Τετάρτη 13 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ενέκρινε την ποινικοποίηση της ναυτικής εργασίας

Στο ίδιο τσουβάλι βάζει εφοπλιστές και ναυτεργάτες η ΕΕ

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (της ανταποκρίτριάς μας Αλεξάνδρας ΦΩΤΑΚΗ).-

Οσο κριτήριο παραμένει η υπεράσπιση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, δεν μπορούν να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ενώ τη «νύφη» θα εξακολουθούν να πληρώνουν οι ναυτεργάτες και μόνο. Αυτό γίνεται καθαρό και από τα δύο νομοθετικά κείμενα που υιοθέτησε χτες το Συμβούλιο Οικονομίας και Οικονομικών στις Βρυξέλλες και αφορούν την «αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης» και τη θέσπιση κοινών ποινών για όλους όσοι «εκουσίως είτε εκ σοβαρής αμελείας προκαλούν θαλάσσια ρύπανση».

Ειδικότερα από τα κείμενα φαίνεται ότι οι ποινικές κυρώσεις εξαντλούνται ουσιαστικά στους ναυτεργάτες, ενώ μένουν στο απυρόβλητο αυτοί που πραγματικά φέρουν ευθύνες, δηλαδή οι εφοπλιστές, οι «Νηογνώμονες» και πάει λέγοντας. Για να καλυφθεί το ουσιαστικό περιεχόμενο των αποφάσεων επιχειρείται να ταυτιστούν τα συμφέροντα των ναυτεργατών με αυτά των εφοπλιστών! Η πρόταση πέρασε με ενισχυμένη πλειοψηφία, καθώς καταψήφισαν οι εκπρόσωποι της Ελλάδας, της Μάλτας και της Κύπρου, που εκπροσωπούν αντιμαχόμενα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Χαρακτηριστικό στοιχείο που δείχνει πόσο μακριά από την προστασία του περιβάλλοντος και επί της ουσίας υποκριτικά είναι αυτά τα μέτρα, είναι ότι η εν λόγω οδηγία θα εφαρμόζεται στα πλοία ανεξαρτήτως σημαίας, που ελλιμενίζονται σε χώρες της ΕΕ, αδιαφορώντας αν τα πλοία αυτά ρυπαίνουν στις θάλασσες κρατών εκτός ΕΕ! Επιπλέον, μέτρα όπως η καλύτερη ποιότητα των καυσίμων, η διαχείριση των πετρελαϊκών καταλοίπων και η ασφάλεια των πλοίων δεν τίθενται καν προς συζήτηση, καθώς αντιτίθενται στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Αλλωστε, το μέγεθος της υποκρισίας φαίνεται και από το γεγονός ότι πρόσφατα υπερψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η περιεκτικότητα θείου στα καύσιμα των πλοίων, τα οποία, σύμφωνα με έρευνες, έχουν τεράστιες επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον, αλλά και στην υγεία των εργαζομένων. Πρόταση που έλαβε θετική ψήφο από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, ενώ καταψηφίστηκε από το ΚΚΕ, που παρουσίασε σειρά εναλλακτικών προτάσεων.

Μετά την οδηγία που πέρασε από το χτεσινό συμβούλιο, σε διάστημα μιας πενταετίας θα ακολουθήσει ενισχυμένη πρόταση, σύμφωνα με τον Επίτροπο Ασφάλειας και Δικαιοσύνης, Φράνκο Φρατίνι, που θα ποινικοποιεί το ζήτημα σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Η νέα νομοθεσία καθορίζει ότι οι παραβάσεις μπορούν να συνεπάγονται οικονομικές ποινές ύψους από 150.000 έως και 1,5 εκατομμυρίου ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ