Κυριακή 26 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΣΠΑΝΙΑ
Ανυποχώρητοι οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία

Σκληρές οι συγκρούσεις των εργαζομένων με την αστυνομία στα οδοφράγματα

Associated Press

Σκληρές οι συγκρούσεις των εργαζομένων με την αστυνομία στα οδοφράγματα
Σαν πυρκαγιά έχουν εξαπλωθεί οι απεργίες στα ναυπηγεία της κρατικής εταιρίας «Izar». Κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν πριν από δέκα περίπου μέρες ενάντια στα σχέδια κατάτμησης του πρώην ναυπηγοεπισκευαστικού κολοσσού, της μερικής ιδιωτικοποίησής του και πώλησής του. Σχέδια που είχε εκπονήσει η κυβέρνηση του πρώην πρωθυπουργού Χοσέ Μαρία Αθνάρ και μέχρι στιγμής η κυβέρνηση του «σοσιαλιστή» Λουίς Θαπατέρο δεν έχει αποσύρει, παρά τις προεκλογικές του δεσμεύσεις να διασώσει τα κρατικά ναυπηγεία πάση θυσία.

Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων δεν ήταν λίγες οι φορές που κλήθηκαν οι ειδικές δυνάμεις να αντιμετωπίσουν τους απεργούς. Κατά τη διάρκεια αυτής της βδομάδας οι συγκρούσεις ήταν σκληρές, τόσο στο Σαν Φερνάντο στη Χώρα των Βάσκων όσο και στο Σεστάο, στο Κάντιθ στην περιοχή της Ανδαλουσίας, όπου οι εργαζόμενοι είχαν αποκλείσει οδικές και σιδηροδρομικές αρτηρίες στήνοντας οδοφράγματα. Συνολικά, σύμφωνα με την ισπανική τηλεόραση EFE, περίπου 30 εργαζόμενοι έχουν τραυματιστεί κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων.

Και ενόσω οι απεργίες συνεχίζονται, η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της κρατικής μετοχικής εταιρίας SEPI και των εκπροσώπων των συνδικάτων με μοναδικό αντικείμενο το μέλλον της «Izar», απέβη άκαρπη. Η «Izar» αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της πτώχευσης εξαιτίας των απαιτήσεων επιστροφής εκατομμυρίων ευρώ που είχαν αποδοθεί με τη μορφή επιδοτήσεων, αφού τελικά η ΕΕ τις έκρινε παράνομες υπό το σκεπτικό ότι αντίκεινται στο όρους του εμπορικού ανταγωνισμού.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις γίνονται για την απόρριψη, εκ μέρους των εργαζομένων, του σχεδίου διάσωσης που κατέθεσε η κυβέρνηση Θαπατέρο, όπου προβλέπεται ιδιωτική διαχείριση στα πολιτικά ναυπηγεία και αποτέλεσε τη σπίθα για την εξεγερτική κατάσταση στα ναυπηγεία, τομέας που έχει ήδη υποστεί τρία σχέδια αναδιάρθρωσης κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '80 -επί σοσιαλιστικών κυβερνήσεων εννοείται. Αναδιαρθρώσεις που κόστισαν τουλάχιστον 30.000 χαμένες θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα σήμερα η εταιρία να απασχολεί 10.700 εργαζόμενους.

Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων κάλεσαν τον επικεφαλής της SEPI Ενρίκε Μαρτίνες να αποσύρει το σχέδιο τής έστω και μερικής ιδιωτικοποίησης των κρατικών ναυπηγείων καθώς και οποιαδήποτε σχέδιο κατάτμησης της εταιρίας, που προήλθε από τη συγχώνευση το 1997 των στρατιωτικών («EN BAZAN») και πολιτικών («Astilleros Espanoles») κρατικών ναυπηγείων. Κατά το Γαλλικό Πρακτορείο οι εκπρόσωποι των δύο κύριων συνδικάτων, της UGT και της CCOO δήλωσαν μετά τη συνάντηση ότι η SEPI εμφανίζεται πια έτοιμη να εξετάσει τα αιτήματα των απεργών και ότι αναμένονται σειρά άλλων συναντήσεων. Συναντήσεις αλλά και απεργίες καθώς νέος γύρος απεργιών έχει προγραμματιστεί για το τριήμερο 28-30 Σεπτέμβρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ