Τρίτη 20 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Προσπαθεί να αποπροσανατολίσει η κυβέρνηση

Οι προτάσεις της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ)

Ακάθεκτη προχωρά η κυβέρνηση της ΝΔ στην εκκαθάριση εν λειτουργία της παλιάς «Ολυμπιακής» και το ξεπούλημα των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», έχοντας στην ουσία αρωγούς το ΠΑΣΟΚ και τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΟΣΠΑ.

Τις τελευταίες μέρες, η κυβέρνηση επιχειρεί να μετατοπίσει σκόπιμα το θέμα των δρομολογούμενων επιλογών στο αν αυτό θα είναι ξεπούλημα ή κλείσιμο της εταιρίας, ιδιωτικοποίηση ή εκκαθάριση εν λειτουργία. Αν και το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την εκκαθάριση της παλιάς «Ολυμπιακής» και το τμηματικό ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της (Τεχνική Βάση, επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, κλπ., καθώς και το ξεπούλημα του πτητικού έργου), που σήμερα παρέχουν οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές», είναι βέβαιο ότι και στη μία και στην άλλη περίπτωση η τύχη της «Ολυμπιακής» είναι η ουσιαστική διάλυση και το κλείσιμό της. Και επειδή η μόνη αντίδραση που μπορούν να συναντήσουν οι κυβερνώντες στα σχέδιά τους μπορεί να προέλθει από τους εργαζόμενους, προτάσσουν «τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων» στην πρώτη γραμμή, αν και ο καθένας καταλαβαίνει για το τι είδους «διασφάλιση» μπορεί να εγγυηθεί η ΝΔ. Χτες, πάντως, ο ίδιος ο πρωθυπουργός μαζί με το θέμα που αφορά τους εργαζόμενους, παρουσίασε ως «βασικές επιδιώξεις της Νέας Διακυβέρνησης», τη διασφάλιση επιδοτούμενων πτήσεων στα νησιά, του υγιούς ανταγωνισμού και της βιώσιμης λύσης.

Η ΕΣΚ

Τις βαρύτατες ευθύνες που έχουν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά και οι πλειοψηφίες στο συνδικαλιστικό κίνημα, για τις σημερινές εξελίξεις στον όμιλο εταιριών της «Ολυμπιακή Αεροπορίας» (ΟΑ), επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΚ).

Υπογραμμίζει ότι η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ είχε «δουλευτεί» όλα τα προηγούμενα χρόνια και από ΠΑΣΟΚ και από ΝΔ και προβλήθηκε ως λύση «σωτηρίας», η οποία θα διασφάλιζε τα συμφέροντα των εργαζομένων και των χρηστών. Αποδεικνύεται, όμως, ότι διασφαλίζει μόνο τα συμφέροντα των καπιταλιστών. Το ΠΑΣΟΚ, ενώ συμφωνεί και επαυξάνει για την ιδιωτικοποίηση, σήμερα κόπτεται για το «τίμημα» και τη «διαφάνεια». Ο ΣΥΝ μιλά για «σωτηρία» της ΟΑ, αποδεχόμενος, όμως, πλήρως την «απελευθέρωση».

Για την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), η ΕΣΚ καταγγέλλει ότι: Αφόπλισε το συνδικαλιστικό κίνημα, στηρίζοντας τις φιλομονοπωλιακές επιλογές της κυρίαρχης πολιτικής ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αγορών και την ανταγωνιστικότητα, που γεμίζουν τα ταμεία της ολιγαρχίας και αδειάζουν τις τσέπες των εργαζομένων. Εστρωσε το χαλί της ιδιωτικοποίησης, υιοθετώντας τη θέση για ΟΑ «δημόσια» κατά 51% και αρνούμενη να κινητοποιήσει τους εργαζόμενους, στήριξε τον αποκαλούμενο «κοινωνικό διάλογο».

Η ΕΣΚ τονίζει ότι τώρα στις «12 και 1» οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν την τύχη στα χέρια τους, να μπουν μπροστά σε συγκεκριμένη, καθημερινή δράση:

  • Να στήσουν επιτροπές αγώνα σε κάθε τόπο δουλιάς και να πιέσουν για την άμεση σύγκληση γενικών συνελεύσεων κατά κλάδο.
  • Να εξαντλήσουν όλες τις μορφές πάλης, ξεκινώντας από 24ωρη απεργία, κλιμακώνοντας.
  • Να προχωρήσουν και σε άλλες μορφές, όπως συγκεντρώσεις, πορείες, αξιοποιώντας και την πείρα του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, του ΠΑΜΕ, για διάφορες μορφές κινητοποιήσεων.

Η ΕΣΚ τονίζει ότι προοπτική δεν υπάρχει στον δήθεν «ελεύθερο ευρωπαϊκό ουρανό» και στον ανταγωνισμό και καλεί τους εργαζόμενους, μαζί με όλο το λαό, στη συνολική επίθεση του κεφαλαίου να ανατάξουν ολοκληρωμένη πρόταση και να παλέψουν για:

  • ΟΑ 100% κρατική και διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.
  • Σύσταση ενός μόνο, αποκλειστικά κρατικού αερομεταφορέα, με κορμό τον όμιλο της ΟΑ. Ο ανταγωνισμός στις αερομεταφορές μόνο «Γραμματικά» μπορεί να γεννά. Ασφάλεια πτήσεων, φθηνό εισιτήριο, σύνδεση απόμακρων περιοχών και κοινωνική πολιτική, δε συμβιβάζονται με το επιχειρηματικό κέρδος.
  • Αποκλειστικότητα του ενιαίου αερομεταφορέα στις πτήσεις εσωτερικού.
  • Οχι στις μετατάξεις και στις απολύσεις με τη μορφή της «εθελουσίας εξόδου».
  • Επανένταξη της Ολύμπικ Κέτερινγκ στον όμιλο και επαναφορά τομέων στην ΟΑ, όπως είναι η ασφάλεια, ο καθαρισμός κλπ.
  • Απορρόφηση στον ενιαίο κρατικό αερομεταφορέα όλων των εργαζομένων στις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες και εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης (χάντλινγκ) και κατάργηση των τελευταίων.
  • Κατάργηση κάθε είδους μερικής απασχόλησης και άμεση μονιμοποίηση όλων των εποχικών, χωρίς αποκλεισμούς και όρους. Ενταξη όλων των εργαζομένων στο νόμο 1759.
  • Κατάργηση κάθε αντεργατικού νόμου που πέρασε μέσα από τις «εξυγιάνσεις».
  • Φθηνό εισιτήριο για το λαό, ειδικά για τις ευαίσθητες κατηγορίες, όπως ανέργους, πολύτεκνους, κατοίκους παραμεθόριων, φαντάρους, φοιτητές κλπ.
  • Ασκηση γενικά κοινωνικής πολιτικής, στήριξη του λαϊκού τουρισμού, των μικρομεσαίων αγροτών.

Καταλήγοντας η ΕΣΚ υπογραμμίζει: «Οι εργαζόμενοι στην ΟΑ πρέπει να χτίσουν μέτωπο μαζί με όλους τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές, όλα τα λαϊκά στρώματα, διεκδικώντας ένα μόνο και αποκλειστικά κρατικό αερομεταφορέα, λαϊκή περιουσία, με εργατικό - λαϊκό έλεγχο.

Αυτή η προοπτική είναι η μόνη που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εργαζομένων στην ΟΑ, στις άλλες αεροπορικές εταιρίες και των λαϊκών στρωμάτων για φθηνές και ασφαλείς αερομεταφορές. Είναι ρεαλιστική στο βαθμό που αναπτύσσεται ο αγώνας ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των "αναδιαρθρώσεων" και για να αλλάξουν οι συσχετισμοί σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο. Μόνο σε αυτή τη γραμμή μπορούμε να βάλουμε εμπόδια στην αντεργατική επέλαση, να αποσπάσουμε νίκες και κατακτήσεις».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ