Τρίτη 30 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Διαπραγματεύσεις με τους Βρετανούς για το ξεπούλημα

Στην τελική ευθεία για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» οδεύει η κυβέρνηση, που αυτή τη βδομάδα αναμένεται να έχει την πρώτη συνάντηση στην Αθήνα με τους εκπροσώπους της βρετανικής αεροπορικής εταιρίας «Μπρίτις Αιργουέις» (ΒΑ).

Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση, μαζί με την εκχώρηση της διοίκησης της ΟΑ στην εταιρία «Σπίντγουιν», θυγατρική εταιρία της ΒΑ, εξασφάλισε στους Βρετανούς και το δικαίωμα να εξαγοράσουν, εφόσον το επιθυμούν, το 20% των μετοχών του εθνικού αερομεταφορέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής θα ζητήσουν από τους εκπροσώπους της ΒΑ να επισπεύσουν την οικονομική τους προσφορά για την εξαγορά πακέτου μετοχών της ΟΑ και να μην εξαντλήσουν το χρονικό περιθώριο, το οποίο, βάσει της σύμβασης, λήγει στις 28 Ιούνη. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση επιδιώκει να κλείσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το κεφάλαιο ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα. Είναι, άλλωστε, δηλωμένη η πρόθεσή της για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση μετοχών της ΟΑ με ταυτόχρονη παραχώρηση της διοίκησης, σε περίπτωση που δεν «κριθεί ικανοποιητική η προσφορά της ΒΑ».

Οσον αφορά τη συνολική αξία του εθνικού αερομεταφορέα, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία «Αλφα Φάινανς» που προσλήφθηκε από την κυβέρνηση, την αποτιμά μόνο σε 120 με 150 δισ. δρχ., όσο δηλαδή κοστίζουν μόνο τα τρία καινούρια «Αιρ Μπας», ενώ ο ετήσιος τζίρος της ΟΑ ξεπερνά τα 400 δισ. δρχ.! Και βέβαια, προς αυτήν την κατεύθυνση της απαξίωσης της ΟΑ, δεν είναι καθόλου τυχαίες και οι πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου Ρ. Λιντς ότι ο ελληνικός αερομεταφορέας... δεν έχει καμία αξία. Τέτοιες «αποτιμήσεις» και δηλώσεις αποτελούν τον καλύτερο προάγγελο για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.

Πιέσεις υπέρ της «Μπόινγκ» από ΗΠΑ

Στο μεταξύ, ερωτηματικά προκαλεί η φημολογούμενη άρνηση, με διάφορα προσχήματα, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να εγκρίνει στην ΟΑ να αποσύρει από τις γραμμές προς ΗΠΑ τα δύο παλιά «Τζάμπο» («Μπόινγκ» 747) και στη θέση τους να δρομολογήσει τα δύο καινούρια αεροσκάφη «Αιρ Μπας Α340». Το πρόβλημα ανέκυψε την περασμένη Δευτέρα, όταν ένα «Αιρ Μπας Α340» της ΟΑ παρουσίασε τεχνική βλάβη σε αμερικανικό αεροδρόμιο. Οι αρμόδιοι της FAA διαπίστωσαν ότι στο συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχαν δώσει άδεια πτήσης και ζήτησαν να μην προσεγγίσει ξανά σε αμερικανικό αεροδρόμιο.

Σημειώνεται ότι η ΟΑ στις πτήσεις προς ΗΠΑ χρησιμοποιεί σήμερα δύο παλιά αμερικανικά αεροπλάνα «Μπόινγκ 747» («Τζάμπο») και δύο καινούρια ευρωπαϊκά «Αιρ Μπας Α340», τα οποία εδώ και ένα χρόνο αντικατέστησαν άλλα δύο «Τζάμπο». Από τον περασμένο Δεκέμβρη, αλλά και πρόσφατα το Φλεβάρη και τελευταία τον Απρίλη, έχει υποβληθεί αρμοδίως προς τις αμερικανικές αρχές αίτημα για την εξασφάλιση άδειας αντικατάστασης και των δύο παλιών «Τζάμπο» με τα καινούρια «Αιρ Μπας», χωρίς μέχρι σήμερα να έχει δοθεί! Οι αμερικανικές αρχές προβάλλουν διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια, τα οποία, εφόσον δεν ξεπεραστούν, αναμένεται να προκαλέσουν πρόβλημα στις πτήσεις του εθνικού αερομεταφορέα, που έχει προγραμματίσει να αυξήσει από τις 18 Ιούνη τα εβδομαδιαία δρομολόγια προς ΗΠΑ από επτά σε 10.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ