Κυριακή 31 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
Το κυκλοφοριακό και οι ανάγκες των εργαζομένων

Χαφιεδοκάμερες, διόδια για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, παρκόμετρα, εισιτήριο στα δημοτικά λεωφορεία και άλλα από επικίνδυνα και αποσπασματικά έως αντιφατικά και αλληλοσυγκρουόμενα μέτρα μελετά η κυβέρνηση με πρόσχημα δήθεν την επίλυση του κυκλοφοριακού και με στόχο, όπως ισχυρίζεται, να κάνει τους Αθηναίους να χρησιμοποιούν όλο και λιγότερο τα ΙΧ και να προτιμούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οπως είναι φυσικό, το κυκλοφοριακό δεν αποτελεί παρά μια μόνο παράμετρο των προβλημάτων (νέφος, έλλειψη ελεύθερων χώρων και βασικών υποδομών κοινωνικού εξοπλισμού κ.ά.) που έχουν μετατρέψει σήμερα τη λειτουργία και τη μορφή των ελληνικών πόλεων σε ένα διαρκή εφιάλτη. Και είναι βέβαια σίγουρο ότι για την αντιστροφή αυτής της κατάστασης απαιτείται η αντιμετώπιση των αιτίων που τη δημιούργησαν, όπως η εμπορευματοποίηση των αναγκαίων για το λαό υπηρεσιών που θα 'πρεπε να παρέχονται δωρεάν από το κράτος, η ολοένα αναπτυσσόμενη δραστηριότητα του ιδιωτικού κεφαλαίου σ' αυτούς τους τομείς, που εφαρμόζονται εδώ και δεκαετίες από την πολιτική του δικομματισμού που δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες ούτε στα συμφέροντα των εργαζομένων, γενικά η πολιτική που ενισχύει το κεφάλαιο σε βάρος του λαού, ενώ συνεχίζει την πριμοδότηση της χρήσης του ΙΧ, που ωφελεί την κερδοσκοπία συγκεκριμένων συμφερόντων.


Πρόκειται για μια πολιτική που επιβάλλει την ανταγωνιστικότητα με εφαρμογή των νόμων της αγοράς στη λειτουργία και την ανάπτυξη της πόλης, τη θέλει επιχειρηματία που θα πουλά τις υπηρεσίες, τη γη και το περιβάλλον. Και είναι φυσικό μέσα στα πλαίσια της λογικής αυτής να βασίζονται τα διάφορα μέτρα που προτείνονται και για την επίλυση του κυκλοφοριακού.

Το ΚΚΕ δεν μπορεί να αποδεχτεί μέτρα που εξαγγέλλονται με πρόσχημα τη διευκόλυνση των συγκοινωνιών, όπως η διατήρηση των χαφιεδοκαμερών, ή η ελεγχόμενη στάθμευση μέσω παρκόμετρων, που αποτελεί ουσιαστικά ένα πρόσθετο χαράτσωμα. Δεν μπορεί να συμφωνήσει με την επιβολή διοδίων μέσα στην πόλη ή με την επιβολή εισιτηρίου ακόμη και για συγκοινωνιακές εξυπηρετήσεις, όπου και σε όποιο βαθμό προσφέρονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ούτε με την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, είτε απευθείας είτε μέσω της διαχείρισής τους από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Για να αντιμετωπιστεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα χρειάζεται να παρθούν υπόψη οι εξής παράγοντες.

  • Οι αστικές συγκοινωνίες και ο σχεδιασμός τους παρεμβαίνουν καθοριστικά στη λειτουργία του κέντρου της χώρας, στην Αττική.
  • Οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να υπηρετούν ευρύτερους στόχους, όπως την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον, την πολεοδομική ανασυγκρότηση, την οικονομική αναβάθμιση περιοχών, την παραγωγή και την παραγωγικότητα.
  • Οι υπηρεσίες των Αστικών συγκοινωνιών πρέπει να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα.

Με βάση όλα τα παραπάνω η βασική επιλογή του ΚΚΕ είναι: Η διατήρηση και ανάπτυξη του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών σε όλα τα μέσα. Η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σ' αυτόν όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς.


Eurokinissi

Κανένας εκσυγχρονισμός δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν υπάρξει πολιτική που θα ευνοεί και θα βοηθά την προνομιακή μεταχείριση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με την επιδότηση του εισιτηρίου και τη λήψη μέτρων, όπως η δωρεάν χρήση τους σε συγκεκριμένες ώρες από τους εργαζόμενους και ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως οι άνεργοι, μικροσυνταξιούχοι κ.ά.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πάλι με τα «διόδια πόλης» (2008-10-26 00:00:00.0)
«Χαράτσια» με πρόσχημα το κυκλοφοριακό (2007-10-13 00:00:00.0)
«Μποτιλιάρισμα» πολιτικών επιλογών (2004-11-30 00:00:00.0)
Χαράτσι, αστυνόμευση και πρόστιμα! (2004-11-02 00:00:00.0)
Εργα για το κέρδος λίγων, αντί για την εξυπηρέτηση των επιβατών (2002-02-09 00:00:00.0)
Οι ΣΕΠ του ΠΑΣΟΚ... (1997-04-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ