Πέμπτη 27 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΣΕ
Ετοιμο το σχέδιο παράδοσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο

Αρνητικές οι συνέπειες για τους εργαζόμενους και το λαό

Την πλήρη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), που έχει ήδη συνταχθεί και αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Το σχέδιο ΠΔ έρχεται να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία 440/91 και συνοδεύεται από επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για τα έτη 2005 - 2007 που μεταξύ άλλων προβλέπει τη δημιουργία νέων θυγατρικών και τη μείωση του προσωπικού. Το ΠΔ και το επιχειρησιακό σχέδιο είναι αποτέλεσμα «πολύχρονων προσπαθειών» που ξεκίνησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώνει σήμερα η ΝΔ για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου.

Το ΠΔ προβλέπει το διαχωρισμό του έργου του ΟΣΕ και συγκεκριμένα το διαχωρισμό της διαχείρισης υποδομής από τη μεταφορική δραστηριότητα. «Τη διαχείριση και εκμετάλλευση της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής» θα ασκεί ανώνυμη θυγατρική εταιρία, που θα ιδρύσει ο ΟΣΕ μέσα σε οκτώ μήνες από την έναρξη ισχύος του ΠΔ η οποία, ουσιαστικά, θα ενοικιάζει την υποδομή σε ιδιωτικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις του εσωτερικού (στο ΠΔ προβλέπονται οι όροι ίδρυσής τους) και του εξωτερικού. Στο ίδιο χρονικό διάστημα προβλέπεται, επίσης, η ίδρυση από τον ΟΣΕ μιας ή περισσοτέρων ανώνυμων εταιριών «στις οποίες θα εκχωρούνται τα δικαιώματα παροχής μεταφορικών υπηρεσιών επιβατών και φορτίου».

Το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ προσαρμοσμένο στο ΠΔ προβλέπει σε πρώτη φάση την ίδρυση των δύο προαναφερόμενων θυγατρικών και σε επόμενη φάση την ίδρυση ακόμα πέντε θυγατρικών με τις τέσσερις από αυτές να αφορούν στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, «σαλαμοποιώντας» ακόμα περισσότερο τη συγκεκριμένη υπηρεσία, ώστε να είναι πιο εύκολη η είσοδος των ιδιωτών σε αυτή.

Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον ΟΣΕ, η επιβάρυνση του λαού μέσα από την αύξηση των κομίστρων, το κλείσιμο γραμμών που δε θεωρούνται κερδοφόρες, ακόμα και η μείωση της ασφάλειας των μεταφορών που θα περνά σε τελευταία μοίρα μπροστά στην αύξηση των κερδών.

Ακόμα, το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 1.250 άτομα (από 8.500 σε 7.250), μέσω της μη αντικατάστασης όσων συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα χρόνια. Τη στιγμή, που η έλλειψη προσωπικού είναι ολοφάνερη σε τμήματα όπως το εργοστάσιο συντήρησης τροχαίου υλικού, τα συνεργεία συντήρησης των γραμμών (οι εργασίες τους σε πολύ μεγάλο βαθμό έχουν δοθεί σε ιδιώτες εργολάβους), το προσωπικό εκμετάλλευσης (σταθμάρχες, κλειδούχοι, μηχανοδηγοί και προσωπικό κίνησης) κ.ά. Πρόκειται για άλλη μια ενέργεια παράδοσης των σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο μέσω της απαξίωσής τους. Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ τα όσα βιώνουν ήδη οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ (δραματική συρρίκνωση του προσωπικού, εντατικοποίηση της εργασίας, τρομακτική επιβάρυνση του ασφαλιστικού ταμείου και πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με την κατάργηση της μονιμότητας) αποτελούν την εικόνα του κοντινού μέλλοντός τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνάντηση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων (ΠΟΣ) με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, κ. Κόλλια, ο τελευταίος μίλησε για αλλαγή των εργασιακών σχέσεων που θα αφορούν στους νεοπροσληφθέντες μετά την έναρξη ισχύος του Προεδρικού Διατάγματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ