Σάββατο 27 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με αφορμή τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Η άποψη της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ

Η συνεδρίαση της Πέμπτης 25/5 του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που συζητούσε τις εκτιμήσεις του ΔΣ σχετικά με τις «ρυθμίσεις» του υπουργείου Παιδείας γύρω από τον ΑΣΕΠ και τα αποτελέσματα του διαλόγου με τον υπουργό Παιδείας, σημαδεύτηκε με την απαράδεκτη ενέργεια της ΠΑΣΚ (συνεπικουρούμενη και από τη ΔΑΚΕ) να θέσει σε ψηφοφορία πρόταση κατάργησης της επετηρίδας και αντικατάστασή της από μεικτό σύστημα διαγωνισμού συν μόρια.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ δήλωσε από την πρώτη στιγμή ότι η πρόταση αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε ψηφοφορία γιατί έρχεται σε αντίθεση με απόφαση της γενικής συνέλευσης προέδρων και πως μόνο ως πρόταση - εισήγηση προς τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ έχει νόημα. Σε κάθε περίπτωση η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ δε θα νομιμοποιήσει με την παρουσία της στο ΔΣ τέτοια απόφαση. Αυτή η επιμονή της ΠΑΣΚ αποδείχτηκε διαλυτική για τη συνεδρίαση του ΔΣ, με αποτέλεσμα να μην παρθεί καμία απόφαση για κινητοποίηση.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ κατέθεσε στο θέμα των εκτιμήσεων των αποτελεσμάτων του διαλόγου με τον υπουργό Παιδείας πρόταση - ανακοίνωση για ενημέρωση των εκπαιδευτικών με τρεις άξονες: Α) ότι δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες ότι ο νέος υπουργός συνεχίζει την ίδια αντιεκπαιδευτική πολιτική, Β) ο υπουργός σαφέστατα απέρριψε τα αιτήματα του κλάδου, Γ) για τη λύση των προβλημάτων απαιτούνται αγώνες και όχι «κοινωνικός διάλογος». Η πρόταση αυτή δεν ψηφίστηκε από καμία άλλη παράταξη. Πρότεινε μάλιστα οργάνωση συγκέντρωσης μαζί με την Ενωση Αδιορίστων τη Δευτέρα 29/5, ώρα 12 στο υπουργείο Παιδείας με αίτημα 100% διορισμοί από την επετηρίδα.

Η Συνεργασία εξέφρασε τη λογική ότι ο υπουργός Παιδείας απέρριψε μέρος των αιτημάτων, ενώ για άλλα επιφυλάχτηκε να απαντήσει αργότερα. Επέμενε δε να συμπεριλαμβάνεται οπωσδήποτε στο κείμενο απόφασης η βούληση του ΔΣ της ΟΛΜΕ να συνεχίσει το διάλογο με τον υπουργό Παιδείας στο αμέσως επόμενο διάστημα. Η πρόταση αυτή είναι συνεπής με τη στρατηγική της συναίνεσης και του «κοινωνικού διαλόγου» που ακολουθεί αυτή η παράταξη και ταυτόχρονα εκφράζει το άγχος της και την αγωνία της να διασώσει πάση θυσία αυτή τη στρατηγική. «Κλείνουν τα μάτια» μπροστά στα ίδια τα γεγονότα (π.χ. ότι ο υπουργός ξεκάθαρα στήριξε τις διώξεις των μαθητών, ξεκάθαρα είπε ότι συνεχίζεται η μεταρρύθμιση και ξεκάθαρα απέρριψε οικονομικά και άλλα αιτήματα) για να συγκαλύψουν το αδιέξοδο της στρατηγικής του «κοινωνικού διαλόγου». Συνεχίζοντας δε τον τυχοδιωκτισμό και την υποκρισία της, συμφώνησε με την οργάνωση συγκέντρωσης τη Δευτέρα, αλλά με αιτήματα «επαναλειτουργία επετηρίδας» και πρόταση «απορρόφηση των αναπληρωτών με 8μηνη σύμβαση». Η ψηφοθηρική τακτική στην πιο χυδαία και απάνθρωπη μορφή της!

Η παράταξη της Παρέμβασης πρότεινε να εκδοθεί ανακοίνωση απλής καταγραφής των απαντήσεων του υπουργού προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ χωρίς πολιτικές εκτιμήσεις και κυρίως χωρίς να καταγράφεται στην ανακοίνωση το τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα. Η στάση της αυτή εξηγείται από τη μία ότι θέλει πάση θυσία να διατηρήσει τους δεσμούς της με τη Συνεργασία και να διατηρηθεί η πλειοψηφία με τη ΔΑΚΕ, και από την άλλη κρατά ανοιχτό το ζήτημα της συνέχισης του διαλόγου με τον υπουργό Παιδείας, ανάλογα μάλιστα και με τις συντεχνιακές σκοπιμότητες της στιγμής.

Για την αναβολή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και την προσθήκη μορίων, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ αφού τόνισε ότι τα μόρια είναι πιο ταξική εκδοχή, κατέθεσε πρόταση που είναι συνεπής με τη διατήρηση της επετηρίδας: «Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι η αναβολή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ δεν αποτελεί λύση και πρέπει να καταργηθεί οριστικά. Το ΔΣ θεωρεί σκάνδαλο την ενεργοποίηση του προηγούμενου πίνακα του ΑΣΕΠ και τάσσεται κατά της προσθήκης μορίων, είτε ως συμπλήρωμα είτε ως αυτοτελές κριτήριο πρόσληψης». Η ξεκάθαρη αυτή πρόταση, που δεν αφήνει περιθώρια συγχύσεων, δεν ψηφίστηκε από τη Συνεργασία. Η στάση της Συνεργασίας εξηγείται εύκολα αν δει κανείς τη θέση του ΣΥΝ και την ίδιας της παράταξης όπου σαφέστατα υιοθετούν ένα σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών με μόρια. Η Παρέμβαση, συνεπής με τον τυχοδιωκτικό και οπορτουνιστικό της χαρακτήρα, προσπάθησε να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα προτείνοντας: «Το ΔΣ εκφράζει την αντίθεσή του στις προωθούμενες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας.» Η πρόταση αυτή είναι γενικόλογη και αμφίσημη. Ο καθένας θα ερμηνεύει όπως θέλει το τι συγκεκριμένα απορρίπτει και το γιατί.

Κανένα τερτίπι, κανένα τέχνασμα και καμιά διγλωσσία δεν μπορεί να συγκαλύψει ότι και στην ΟΛΜΕ υπάρχουν από τη μια οι δυνάμεις της συναίνεσης, της υποταγής, του «κοινωνικού διαλόγου» και του καιροσκοπισμού, που σιγοντάρουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική, και από την άλλη υπάρχει η ταξική γραμμή πάλης που προωθεί η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ κατά της υποταγής στο μονόδρομο της ΟΝΕ, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.


Σ.Σ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ