Κυριακή 3 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εικαστικοί «Κίονες και Πεσσοί»

«Νεοκλασική Αθήνα», έργο του Γ. Μόραλη
«Νεοκλασική Αθήνα», έργο του Γ. Μόραλη
Εργα ζωγραφικής, γλυπτικής και κατασκευών περιλαμβάνει η έκθεση «Κίονες και πεσσοί», που φιλοξενείται έως τα τέλη του Ιούλη, στους εκθεσιακούς χώρους του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Η ενδιαφέρουσα παρουσίαση περιλαμβάνει έργα των: Γ. Μόραλη, Κ. Τσόκλη, Α. Φασιανού, Σ. Σόρογκα, Παύλου (Διονυσόπουλου), Ο. Ζούνη, Γ. Ψυχοπαίδη, Γ. Μπουτέα, Δ. Μυταρά, Γ. Παρμακέλη, Ν. Φινότι, Π. Μολινάρι, Γιότοφ, Στ. Αντωνάκου, Χρύσας και Γκ. Γιέκερ. Δημιουργίες που στο σύνολό τους αντανακλούν τους προβληματισμούς και τις αναζητήσεις της σύγχρονης τέχνης, μέσα από το ιδιαίτερο μορφοπλαστικό ιδίωμα του κάθε καλλιτέχνη.

Οπως γράφει στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης, ο επιμελητής της, Τάκης Μαυρωτάς «Οι πρώτοι λίθινοι ναοί στην Ελλάδα χτίστηκαν περίπου τον 6ο αιώνα π.Χ. αντικαθιστώντας πιθανόν τους ξύλινους ναούς με τους στύλους από κορμούς δέντρων, οι οποίοι κρατούσαν το βάρος της σκεπής. Αυτοί οι ξύλινοι στύλοι έγιναν αργότερα κίονες και υποστήριξαν τα επιστύλια και τα δοκάρια, ενώ ο χώρος ανάμεσα στα τρίγλυφα δημιούργησε τη μετόπη (...). Στην Ακρόπολη στη νότια πτέρυγα των Προπυλαίων υπήρχε το έργο του Αλκαμένη, μαθητή του Φειδία, ο «Ερμής Προπύλαιος». Η ερμαϊκή αυτή στήλη συνέχιζε την πανάρχαια ανεικονική παράσταση του θεού και εκφράζει το συμφυρμό του απλού συμβόλου του κίονα ή της στήλης με την ανθρωπομορφική του απόδοση (...). Οι κίονες και οι πεσσοί μαζί με τα αγάλματα της αρχαιότητας είναι τα λείψανα ενός κόσμου που όχι μόνο δε χάθηκε, αλλά αναζωογονήθηκε, εμφυσώντας μας κάτι από το δικό του πνεύμα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ