρόνο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απλήρωτη υπερωριακή εργασία μέχρι και 50 ώρες (2023-09-08 00:00:00.0)
«Σωτήρες» των εφοπλιστών (2012-09-19 00:00:00.0)
Παλεύουν για φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (2011-12-07 00:00:00.0)
«Αλωνίζουν» οι εφοπλιστές, στενάζουν οι επιβάτες (2009-07-30 00:00:00.0)
Η αντιλαϊκή πολιτική στην ακτοπλοΐα (2005-08-11 00:00:00.0)
To KKE προτείνει (2005-06-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ