Τρίτη 28 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Περί πνευματικής ιδιοκτησίας

Από τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη
Από τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη
Το «ενδεχόμενο αναθεώρησης» του Ν. 2121/1993 περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας αντιμετωπίζει το υπουργείο Πολιτισμού, όπως προκύπτει από ανακοίνωσή του, με αφορμή τις δηλώσεις τεσσάρων Ελλήνων σκηνοθετών, την περασμένη Τετάρτη, και τη μηνυτήρια αναφορά του Παντελή Βούλγαρη προς το ΥΠΠΟ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ως «πηγές διαρροής» της νέας του ταινίας «Νύφες» στην πειρατική αναπαραγωγή.

Ο Π. Βούλγαρης και οι συνάδελφοί του, Μιχάλης Ρέππας, Αντρέας Τσαρουχάς και Τάσος Μπουλμέτης, κατήγγειλαν την πειρατική αναπαραγωγή ταινιών τους, με τον Παντελή Βούλγαρη να καταθέτει και την παραπάνω μηνυτήρια αναφορά, αφού και οι τέσσερις εκτίμησαν ότι πίσω από το κύκλωμα της πειρατείας εμπλέκονται και εκπρόσωποι κρατικών φορέων.

Το ΥΠΠΟ, στην ανακοίνωσή του, σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι η αναθεώρηση του νόμου θα γίνει «ώστε να καλυφθούν τυχόν κενά του, εντός του 2005, αφού, ούτως ή άλλως, πρέπει να ενσωματωθούν μέχρι τις αρχές του 2006 δύο Κοινοτικές Οδηγίες στο ελληνικό Δίκαιο». Για το θέμα που προέκυψε με τη μηνυτήρια αναφορά, το ΥΠΠΟ δηλώνει ότι «δεν μπορεί να πάρει θέση, αφού αυτό εκκρεμεί ήδη ενώπιον της Δικαιοσύνης», αλλά «είναι αυτονόητο ότι εάν αναδειχτούν ευθύνες οιουδήποτε ελεγχόμενου από το υπουργείο, το ΥΠΠΟ θα εξαντλήσει με αυστηρότητα όλα τα μέτρα που του παρέχει ο νόμος για την αποκατάσταση και διοικητικώς της έννομης τάξης».

Να σημειώσουμε, πάντως, πως χωρίς σε καμία περίπτωση να «νομιμοποιούμε» την πειρατεία - η οποία, έτσι κι αλλιώς, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του καπιταλισμού - αυτή χρησιμοποιείται από τα μονοπώλια της οπτικοακουστικής παραγωγής και διανομής για να χτυπήσει, μεταξύ άλλων και την ανεξάρτητη παραγωγή, όπως είχε συμβεί πρόσφατα με την απαίτηση των εταιριών - αφεντικών του Χόλιγουντ να μη διανέμονται σε κόπιες όλες οι αμερικανικές παραγωγές στα μέλη της Κινηματογραφικής Ακαδημίας των ΗΠΑ που απονέμει τα «Οσκαρ» στο όνομα του «χτυπήματος» της πειρατείας». Στην ουσία, όπως κατήγγειλαν και Αμερικανοί σκηνοθέτες, η απαίτηση αυτή χτυπούσε κατευθείαν τις ανεξάρτητες παραγωγές, αφού τα μέλη της Ακαδημίας ήταν πρακτικά αδύνατο να δουν όλες τις ταινίες σε ειδικές προβολές στις αίθουσες.

Επιπλέον, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία, ο «τζίρος» της πειρατείας δεν εμπόδισε σε τίποτα την ασύλληπτη κερδοφορία των μονοπωλίων παραγωγής και διανομής, κυρίως των ΗΠΑ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ