Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Στα... μαλακά η ασυδοσία των ασφαλιστικών

Σε συστάσεις και γενικές ενημερωτικές συμβουλές που αφορούν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια εξαντλεί την «κριτική» του στάση το Ινστιτούτο Καταναλωτών με αφορμή την αύξηση των καταγγελιών που φτάνουν σ' αυτό για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Την ίδια στιγμή αφήνει στο απυρόβλητο την ασυδοσία και το όργιο κερδοσκοπίας που συντελείται σε βάρος των ασφαλισμένων με χίλιους δυο τρόπους.

Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, τα παράπονα των καταναλωτών για τις ασφάλειες έφτασαν στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου τα 3.647, ανεβάζοντας την κατηγορία αυτή στην 7η θέση της λίστας του Ινστιτούτου από 14η που ήταν πέρσι. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αναφέρει το ΙΝΚΑ, οι καταγγελίες αφορούν τις ανατιμήσεις, ενώ σημαντικός αριθμός καταναλωτών διαμαρτύρεται για τα λεγόμενα «διαχειριστικά έξοδα», τα λεγόμενα έξοδα «δικαιώματος συμβολαίου» που επιβαρύνουν τα ασφάλιστρα κατά 20%.

Ειδικότερα, το Ινστιτούτο μεταξύ άλλων συνιστά πριν υπογράψει κανείς συμβόλαιο με ασφαλιστική εταιρία να ενημερώνεται λεπτομερώς για όλα τα θέματα που περιλαμβάνει το συμβόλαιο. Για τις συμβάσεις ασφάλειας ζωής μεγαλύτερης των έξι μηνών ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να παραιτηθεί της σύμβασης μέσα σε 14 - 30 ημέρες ανάλογα με το κράτος μέλος της ΕΕ από τη στιγμή που η εταιρία ενημερώνει για τη σύναψη της σύμβασης.

Οσον αφορά στις ασφάλειες αυτοκινήτου σημειώνεται ότι ο νόμος υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες οχημάτων να ασφαλίζονται για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές που μπορεί να προκαλέσει το όχημά τους. Η ασφάλεια καλύπτει την αστική ευθύνη σε όλες τις χώρες της ΕΕ ασχέτως εάν το ατύχημα συμβεί στο κράτος που διαμένει ο οδηγός ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος μέλος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ