Πέμπτη 29 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Τα μονοπώλια ... ενισχύουν τον «ανταγωνισμό»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχάνων Τροφίμων, τα μονοπώλια ...είναι προς όφελος των καταναλωτών!

Την ανατροπή του πλαισίου περί «υγιούς» και «αθέμιτου» ανταγωνισμού (μέσα στο οποίο τα μονοπώλια όλη την προηγούμενη δεκαετία επέβαλαν την κυριαρχία τους στην αγορά, εκτοπίζοντας ή εξαγοράζοντας μικρότερες επιχειρήσεις), υπαγορεύουν τώρα τα ίδια τα μονοπώλια στις κυβερνήσεις της ΕΕ. Κι αυτές με τη σειρά τους, υποταγμένες στο μεγάλο κεφάλαιο, υπακούουν πρόθυμα. Αυτό προκύπτει από τις χτεσινές δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) Δ. Δασκαλόπουλου, ο οποίος - μετά τη συνάντησή του με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου - ισχυρίστηκε ότι στην ΕΕ αποδυναμώνεται σταδιακά ως κριτήριο για το εάν «κινδυνεύει» ο λεγόμενος ανταγωνισμός το μερίδιο που κατέχει μια επιχείρηση στην αγορά.

Με το ίδιο σκεπτικό αποδυναμώνεται, σύμφωνα με τον ίδιο, και η σημασία της αύξησης της τιμής ενός προϊόντος από μια σειρά εταιρίες του ίδιου κλάδου, ακολουθώντας την πρώτη εταιρία που το κάνει. Αντί γι' αυτά, υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ, στην ΕΕ τείνει να επικρατήσει ως κριτήριο για το εάν λειτουργεί ο «ανταγωνισμός» το κατά πόσο διευκολύνεται η είσοδος νέων εταιριών στους διάφορους κλάδους. Το κατά πόσο, βέβαια, και με τι όρους θα επιβιώσουν σε συνθήκες μονοπώλησης της αγοράς νέες εταιρίες, αυτό είναι ένα θέμα που αποφεύγουν να θίξουν για ευνόητους λόγους οι εκπρόσωποι του ΣΕΒΤ.

Τα όσα λένε οι βιομήχανοι περί «ανταγωνισμού», είναι εκ του πονηρού. Στην πράξη, αποδεικνύεται ότι οι νόμοι που εφαρμόζουν κατά καιρούς οι κυβερνήσεις (θιασώτες της «ελεύθερης οικονομίας» και υπέρμαχοι του «υγιούς ανταγωνισμού») είναι υπαγορεύσεις του μεγάλου κεφαλαίου, που απορρέουν από τη στρατηγική που ακολουθεί σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, με στόχο πάντα τη μεγέθυνση και την εδραίωσή του.

Επίσης, οι βιομήχανοι αξιώνουν την κατάργηση της αγορανομικής διάταξης, που επιβάλλει την αναγραφή ενδεικτικής τιμής επάνω στις συσκευασίες των νερών και των αναψυκτικών και εκείνης που επιβάλλει στις βιομηχανίες και στις εισαγωγικές βιομηχανικές επιχειρήσεις να γνωστοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τριάντα μέρες νωρίτερα από την ισχύ τους τους νέους τους τιμοκαταλόγους.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ έκανε λόγο για αναμόρφωση της νομοθεσίας για τις πωλήσεις κάτω του κόστους, ενώ χρέωσε στο λιανεμπόριο τη μη εφαρμογή της ρύθμισης, που προβλέπει ότι στα τιμολόγια των συναλλαγών μεταξύ προμηθευτών και σούπερ μάρκετ πρέπει να αναγράφονται τα ποσοστά της έκπτωσης που παρέχουν οι πρώτοι στους πελάτες τους. Με ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ) συντάχθηκε, όπως ήταν επόμενο, με την αξίωση του ΣΕΒΤ για την κατάργηση των δύο πρώτων αγορανομικών διατάξεων, ενώ όσον αφορά στο θέμα της αναγραφής των εκπτώσεων επανέλαβε ότι οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ είναι «απόλυτα αντίθετοι» με τη ρύθμιση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ