Τετάρτη 2 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
Νομοσχέδιο για διακίνηση - αποθήκευση

Προβλέπει ελεύθερη πρόσβαση των πρατηριούχων στα διυλιστήρια

Με τη δημιουργία μιας νέας διεύθυνσης στο υπουργείο Ανάπτυξης, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι θα βελτιώσει τον έλεγχο στην αγορά των πετρελαιοειδών προϊόντων, την ίδια ώρα που αποφεύγει οποιαδήποτε επέμβαση στη διαμόρφωση των τιμών αυτών των προϊόντων, αντίθετα δε χάνει ευκαιρία να στηρίζει τις εταιρίες του κλάδου στις προκλητικές ανατιμήσεις τους! Το νομοσχέδιο «Ελεγχος της Διακίνησης και Αποθήκευσης Πετρελαιοειδών Προϊόντων - Ρύθμιση Θεμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης» - που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, χωρίς να συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση - προβλέπει τη σύσταση σχετικής διεύθυνσης, στην οποία θα υπαχθούν τα ΚΕΔΑΚ στην κατεύθυνση της οργανωτικής τους ανασυγκρότησης, όπως τουλάχιστον αναφέρει. Επίσης, τα ΚΕΔΑΚ θα μπορούν να πραγματοποιούν ελέγχους σε όλη τη χώρα, αλλά με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις με απόφαση του διευθυντή της διεύθυνσης.

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου επιτρέπεται η πρόσβαση των ανεξάρτητων πρατηριούχων απευθείας στις εταιρίες διύλισης και καταργείται η υποχρεωτική διαμεσολάβηση τρίτου. Πρόκειται για πάγιο αίτημα των βενζινοπωλών, που ενδέχεται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά, καθώς η ελεύθερη πρόσβαση δεν ισχύει και για εκείνους τους πρατηριούχους που συνεργάζονται αποκλειστικά με εταιρία εμπορίας ή χρησιμοποιεί το σήμα της. Στην περίπτωση που αυτοί οι πρατηριούχοι θελήσουν να εκμεταλλευτούν τη διαφορά στις τιμές των εταιριών διύλισης και εμπορίας, τότε ίσως να «σπάσουν» υφιστάμενες συμφωνίες. Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει τις μεγάλες εταιρίες στην ανάπτυξη ιδιόκτητων πρατηρίων, κίνηση που ήδη έχει ανακοινωθεί από την ΕΚΟ.

Επίσης, εισάγεται νέος τρόπος υπολογισμού του ελάχιστου αποθηκευτικού όγκου που μπορούν να διαθέτουν οι εταιρίες εμπορίας, στη βάση των πωλήσεών τους το προηγούμενο ημερολογιακό έτος. Σύμφωνα με το υπουργείο, αυτό εξυπηρετεί τις «μικρομεσαίες επιχειρήσεις», ωστόσο είναι δεδομένο ότι αυξάνεται και το κόστος. Επιπρόσθετα, το ν/σ καθορίζει καταβολή του 20% του προστίμου για νοθεία, ως προϋπόθεση για την προσφυγή του παραβάτη στο Δικαστήριο. Τέλος, επαναφέρει και τροποποιεί καταργημένη διάταξη, σύμφωνα με την οποία η «Προμηθέας ΓΚΑΖ» (Κοπελούζος) και η «STROYTRANSGAZ» θα μπορούν να εισάγουν απαλλαγμένες από φόρους, μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν στα έργα του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη για ορισμένο χρονικό διάστημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ