Πτυχιούχοι τεχνικοί της ΥΠΑ, με εξώδικη διαμαρτυρία προς τον υπουργό Μεταφορών και αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, είχαν προειδοποιήσει για τους κινδύνους από την κατάργηση των υποχρεωτικών ελέγχων των αεροπλάνων από πιστοποιημένους επιθεωρητές
Το SOS αυτό αγνοείται προκλητικά ακόμα και σήμερα - 11 μέρες μετά το πολύνεκρο αεροπορικό έγκλημα στο Γραμματικό - από την κυβέρνηση και την ηγεσία της ΥΠΑ. Ωστόσο, ερωτήματα προκαλεί και η στάση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, η οποία με συνοπτικές διαδικασίες έθεσε στο αρχείο βαρύτατες καταγγελίες, για την ασφάλεια των πτήσεων, επτά αεροναυπηγών της ΥΠΑ.
Σημειώνεται ότι οι υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι των αεροσκαφών πριν από κάθε πτήση, από εξειδικευμένους πτυχιούχους μηχανικούς, οι οποίοι μάλιστα έπρεπε να είναι πιστοποιημένοι για το συγκεκριμένο τύπο του αεροσκάφους, καταργήθηκαν με οδηγία της ΕΕ, στο πλαίσιο της εγκληματικής πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών». Αυτό είχε ως επακόλουθο - με βάση το νόμο 2912/2002 και το ΠΔ 57/2002 - οι έλεγχοι αυτοί να διενεργούνται από απλούς μηχανικούς ή ακόμα και από άλλο προσωπικό, το οποίο εκπαιδεύουν στοιχειωδώς οι ίδιες οι εταιρίες!
Την εγκληματική αυτή πολιτική για την ασφάλεια των πτήσεων έσπευσαν να εφαρμόσουν κυβέρνηση και ΥΠΑ, αφαιρώντας - και μάλιστα παράνομα - τον έλεγχο των αεροσκαφών από τους νόμιμους και πιστοποιημένους επιθεωρητές - πτυχιούχους αεροναυπηγούς και τον εκχώρησαν σε «συμβούλους»!
Τη δραστική υποβάθμιση του τομέα ασφάλειας πτήσεων, μετά την εκχώρηση των ελέγχων στους «συμβούλους», έχουν καταγγείλει επτά επιθεωρητές της ΥΠΑ, τόσο προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, στον οποίο κοινοποίησαν εξώδικη δήλωση- διαμαρτυρία, όσο και προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με σχετική αναφορά. Σύμφωνα με τις έγγραφες αυτές καταγγελίες:
Στην εξώδικη αυτή καταγγελία των επτά αεροναυπηγών, που κοινοποιήθηκε στις 16 του Μάη στον Μ. Λιάπη και ένα μήνα αργότερα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, γίνεται λόγος για «σειρά παρανόμων και δολίων μεθοδεύσεων που πάντοτε λαμβάνουν χώρα στο παρασκήνιο και όχι στο προσκήνιο και δύνανται να έχουν τραγικά αποτελέσματα στον τομέα ασφάλειας πτήσεων» και ζητείται η παρέμβασή τους, προκειμένου να λάβουν μέτρα «διασφάλισης και εγγύησης της νομιμότητας».
Ο μεν Μ. Λιάπης, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι αεροναυπηγοί, δεν «αξιώθηκε» να ασχοληθεί, η δε Εισαγγελία του Αρείου Πάγου διαβίβασε το φάκελο στον αντεισαγγελέα Εφετών, ο οποίος τελικά και... έκλεισε την υπόθεση!
Ο «Ρ» αναζήτησε επίμονα χτες τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, αλλά η απάντηση που πήραμε είναι ότι ο υπουργός ...απουσιάζει από το γραφείο του.
Από το Γραφείο Τύπου της ΥΠΑ ανακοινώθηκε ότι η διοίκηση προχωρά με αποφασιστικότητα στην προσαρμογή της διάρθρωσης και της λειτουργίας της Υπηρεσίας στους διεθνείς κανόνες και ότι για τους ελέγχους χρησιμοποιεί έμπειρους πιλότους και μηχανικούς «κατ' επιταγήν των διατάξεων» των διεθνών οργανισμών.
Πάντως, η υπόθεση «ασφάλεια πτήσεων» είναι τόσο σοβαρό ζήτημα, το οποίο για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά απαιτείται η ανατροπή αυτής της πολιτικής, της επιχειρηματικής «ζούγκλας», που έχει επιβάλει το μεγάλο κεφάλαιο στον τομέα των αερομεταφορών. Οσο οι αερομεταφορές είναι ένα ακόμα πεδίο κερδοσκοπίας, αντί κοινωνικό αγαθό, τόσο θα θρηνούμε ανθρώπινες ζωές.