Παρασκευή 5 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΛΛΗΜΝΙΑΚΗ ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Μοναδική διέξοδος ο αγώνας

«Ατυχήματα» σαν το προχτεσινό με το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», που κόντεψε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι, αποδεικνύουν ότι τα σαπάκια των εφοπλιστών και τα ακατάλληλα λιμάνια αποτελούν επικίνδυνο συνδυασμό για ναυτεργάτες και επιβάτες

ΛΕΠΙΔΗΣ

«Ατυχήματα» σαν το προχτεσινό με το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», που κόντεψε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι, αποδεικνύουν ότι τα σαπάκια των εφοπλιστών και τα ακατάλληλα λιμάνια αποτελούν επικίνδυνο συνδυασμό για ναυτεργάτες και επιβάτες
Τη διαλυτική εικόνα που παρουσιάζουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και που είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της, η Παλλημνιακή Παναιγαιακή Επιτροπή για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες.

Η Παναιγαιακή Επιτροπή - όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση - έχει επανειλημμένα αναδείξει μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές δραστηριότητες και κινητοποιήσεις, ότι η πολιτική της ανταγωνιστικότητας που διαλαλείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τα συμβιβασμένα «ευρωλάγνα» πολιτικά κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ), μας οδηγεί στη διόγκωση της αισχροκέρδειας και της ασυδοσίας των εφοπλιστών και εξαφανίζει τον κοινωνικό χαρακτήρα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Πολλαπλές συνέπειες για το λαό

Τις συνέπειες αυτής της πολιτικής τις βιώνουν, τόσο ο κόσμος που μετακινείται με τα πλοία, όσο και οι εργαζόμενοι σ' αυτά. Πλήττουν την πλειοψηφία του ελληνικού λαού: Είναι τα υπερήλικα και κακοσυντηρημένα πλοία με συνεχείς βλάβες. Η εντατικοποίηση της εργασίας των ναυτεργατών, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά τις 16 ώρες ημερησίως εξαιτίας των μειωμένων οργανικών συνθέσεων και της εντατικής λειτουργίας του μειωμένου αριθμού των πλοίων, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.

Επιπλέον, η έκδοση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που πραγματοποιείται κάτω από ελλιπή έλεγχο, προκαλώντας πλήθος ερωτημάτων για την ποιότητα των ελέγχων που διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ, επιβεβαιώνοντας, ότι όσο οι εφοπλιστές κάνουν κουμάντο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ο κίνδυνος για ναυάγιο ανάλογο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» θα παραμονεύει.

Ο μειωμένος αριθμός των δρομολογημένων πλοίων λόγω ακινησίας, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας των ναυτεργατών και την απομόνωση των νησιών, ενώ η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 70%, επιβαρύνει σημαντικά το πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

Λαϊκή περιουσία οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελούν κοινωνικό αγαθό, είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται άμεσα με την άμυνα της χώρας και την ανάπτυξη των νησιών, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της επιτροπής. Δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο.

Η Παλλημνιακή Παναιγαιακή Επιτροπή καλεί «τους ναυτεργάτες, τους νησιώτες και τους εργαζόμενους να αντισταθούν στην αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή πολιτική, και να συμμετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν, διεκδικώντας σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος της εργατικής οικογένειας. Καλούμε τους πολίτες της Λήμνου να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να τους ανταμείψουν ανάλογα στις ερχόμενες δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ