Τετάρτη 20 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Χωρίς πλήρωμα, χωρίς φόρους

Τη ριζική τους αντίθεση στην επιχειρούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης να επεκτείνει το νεοαποικιοκρατικό θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία και στον τομέα των πλοίων αναψυχής, εκφράζουν για μια ακόμη φορά τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τη «Ναυτιλιακή Εταιρία Πλοίων Αναψυχής». Το νομοσχέδιο προβλέπει την επέκταση των προκλητικών φοροαπαλλαγών και στους εφοπλιστές των πλοίων αναψυχής, δίνει τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να εναλλάσσουν το χαρακτήρα των ιδιωτικών πλοίων σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής και το αντίστροφο, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα συρρίκνωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία μέχρι και την κατάργηση του πληρώματος μηχανής.

Το νομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια των αντιναυτεργατικών νόμων που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψήφισε το Σεπτέμβρη του 1999 και με τους οποίους χαρίστηκαν στο εφοπλιστικό κεφάλαιο προκλητικά προνόμια, φοροαπαλλαγές και μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων αναψυχής. Ως προς την τελευταία ρύθμιση, οι συνέπειες από την ενοικίαση πλοίων αναψυχής χωρίς πλήρωμα δεν άργησαν να γίνουν ορατά, αφού οι ζημιές που παρουσιάστηκαν στα μικρά τουριστικά σκάφη το 2001 ήταν κατά 25,86% αυξημένες σε σχέση με το 2000.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που παραθέτει ο Κλάδος Ασφάλισης Σκαφών Αναψυχής και σύμφωνα με τα οποία σημαντικό μερίδιο στο κόστος των αποζημιώσεων έχουν τα «στημένα» ατυχήματα. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς παραγόντων του Κλάδου, μεταξύ Κέας και Κύθνου έχει δημιουργηθεί μια υποθαλάσσια πολιτεία - νεκροταφείο - σκαφών, η οποία όμως βρίσκεται σε βάθος εκατοντάδων μέτρων, σε απαγορευτικό δηλαδή σημείο για ανελκύσεις. Εξάλλου, από το 1999 έως το 2001 η αναλογία αποζημιώσεων προς ασφάλιστρα αυξήθηκε από 86,81% σε 109,22%.

Με γνώμονα την παραπέρα αύξηση του εφοπλιστικού υπερκέρδους, η κυβέρνηση διά του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ετοιμάζεται να εξαπολύσει νέα επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, αυξάνοντας ταυτόχρονα τους κινδύνους για τους επιβάτες των πλοίων αναψυχής. Το νέο νομοσχέδιο αποτελεί κρίκο των αναδιαρθρώσεων στο πλαίσιο της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της ΕΕ που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση των ενδομεταφορών και ενισχύει την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγοι οι Ελληνες και αλλοδαποί ναυτεργάτες που εργάζονται ανασφάλιστοι και χωρίς συλλογική σύμβαση εργασίας στα πλοία αναψυχής, καθώς το δουλεμπορικό κύκλωμα φροντίζει να εξασφαλίζει φτηνά εργατικά χέρια για τους μεγαλοεφοπλιστές.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ζητάνε την άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου αλλά και την κατάργηση των νόμων του 1999 και των μετέπειτα υπουργικών αποφάσεων για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία αναψυχής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ