Πέμπτη 27 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εικόνες από το ... μέλλον

Η εμπειρία από την είσοδο ιδιωτικών εταιριών στα σχολεία των ΗΠΑ

Από κινητοποίηση στην Αθήνα ενάντια στην εμπορευματοποίηση της Παιδείας

Associated Press

Από κινητοποίηση στην Αθήνα ενάντια στην εμπορευματοποίηση της Παιδείας
Διακηρυγμένος στόχος της ΕΕ σε σχέση με την εκπαίδευση είναι η ανάπτυξή της κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνει ανταγωνιστική σε σχέση με αυτή των ΗΠΑ, όπου είναι περιττό να αναφέρουμε ότι κυριαρχεί η επιχειρηματική λογική. Αξίζει όμως να θυμηθούμε ορισμένα στοιχεία σχετικά με την είσοδο ιδιωτικών εταιριών στα σχολεία των ΗΠΑ και τα αποτελέσματά της.

Ενώ οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στις ΗΠΑ περιορίζονται τα τελευταία 10 χρόνια, τα σχολικά προγράμματα και οι δραστηριότητες που χρηματοδοτούνται από εταιρικές χορηγίες έχουν αυξηθεί κατά 250%. Σε αντάλλαγμα αυτών των χορηγιών τα σχολεία επιτρέπουν στις εταιρίες να μπαίνουν στα σχολεία και στην εκπαιδευτική τους διαδικασία.

Οι εταιρίες ελέγχουν τα πάντα

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της «Τζένεραλ Μιλς», τα σχολεία παίρνουν 10 σεντς για κάθε καπάκι προϊόντων της εταιρίας που θα στείλουν, με το σύνθημα «Προσφέρουμε στα παιδιά της χώρας δωρεάν σχολικό υλικό».

Στη δεκαετία του '90 υπήρχε μια απίστευτη αύξηση της τάξης 1.300% στις αποκλειστικές συμφωνίες μεταξύ σχολείων και εταιριών αναψυκτικών. Αποκλειστικά συμβόλαια προώθησης των προϊόντων της «Κόκα - Κόλα» ή της «Πέπσι» έχουν υπογράψει 240 σχολικές περιφέρειες, σε 32 πολιτείες.

Σ' έναν αριθμό Λυκείων το μάθημα οικονομικών παρέχεται από την «Τζένεραλ Μότορς», η οποία συγγράφει και προσφέρει τα βιβλία, καθώς και το περιεχόμενο του μαθήματος, ώστε οι μαθητές μαθαίνουν απ' αυτήν τα αγαθά του καπιταλισμού και τη μεγάλη προσφορά της στην κοινωνία.

Η «Σελ», με βίντεο που έχει φτιάξει, μαθαίνει τους μαθητές τρόπους για να έρθουν σε επαφή με τη φύση, κυρίως όμως αφού πρέπει πρώτα να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σ' ένα δικό της πρατήριο. Η «Μόμπιλ» παραδίδει μαθήματα προστασίας της φύσης μετά από την καταστροφή που η ίδια δημιούργησε από τη διαρροή πετρελαίου από τα πετρελαιοφόρα της εταιρίας.

Βέβαια, ο καλύτερος τρόπος για να εντυπώσεις στα μυαλά των παιδιών το λογότυπο για την προσφορά της επιχείρησης είναι το Ιντερνετ της σχολικής αίθουσας. Η ηλεκτρονική προώθηση προϊόντων, με την εταιρία να προσφέρει προγράμματα Η/Υ, με αντάλλαγμα το δικαίωμα διαφήμισης στους μαθητές, έχει αυξηθεί κατά 150%. Οκτώ εκατομμύρια μαθητές σε 12.000 αίθουσες παρακολουθούν καθημερινά το «Τσάνελ Ουάν» που εκπέμπει ειδήσεις στο σχολείο μαζί και με διαφημίσεις.

Οσο για το αποτέλεσμα όλων αυτών...

Στις ΗΠΑ 93.000.000 ενήλικοι, δηλαδή περισσότερο από ένας στους τρεις, είναι ανίκανοι να διαβάσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων ή να γράψουν μια επιστολή. Το 70% των αποφοίτων των αμερικανικών πανεπιστημίων δεν ξέρουν ούτε μια ξένη γλώσσα. Από τους νέους μαύρους που βρίσκονται σε ηλικία σπουδών, περισσότεροι βρίσκονται στη φυλακή και λιγότεροι στα πανεπιστήμια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ