Παρασκευή 4 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ
Επίθεση με ... λίγα τετραγωνικά

Επιχειρηματικοί όμιλοι προσπαθούν τώρα να σαρώσουν και την «ΕΒΓΑ» της γειτονιάς

Την ανάπτυξη καταστημάτων σε μικρούς χώρους 50-100 τετραγωνικών μέτρων έχει η νέα, πολυεθνικής έμπνευσης, επίθεση που εξαπολύουν επιχειρηματικοί όμιλοι, εναντίον χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων μικρεμπόρων, καθώς και εναντίον κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων των εμποροϋπαλλήλων. Τα πρώτα τέτοια μαγαζιά - αλυσίδες τύπου «μίνι μάρκετ» έχουν αρχίσει να ξεφυτρώνουν στις γειτονιές, με εμφανή στόχο να σαρώσουν όλα τα μικρά καταστήματα που υπάρχουν σήμερα και να παρέμβουν ανάμεσα στους καταναλωτές και στα σούπερ μάρκετ, αποσπώντας κομμάτι του τζίρου της αγοράς.

Οπως διατείνονται, οι τιμές τους θα είναι «ανταγωνιστικές» των σούπερ μάρκετ, με δεδομένο ότι οι όροι που προμηθεύονται τα προϊόντα είναι αντίστοιχοι με εκείνους των σούπερ μάρκετ -μεγάλες ποσότητες και απευθείας εισαγωγές - και ασφαλώς πλεονεκτικοί εκείνων που προμηθεύονται οι μεμονωμένοι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες.

Σε ό,τι αφορά το ωράριο λειτουργίας, ο εκπρόσωπος μιας από αυτές τις αλυσίδες που πρόκειται να κάνει την εμφάνισή της με τα πρώτα καταστήματα τις επόμενες μέρες τόνισε ότι η αλυσίδα θα λειτουργεί ακόμα και Κυριακή, απασχολώντας τρεις εργαζόμενους κάθε μέρα από τις 7.00 το πρωί μέχρι τις 11.00 το βράδυ, κάτι το οποίο αποτελεί απροκάλυπτη καταστρατήγηση του θεσμοθετημένου ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων και ευθεία επίθεση στο εργασιακό δικαίωμα της κυριακάτικης αργίας. Η αντίδραση από το χώρο των εμποροϋπαλλήλων είναι άμεση σ' αυτά τα σχέδια. Ο Πέτρος Βαμβακάς, πρόεδρος του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων της Αθήνας, δήλωσε στο «Ρ»: «Ως σωματείο έχουμε συγκεκριμένη θέση. Είτε μικρά είτε μεγάλα μαγαζιά θέλουμε ένα ενιαίο ωράριο. Και σ' αυτή τη βάση δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει σε βάρος της ζωής μας. Και ιδιαίτερα σ' αυτό το ευαίσθητο κομμάτι που λέγεται κυριακάτικη αργία, δε θα αφήσουμε να διαμορφώσουν ντε φάκτο παιχνίδι. Δεν έχουμε κανένα λόγο να δώσουμε συγχωροχάρτι σε επιχειρηματίες που μεθοδεύουν κάτι τέτοιο είτε χρησιμοποιούν πολλά είτε λίγα τετραγωνικά».

Οι επιχειρηματίες ιδιοκτήτες τέτοιων αλυσίδων δεν κρύβουν ότι στα άμεσα σχέδιά τους είναι εκτός από την πώληση των ειδών που σήμερα πουλάνε τα μίνι μάρκετ, να παρέχουν ακόμα και υπηρεσίες του χώρου των πρακτορείων του ΟΠΑΠ, να βγάζουν φωτοτυπίες, να στέλνουν ΦΑΞ κ.ά. Η «κεντρική ιδέα» της λειτουργίας αυτών των αλυσίδων δεν είναι καινούρια. Εφαρμόζεται ήδη από πολυεθνικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην Αμερική, την Ιαπωνία και λειτουργούν τουλάχιστον δεκαέξι ώρες την ημέρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ