Παρασκευή 10 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΚΑ
Ταλαιπωρία ασφαλισμένων ... το «νέο πρόσωπο» των υπηρεσιών

Σε μεγάλη κι ατέλειωτη ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ εξελίσσεται και γι' αυτή τη χρονιά η ανανέωση του βιβλιαρίου υγείας. Χαρακτηριστική η χτεσινή εικόνα, στο υποκατάστημα Καλλιθέας, με τον κόσμο να ξεκινάει μέσα από το υποκατάστημα, τις σκάλες και να φτάνει μέχρι έξω! Οι «ουρές», φυσικά, δε σταματούν και στα περισσότερα υποκαταστήματα και με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις θα συνεχιστούν όλο το Γενάρη, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις από τον Οκτώβρη του 2002, της διοίκησης του ΙΚΑ, ότι το «νέο πρόσωπο» των υπηρεσιών θα καταργούσε την ετήσια προσέλευση στα γραφεία του Ιδρύματος για θεώρηση ατομικών και οικογενειακών βιβλιαρίων υγείας.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της διοίκησης του ΙΚΑ, ήδη από τον Οκτώβρη είχαν αποσταλεί οι ειδικές αυτοκόλλητες ετικέτες ασφαλιστικής ικανότητας για το 2003 σε περίπου 1.000.000 ασφαλισμένους. Και έως το τέλος του 2002 θ' αποστέλλονταν και οι υπόλοιπες. Ομως, σύμφωνα με πληροφορίες, το 40% των αυτοκόλλητων... εκκρεμεί. Ετσι, σήμερα και στο υποκατάστημα Καλλιθέας προσήλθαν ασφαλισμένοι χωρίς ετικέτα και χωρίς βέβαια να έχουν τη δυνατότητα ν' ανανεώσουν το βιβλιάριο, ενώ, απ' ό,τι φαίνεται, τους περιμένει νέα γραφειοκρατική διαδικασία, μέχρι να τους σταλεί η ετικέτα. Να τονιστεί ότι η ετικέτα εκδίδεται μετά την επεξεργασία της ασφαλιστικής περιοδικής δήλωσης που κάνουν οι εργοδότες και αφού ελεγχθεί η ικανοποίηση των προϋποθέσεων που ορίζει η σχετική νομοθεσία. Η επεξεργασία της ασφαλιστικής περιοδικής δήλωσης δόθηκε σε ιδιώτες από τη διοίκηση του ΙΚΑ για ταχύτερα και καλύτερα αποτελέσματα. Ομως, υπήρξαν λάθη στην επεξεργασία, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΙΚΑ, και δόθηκαν στους υπαλλήλους για να τα διορθώσουν χειρόγραφα και να τα επιστρέψουν!

Να υπογραμμιστεί εδώ, ότι αυτές οι χρονοβόρες διαδικασίες θα είχαν αποφευχθεί, αν δεν υπήρχε η πάγια λογική μιας πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων, που εκχωρεί τμήματα σε ιδιώτες με τη λογική της δήθεν αποτελεσματικότητας στη λειτουργία των υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, χωρίς να παίρνει υπόψη της ότι το προσωπικό που εργάζεται κατέχει τα ακριβή στοιχεία των ασφαλισμένων και με τις αναγκαίες προσλήψεις μπορεί να φέρει σε πέρας τη δουλιά γρήγορα και χωρίς το μεγάλο κόστος του ιδιώτη.

Τέλος, την ...επέκταση της «ουράς» έρχονται να ενισχύσουν και οι πάγιες ελλείψεις προσωπικού, που σε πολλά υποκαταστήματα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΠΟΣΕ-ΙΚΑ, φτάνει μέχρι και 50%. Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα υπηρετούν 9.000 υπάλληλοι όταν οι οργανικές θέσεις είναι 12.500, δηλαδή οι κενές είναι 3.575. Το υποκατάστημα του ΙΚΑ Καλλιθέας ανήκει στις χαρακτηριστικές περιπτώσεις, με έλλειψη προσωπικού 27%. Αποτέλεσμα, οι υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού, λόγω και της αύξησης του όγκου της εργασίας (καθιέρωση ασφαλιστικής περιοδικής δήλωσης, ανανέωση της πράσινης κάρτας των οικονομικών μεταναστών, βεβαιώσεις για δάνεια του ΟΕΚ), να μη λύνουν το πρόβλημα και να υπάρχουν οι σκηνές που είδαμε και χτες στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ