Τρίτη 4 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΓΟΡΑ
«Φωτιά» τα είδη λαϊκής κατανάλωσης

Υπόθεση... ρουτίνας ήταν για ολόκληρο το 2004 οι συνεχείς ανατιμήσεις σε όλο το φάσμα των ειδών λαϊκής κατανάλωσης, προκαλώντας πρόσθετα προβλήματα διαβίωσης στα λαϊκά νοικοκυριά της χώρας, που ακόμα πιο δύσκολα τα βγάζουν πέρα. Το καθεστώς... απελευθέρωσης των αγορών που στην πραγματικότητα ταυτίζεται με τη νομιμοποίηση της κάθε είδους ασυδοσίας του μεγάλου κεφαλαίου, έχει οδηγήσει τις τιμές σε τέτοια πλέον επίπεδα που ακόμα και οι θεωρούμενες φτηνές τιμές σε κάποια είδη, είναι... ακριβές! Με δύο λόγια ο συνδυασμός των καθηλωμένων σε πολύ χαμηλά επίπεδα μισθών και η ώθηση των τιμών σε όλα τα είδη σε όλο και υψηλότερα σημεία, δημιουργεί αδιέξοδα που για όλο και περισσότερες οικογένειες γίνονται αξεπέραστα. Χαρακτηριστικό από τα αποτελέσματα που έχουν οι πολιτικές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στον τομέα των εισοδημάτων και των τιμών, είναι το γεγονός ότι όλοι οι εκπρόσωποι της αγοράς σημείωσαν φέτος ότι για πρώτη φορά πολλοί καταναλωτές έκαναν ακόμα και τις αγορές κρεάτων με... πιστωτικές κάρτες.

Οπως προκύπτει από ειδική έρευνα που έκανε πρόσφατα ο «Ρ», πέρα από τις ανατιμήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του χρόνου, μόνο μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοέμβρη, σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους μεγάλων σούπερ μάρκετ επιβλήθηκαν αυξήσεις τιμών μέχρι και 29% σε εκατοντάδες είδη που καταναλώνει καθημερινά η μέση οικογένεια. Σα να μην έφτανε αυτό, μόλις πριν από λίγες μέρες οι εκπρόσωποι των μεγαλοεπιχειρηματιών στην πραγματικότητα έχουν προαναγγείλει ανατιμήσεις σε μια σειρά κατηγοριών προϊόντων για τις πρώτες βδομάδες του χρόνου που ξεκίνησε.

Αποκαλυπτικές ανατιμήσεις

Ενδεικτικό της κατάστασης που υπάρχει στην αγορά είναι ότι ακόμα και τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, αν και από τη φύση τους αποτελούν προϊόν... «μαγειρέματος», αφού απεικονίζουν τους μέσους όρους, δεν μπορούν πλέον να κρύψουν την αφόρητη ακρίβεια. Χαρακτηριστικός είναι ο πίνακας που δημοσιοποίησε το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη η Στατιστική Υπηρεσία για τις ανατιμήσεις που εντοπίστηκαν ότι έγιναν από το Νοέμβρη του 2003 μέχρι το Νοέμβρη του 2004, σε μεγάλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Τον πίνακα, που το δημοσιεύουμε στο σημερινό «Ρ», μπορεί ο καθένας μας να τον διαβάσει έχοντας υπόψη μας το πόσο αυξήθηκε - αν αυξήθηκε - το μεροκάματο και ο μισθός μας...

Πέρα όμως από τις ανατιμήσεις αυτές που θεωρούνται... επίσημες, ο «Ρ» κατέγραψε την εξέλιξη των τιμών σε σούπερ μάρκετ, όπως αυτή έγινε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοέμβρη που μας πέρασε. Στον ατελείωτο κατάλογο με τις αυξήσεις τιμών περιλαμβάνονται δεκάδες τυριά που ακρίβυναν μέχρι και 28,9%, αλλαντικά μέχρι και 13,9%, καθαριστικά - απορρυπαντικά μέχρι 14,6%, χαρτικά οικιακής χρήσης μέχρι 16,1%, κρασιά και αλκοολούχα ποτά μέχρι 19,9%, σοκολάτες και προϊόντα σοκολατοποιίας 16,1%, ελιές 17,6%, αλεύρια 20%, κονσέρβες με ανατίμηση μέχρι και 28,9%. Ανατιμήσεις ακόμα έγιναν:

  • χαρτοπετσέτες 9%
  • μαλακτικό πλυντηρίου ρούχων 8,9%
  • νερό αποσταγμένο για οικιακή χρήση 7,8%
  • κονσέρβες ντομάτας 5,5%
  • μανταλάκια 6,5%
  • τυροπιτάκια κατεψυγμένα 4,7%
  • μαρμελάδες 4,6%
  • μωρομάντιλα 4,4%
  • ζυμαρικά 2,8%
  • χαλβάς 5,3%
  • αλουμινόχαρτο 3,4%.

Την ίδια στιγμή, τα μισθοσυντήρητα νοικοκυριά «γονατίζουν» και με τις ανατιμήσεις που γίνονται στο τομέα των δημόσιων και ιδιωτικών υπηρεσιών, όπως στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, στα τέλη των ΙΧ, στις ιατρικές εξετάσεις, στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, στα βιβλία κ.ο.κ.


Ο.Τ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ