Τετάρτη 20 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μπάτε σκύλοι αλέστε...

Παράλληλα με την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κόμβο εμπορίου, στήνονται σιγά σιγά (με τις ευλογίες του κράτους) και τα ιδιωτικά τελωνεία...

Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η ανάπτυξη των δράσεων για τη μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε κέντρο παροχής υπηρεσιών Logistics στο πλαίσιο ανάδειξής της σε κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου. Εταιρίες Διεθνών και Εσωτερικών Μεταφορών και Logistics παίρνουν άδειες δημιουργίας τελωνειακής αποθήκης και αποκτούν και δικαιώματα εκτελωνισμού των εμπορευμάτων. Στήνονται δηλαδή ιδιωτικά τελωνεία.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Νοέμβρη σε σχετική συζήτηση εργασίας που έγινε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βόρειας Ελλάδας είχε σημειωθεί ως κομβικός ο ρόλος του λιμένα Θεσσαλονίκης, για τη μετεξέλιξη της περιοχής σε κόμβο logistics. Και είχε τονιστεί πως για την ταχύτερη ανάπτυξη των υπηρεσιών logistics, απαιτείται από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην απελευθέρωση της αγοράς μεταφορών, τη θεσμοθέτηση των χώρων Logistics και την οικονομική στήριξη για τη δημιουργία των υποδομών τους.

Η δραστηριότητα των Logistics περιλαμβάνει την παραλαβή, την αποθήκευση, τη διαχείριση (τμηματική αξιοποίηση των εμπορευμάτων), τη φόρτωση και τη διανομή των εμπορευμάτων.

Στη Θεσσαλονίκη λοιπόν, ήδη 4 εταιρίες δραστηριοποιούνται στο χώρο. Και όπως φαίνεται οι δουλιές τώρα ξεκινούν και προβλέπονται κερδοφόρες, αφού προετοιμάζουν το έδαφος για τη μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε βασικό κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μάλιστα αυτές οι επιχειρήσεις μέσα από τον νέο αναπτυξιακό νόμο επιδοτούνται με το 30 έως 45% της επένδυσής τους.

Οι εταιρίες αυτές, που συνήθως είναι και μεταφορικές, αποκτώντας τη δυνατότητα τελωνειακής αποθήκης, παίρνουν ουσιαστικά κομμάτι της δουλιάς του δημόσιου τομέα και αναπτύσσουν την κερδοφορία τους. Μέχρι πριν, τα εμπορεύματα που έρχονταν από χώρες εκτός ΕΕ παρέμεναν π.χ. στο χώρο της ελεύθερης ζώνης του λιμανιού μέχρι να εκτελωνιστούν και στη συνέχεια να πάρουν το δρόμο για την εσωτερική αγορά. Για την παραμονή τους στο χώρο της ελεύθερης ζώνης πλήρωναν ανάλογα με την ποσότητα των εμπορευμάτων και τη διάρκεια παραμονής τους.

Τώρα οι ιδιωτικές εταιρίες δημιουργούν δικούς τους χώρους ελεύθερης ζώνης (τελωνειακές αποθήκες) και παρέχοντας το δέλεαρ της δυνατότητας σταδιακού εκτελωνισμού και μικρότερο τίμημα για την παραμονή των εμπορευμάτων στις αποθήκες τους, άρχισαν να συγκεντρώνουν μερίδιο της δουλιάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ