Παρασκευή 18 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Αύριο οι απολογίες

Motion Team

Πήραν παράταση και τελικά θα απολογηθούν, αύριο Σάββατο - μαζί με τον οδηγό της νταλίκας, Δ. Ντόλα - οι οκτώ συλληφθέντες από τον Εβρο, που κατηγορούνται για συνέργεια στο δυστύχημα των Τεμπών, το οποίο κόστισε τη ζωή 21 μαθητών και τον τραυματισμό πολλών άλλων.

Εναντίον των οκτώ συλληφθέντων - του διευθυντή του εργοστασίου ξυλείας «Ακρίτας», απ' όπου φορτώθηκε η μοιραία νταλίκα, του υπεύθυνου βάρδιας, τεσσάρων εργαζομένων φορτωτών και δυο από τους συνιδιοκτήτες του φορτηγού - έχει ασκηθεί δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία, κατά συρροή, με ενδεχόμενο δόλο. Ως γνωστόν δίωξη για ανθρωποκτονίες, κατά συρροή, από πρόθεση και με ενδεχόμενο δόλο έχει ασκηθεί κατά του οδηγού του φονικού φορτηγού.

Κι ενώ τέσσερις μαθητές, ένας καθηγητής κι ο οδηγός του τουριστικού λεωφορείου παραμένουν, βαριά τραυματισμένοι, σε Εντατικές Μονάδες Θεραπείας των Νοσοκομείων της Λάρισας και του «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης - άλλοι έξι μαθητές, ένας καθηγητής και δυο επιβάτες των ΙΧ αυτοκινήτων που μετείχαν στη σύγκρουση, ελαφριά τραυματισμένοι παραμένουν νοσηλευόμενοι - συνεχίζονται οι έρευνες για την πλήρη αποτύπωση των αιτιών του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Τα αίτια

Οσον αφορά στο πώς έγινε το δυστύχημα, η Επιτροπή Πραγματογνωμόνων που ερευνά την υπόθεση φαίνεται να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τη μεγάλη καταστροφή προκάλεσαν οι μεταλλικές κολόνες, που αποτελούσαν το παραπέτο της ρυμούκλας του φορτηγού και οι οποίες «διέτρεξαν» κάθετα και κατά μήκος όλη την αριστερή πλευρά του τουριστικού λεωφορείου, «θερίζοντας» τις ζωές των μικρών παιδιών.

Οσον αφορά στα αίτια του δυστυχήματος, το σίγουρο είναι ότι σ' αυτά συμπεριλαμβάνονται:

  • Η κατάσταση του δρόμου. Στο σημείο της σύγκρουσης της νταλίκας με το τουριστικό λεωφορείο - αλλά και στο σύνολο, σχεδόν, των 12 χιλιομέτρων της Κοιλάδας των Τεμπών - ο δρόμος είναι πολύ στενός, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο και δεν αφήνει περιθώρια διαφυγής, καθώς από τη μια πλευρά είναι γκρεμός και από την άλλη βράχος. Ταυτόχρονα, λόγω των συνεχών και «κλειστών» στροφών, η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η κατασκευή του νέου δρόμου στα Τέμπη, που προβλέπεται να γίνει με τη διάνοιξη σηράγγων στον Κίσσαβο, καθυστερεί πολύ με ευθύνη της κυβέρνησης, η οποία αποφάσισε να κατασκευαστεί το έργο με αυτοχρηματοδότηση και περιμένει τον εργολάβο που θα το αναλάβει.

  • Η υπερφόρτωση της νταλίκας. Το φορτηγό φορτώθηκε με 5 τόνους σανίδων νοβοπάν παραπάνω από ό,τι «σήκωνε» - αντί για 23 τόνους, το φορτίο ζύγιζε 28 - ενώ, απ' ό,τι φαίνεται, και ο τρόπος φόρτωσης δεν ήταν πλήρως ασφαλής. Αλήθεια, γιατί επιτρέπεται να κυκλοφορούν με ασκέπαστο φορτίο στις Εθνικές Οδούς οι νταλίκες;

Κι ενώ όλοι αντιλαμβάνονται ποιος και γιατί κερδίζει από την υπερφόρτωση των φορτηγών, οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης ξυλείας, απ' όπου φορτώθηκε η μοιραία νταλίκα, δε διώκονται κι αντ' αυτών θα δικαστούν ...κάποιοι φορτοεκφορτωτές.

  • Η πλημμελής οδήγηση. Ο ίδιος ο οδηγός παραδέχεται ότι του ξέφυγε το φορτηγό, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και δεν μπόρεσε να το επαναφέρει. Ως προς την ταχύτητα της νταλίκας την ώρα της σύγκρουσης, δεν μπορούν βγουν συγκεκριμένα συμπεράσματα, καθώς ο «ταχογράφος» βρέθηκε «πειραγμένος». Πάντως, ο οδηγός υποστηρίζει ότι δεν έτρεχε.

Πάντως, ούτως ή άλλως, υπάρχει πρόβλημα καλύτερου αστυνομικού ελέγχου και βοήθειας στους οδηγούς από την Τροχαία, πολύ περισσότερο που στο συγκεκριμένο κομμάτι της Εθνικής Οδού έχουν γίνει πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ