Τετάρτη 19 Σεπτέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
«Σωτήρες» των εφοπλιστών

Να σώσει τους ακτοπλόους εφοπλιστές, να βγουν αλώβητοι από την κρίση και να διασφαλίσει την κερδοφορία τους, σπεύδει η κυβέρνηση ικανοποιώντας όλα τα αιτήματά τους, πράγμα που στην πράξη σημαίνει να μετακυλίσει τα βάρη της κρίσης στους ναυτεργάτες, στους κατοίκους των νησιών και συνολικά στο λαό. Πριν ξεκινήσει ο «διάλογος» με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) την ερχόμενη βδομάδα, το υπουργείο Ναυτιλίας φρόντισε να «διαρρεύσει» ότι ικανοποιεί ένα από τα σημαντικότερα πάγια αιτήματα των εφοπλιστών, που αφορά την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των ακτοπλοϊκών πλοίων. Οπως αναφέρει η «Καθημερινή», «εφόσον καταργηθεί η υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων, τότε δημιουργούνται οι προϋποθέσεις «να μειωθεί σημαντικά το εργασιακό κόστος των πλοίων». Ιδού πως: «Σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΝΕΕ), εφόσον καταργηθεί η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση ένα συμβατικό πλοίο θα μείωνε το εργασιακό του κόστος κατά 34,5% ενώ στα ταχύπλοα, η κατάργηση των 7,5 μηνών υποχρεωτικής δρομολόγησης, θα οδηγούσε στη μείωση του εργασιακού κόστους κατά 52,5%»(!). Ηδη οι εφοπλιστές το εφαρμόζουν στην πράξη, δένοντας με το «έτσι θέλω» τα πλοία στα λιμάνια, πετώντας μαζικά στην ανεργία τους ναυτεργάτες και μειώνοντας τα δρομολόγια αδιαφορώντας για τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών. Τι και αν έχουν «τσεπώσει» περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ κρατική επιχορήγηση, τι και αν έχουν αυξήσει τα εισιτήρια πάνω από τρεις και τέσσερις φορές στα χρόνια της «απελευθέρωσης», τι και αν έχουν τσακίσει τους μισθούς των ναυτεργατών, αν έχουν σχεδόν απαλλαγεί από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές... Η κυβέρνηση βάζει ακόμα πιο βαθιά το μαχαίρι στους ναυτεργάτες για να σώσει τους εφοπλιστές, όπως άλλωστε κάνει γενικότερα με το λαό για χάρη των συμφερόντων της πλουτοκρατίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ