Τετάρτη 11 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Στην ίδια συναινετική ρότα η ΟΣΠΑ

Το προεδρείο της ΟΣΠΑ, στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης

Eurokinissi

Το προεδρείο της ΟΣΠΑ, στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης
Σε πλήρη αναντιστοιχία με το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ), εξακολουθεί να βρίσκεται - παρά τις κρίσιμες στιγμές για την εταιρία - η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση, με εξασφαλισμένη την ανοχή, αν όχι συναίνεση, της συμβιβασμένης συνδικαλιστικής ηγεσίας στην ΟΑ, έχει αρχίσει ήδη τις διαπραγματεύσεις για το ξεπούλημα της εταιρίας, με τον όμιλο «Golden Aviation» συμφερόντων του Στ. Ρέστη.

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι της ΟΣΠΑ, για μια ακόμα φορά, αρκέστηκαν σε καταγγελτικές ρητορείες, αλλά στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων είπαν ότι στην παρούσα φάση θα τις αποφύγουν, για να μην προκαλέσουν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της ΟΑ, σ' αυτήν την κρίσιμη φάση! Και, προφανώς, για να κρατήσουν κάποια προσχήματα... προανήγγειλαν τη λήψη απόφασης για απεργιακές κινητοποιήσεις, αλλά «κατόπιν εορτής», δηλαδή μετά τις εξελίξεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση (που απειλεί την ΟΑ με την επιβολή χρηματικού προστίμου για «παράνομη χρηματοδότηση» από το ελληνικό Δημόσιο) και την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την ιδιωτικοποίηση! Για να γίνουν, μάλιστα, πιο πειστικοί, μίλησαν για κινητοποιήσεις, «που θα κάνουν δύσκολη την προεδρία της ελληνικής κυβέρνησης».

Σύμφωνα με όσα είπαν χτες οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας, η λύση που έχει επιλέξει η κυβέρνηση θα επιφέρει ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην ΟΑ. Τα πρώτα θύματα του κυβερνητικού σχεδίου θα είναι οι περίπου 10.000 μόνιμοι και εποχικοί εργαζόμενοι στην ΟΑ, μαζί με τις οικογένειές τους. Σοβαρές επιπτώσεις θα υπάρξουν και στην εταιρία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία θα μείνει χωρίς τον κύριο χρήστη της, που σήμερα είναι η ΟΑ. Τεράστιο πλήγμα θα δεχτούν η ελληνική κοινωνία και το επιβατικό κοινό, καθώς ο ιδιώτης, εξασφαλίζοντας το μονοπώλιο στις εσωτερικές γραμμές, θα προχωρήσει στην κατάργηση των γραμμών που θεωρεί «ασύμφορες», θα καθιερώσει «τσουχτερά» εισιτήρια και ναύλους για τη μεταφορά του Τύπου στην περιφέρεια και, γενικά, θα χαθεί κάθε κοινωνικός ρόλος που διαδραματίζει σήμερα η ΟΑ.

Κατά τους εκπροσώπους της ΟΣΠΑ, τόσο ο αποκαλούμενος «προτιμητέος επενδυτής» («Golden Aniation»), όσο και ο δεύτερος όμιλος που επιλέχθηκε (η «Aegean Airlines» του Θ. Βασιλάκη, που είναι ανταγωνίστρια προς την ΟΑ εταιρία), είναι αφερέγγυοι. Ειδικότερα για την «Aegean», αφού υπενθύμισαν ότι είναι η εταιρία που κατήγγειλε στην Κομισιόν ότι το ελληνικό Δημόσιο «χρηματοδότησε παράνομα» επί μια 10ετία την ΟΑ, κατήγγειλαν ότι χρωστάει περισσότερα από 20 δισ. δρχ. στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στο ΔΑΑ.

Καταλήγοντας, το προεδρείο της ΟΣΠΑ κάλεσε την κυβέρνηση να αντιδράσει στον εκβιασμό που ασκεί η Κομισιόν, με σκοπό να αποτραπεί η σκόπιμη επιβολή προστίμου σε βάρος της ΟΑ, η οποία φημολογείται ότι ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι μέσα στη βδομάδα το ΔΣ της ΟΣΠΑ θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή, και στη συνέχεια πρόκειται να συνεδριάσει για να καθορίσει τη στάση του. Οι εκπρόσωποι της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) στην Ομοσπονδία θα προτείνουν κλιμάκωση του αγώνα, με επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες, συγκεντρώσεις μέσα στις πίστες των αεροδρομίων κλπ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ