Ολο αυτό το διάστημα η ΠΟ σήκωσε περισσότερη «σκόνη» από τον όγκο της, αφού οι κεντρικές της εκδηλώσεις προκάλεσαν δυσαρέσκειες, αντεγκλήσεις, ή σκληρή κριτική από τον Τύπο. Γεγονός που «υπογράμμισαν» οι παραιτήσεις των προηγούμενων προέδρων της. Ετσι, το έμβλημά της μπορεί να πει κανείς ότι συμβολίζει επαρκώς... το παραπάνω «χάος».
Για το έμβλημα συνεργάστηκαν επί μακρόν καλλιτέχνες απ' όλο τον κόσμο. Για την αργοπορία, πάντως, ο Ε. Γιαννακόπουλος είπε ότι η παρουσίαση γίνεται «παραμονές της έναρξης της επικοινωνιακής εκστρατείας που θα γίνει σε όλο τον κόσμο (...)». Ο υπουργός, όμως, άφησε να εννοηθεί μια πιο ρεαλιστική εξήγηση: η συμφωνία της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής «η οποία έχοντας πλήρη συνείδηση της οικονομικής και εμπορικής σημασίας των σημάτων, αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στις διαδικασίες αυτές και είναι εξαιρετικά προσεκτική και αυστηρή στις εγκρίσεις που χορηγεί». Η έγκριση της ΔΟΕ δόθηκε στις 9/5.
Κατά τον υπουργό, το έμβλημα δεν έπρεπε να επαναλαμβάνει τους ολυμπιακούς κύκλους, ή το έμβλημα της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004, αλλά με έναν «ελαφρύ συνειρμό, να παραπέμπει σ' αυτά. Να μην είναι ελληνοκεντρικό, να έχει μια έκδηλη οικουμενικότητα, αλλά ταυτόχρονα να μην προδίδει την ταυτότητα της έμπνευσής του», δηλαδή την «ελληνική πολιτιστική ιστορία».
Το έμβλημα υποτίθεται ότι συμβολίζει τη «λογική» (με ένα μαίανδρο που παραπέμπει στην Ελλάδα), το «πνεύμα», την «αρμονία» και τη «ζωή». Συνοδεύεται με το μήνυμα «Η γιορτή των πολιτισμών», που παραπέμπει στο μήνυμα της ΔΟΕ, «Η γιορτή της ανθρωπότητας». Το «ο πολιτισμός των πολιτισμών», τι απέγινε άραγε;