Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Επιβεβαιώνουν τη νέα λαίλαπα ανατιμήσεων

Ακόμη και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΣΜΕ, Ν. Βερόπουλος, παραδέχτηκε το κύμα ανατιμήσεων που εκδηλώθηκε το Νοέμβρη, με τις αυξήσεις τιμών σε ορισμένα είδη να αγγίζουν το... 30%

Η ακρίβεια, δεν κρύβεται με κάποια «φτηνά» προϊόντα που, απλά, είναι οι «κράχτες»

Πέτροβας Σπύρος

Η ακρίβεια, δεν κρύβεται με κάποια «φτηνά» προϊόντα που, απλά, είναι οι «κράχτες»
Η ακρίβεια και οι αλλεπάλληλες καθημερινές ανατιμήσεις σε είδη ευρείας κατανάλωσης - που ροκανίζουν τα λαϊκά εισοδήματα οξύνοντας τα αδιέξοδα τα οποία αντιμετωπίζουν χιλιάδες νοικοκυριά - είναι τέτοιες ώστε τις ομολογούν πλέον δημόσια και απροκάλυπτα ακόμα και οι ίδιοι οι μεγαλοεπιχειρηματίες του λιανεμπορίου. Από τη μεριά τους, βέβαια, οι «βαρόνοι» του λιανεμπορίου, αποποιούνται τις ευθύνες τους και επιχειρούν να «χρεώσουν» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά στους προμηθευτές τους βιομηχάνους, προβάλλοντας τον ισχυρισμό πως η βιομηχανία είναι αυτή που καθορίζει πόσο θα αυξηθούν τα προϊόντα!

Για την ακρίβεια, με χτεσινές του δηλώσεις στο ραδιοφωνικό σταθμό «Φλας», ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ), Ν. Βερόπουλος, παραδέχτηκε ότι το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα νέο κύμα ανατιμήσεων που το Νοέμβρη έφτασε ακόμα και το 30%. Μιλώντας για λογαριασμό των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ, ο ίδιος έσπευσε να επαναλάβει τη γνωστή επιχειρηματολογία των μεγαλολιανεμπόρων λέγοντας ότι «αυτό το κύμα έχει ανατιμηθεί από τη βιομηχανία».

Ούτε λίγο ούτε πολύ, δε, ο κύριος Βερόπουλος εμφάνισε τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ σαν τους... «ριγμένους» στη διαδικασία της διαμόρφωσης των τιμών. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, στη διαδικασία της αποκόμισης κερδών από την καταλήστευση των λαϊκών εισοδημάτων που έτσι κι αλλιώς συντελείται από κοινού από βιομηχάνους και σούπερ μάρκετ. «Αμα κάνουμε μια απλή σύγκριση κερδοφορίας (σ.σ. μεταξύ βιομηχανίας και σούπερ μάρκετ) θα καταλάβουμε ότι η βιομηχανία δε θέλει να πειράζει τη δική της τσέπη όσον αφορά στις ανατιμήσεις ή τις υποτιμήσεις των προϊόντων, θέλει να πειράζεται μόνο η τσέπη των σούπερ μάρκετ», είπε.

Το θράσος των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ, δεν έχει τέλος. Τη στιγμή που ο Ν. Βερόπουλος ισχυρίστηκε («σαν εκπρόσωπος, τουλάχιστον, του ομίλου σούπερ μάρκετ Βερόπουλος», όπως είπε,) ότι «οι ανατιμήσεις πάντα που γίνονται σε ένα σούπερ μάρκετ δεν υπερβαίνουν την ανατίμηση που έχει κάνει η βιομηχανία», η ίδια η πραγματικότητα τον διαψεύδει περίτρανα. Σύμφωνα με πληροφορίες, που επιβεβαιώνονται από ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ, οι αυξήσεις τιμών που τους έχουν γνωστοποιήσει οι προμηθευτές τους για το τελευταίο τρίμηνο του 2004 που διανύουμε σε είδη διατροφής (τυριά, αλλαντικά, ζαχαρώδη, αλάτια, κρασιά, σκληρά ποτά) καθώς και σε πλαστικά και χαρτικά, κυμαίνονται μεταξύ 3% και 5%, 10% φτάνουν στα πλαστικά και 6% στα ζαχαρώδη.

Ωστόσο, όπως προκύπτει από τους επίσημους τιμοκαταλόγους μεγάλης αλυσίδας του λιανεμπορίου που δημοσίευσε πρόσφατα ο «Ρ», μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοέμβρη επιβλήθηκαν στα ράφια αυξήσεις τιμών ακόμα και υπερπολλαπλάσιες, που φτάνουν μέχρι και 29%. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι:

  • από τα συγκεκριμένα στοιχεία που διαθέτει ο «Ρ» προκύπτουν ανατιμήσεις της τάξης του 28,7% στο τυρί ένταμ Γερμανίας, ενώ σύμφωνα με τον κατάλογο που επιβεβαιώνουν ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ, οι προμηθευτές τους έχουν γνωστοποιήσει αυξήσεις τιμών της τάξης του 4% στα «κίτρινα τυριά εισαγωγής».
  • Η ΙΟΝ (σοκολατοποιία) με βάση τον κατάλογο που «διέρρευσε» χτες, γνωστοποίησε στα σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις της τάξης του 6%. Σε μεγάλη αλυσίδα, όμως, επιβλήθηκε μέσα στο Νοέμβρη ανατίμηση στα σοκολατάκια «noisetta» της εταιρίας αυτής, 16,1%.
  • Η εταιρία ΝΙΚΑΣ (αλλαντικά) με βάση πάντα τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα σούπερ μάρκετ, γνωστοποίησε ανατιμήσεις 5%. Οι ανατιμήσεις που επιβλήθηκαν τις πρώτες μέρες του Νοέμβρη στο λιανεμπόριο φτάνουν το 13,9% (παριζάκι Plus ΝΙΚΑΣ).
  • H εταιρία αλλαντικών Υφαντής φέρεται να έχει γνωστοποιήσει ανατιμήσεις της τάξης του 5%. Στα προϊόντα της, ωστόσο, έχουν ήδη επιβληθεί αυξήσεις τιμών στο ράφι ακόμα και 12,5% (φιλέτο γαλοπούλας καπνιστό).
  • Η ROLCO (καθαριστικά) φέρεται να έχει γνωστοποιήσει ανατιμήσεις 4%. Στο ράφι έχουν επιβληθεί ανατιμήσεις και 14,4% σε προϊόντα που διακινεί η εταιρία (π.χ. AVA Blue antibacterial).

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ