Πέμπτη 20 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Τσουχτερή» η θαλάσσια συγκοινωνία

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα κληθούν να βάλουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα οι χρήστες της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, όταν και εάν αυτή γίνει. Πολλά κέρδη θα βάλει στο χέρι ο όποιος ιδιώτης αναλάβει την υλοποίηση και την εκμετάλλευση του έργου που θα του παραχωρηθεί για 20-30 χρόνια.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε ευρεία σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων, το αργότερο στις αρχές Δεκέμβρη θα γίνει η δημοπράτησή του έργου. Το συνολικό κόστος της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας θα προσεγγίσει τα 15 δισ. δρχ. Σε ποσοστό περίπου 30% θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους και τα υπόλοιπα θα κληθεί να τα επενδύσει ο ανάδοχος, που θα έχει και την εκμετάλλευση του έργου για τα επόμενα 20-30 χρόνια.

Σύμφωνα με μελέτη κόστους - οφέλους, με εισιτήριο περίπου 1,35-1,5 ευρώ (και πάντως όχι πάνω από 2,5 ευρώ), η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία θα έχει ετήσια κίνηση περίπου 7,5 εκατομμύρια επιβάτες. Το συγκεκριμένο σενάριο μάλιστα, σύμφωνα με τους μελετητές, καθιστά το έργο βιώσιμο και δίνει καλά ποσοστά κέρδους στον επενδυτή. Η συχνότητα των δρομολογίων υπολογίστηκε στα 15 λεπτά της ώρας.

Μάλιστα για να είναι βιώσιμο το έργο, δηλαδή κερδοφόρο για τον ιδιώτη, από τις 15 στάσεις που ήταν ο ανώτερος προβλεπόμενος αριθμός από την κυκλοφοριακή μελέτη, τελικά θα γίνουν οχτώ (Πλατεία Ελευθερίας, Αγίας Σοφίας, «Μακεδονία Παλάς», Ποσειδώνιο, Καλαμαριά, Περαία, Νέοι Επιβάτες, Αγία Τριάδα). Η συγκοινωνία θα διεξάγεται με 11 καταμαράν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ