Σάββατο 24 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Καταστροφικά όλα τα κυβερνητικά σχέδια

ICON

Ολα τα σχέδια που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για το «αύριο» του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) έχουν ένα και μόνο στόχο: Να διαλυθεί πάση θυσία ο όμιλος και να παραδοθεί βορά στους ιδιώτες μια αγορά με ετήσιο τζίρο άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, μόνο από το πτητικό έργο. Πρώτα θύματα των κυβερνητικών σχεδίων είναι οι περίπου 8.000 εργαζόμενοι (μόνιμοι και συμβασιούχοι) στην εταιρία, παρά τις πρωθυπουργικές διαβεβαιώσεις ότι «κανείς δε θα μείνει στο δρόμο».

Μετά την «εκκαθάριση εν λειτουργία», τώρα τα κυβερνητικά στελέχη κάνουν λόγο για ...απλή «πτώχευση» της ΟΑ, αν αποτύχει - σε 15 μέρες - ο εν εξελίξει διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης της εταιρίας. Ωστόσο, τα ίδια στελέχη θεωρούν «τυπικές» τις διαπραγματεύσεις που γίνονται αυτή την περίοδο για την πώληση των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (πτητικό έργο) σε όμιλο ελληνοαμερικανικών συμφερόντων.

Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης από τις ΗΠΑ όπου βρίσκεται (εκπροσωπεί την ελληνική κυβέρνηση στην ετήσια σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας), με δηλώσεις του στην ΕΡΤ, χαρακτήρισε «πιο δύσκολη την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Αμέσως μετά, έσπευσε να προσθέσει, με νόημα: «Αν η διαδικασία (ιδιωτικοποίησης) δεν ολοκληρωθεί, η κυβέρνηση έχει εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με την Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων».

Στο μεταξύ, η προκάτοχος του επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζακ Μπαρό την περίοδο 1999-2004, η Λογιόλα Ντε Παλάθιο, θυμήθηκε να απαντήσει με καθυστέρηση ετών σε όσους άφηναν αιχμές σε βάρος της ότι μεθόδευσε την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ. Με δηλώσεις της, αφού... επαίνεσε τον εαυτό της και τους συνεργάτες της, στη συνέχεια δήλωσε με.... «κατηγορηματικό» τρόπο: «Δεν επιτρέπω σε κανέναν να σπιλώνει με αθλιότητες την αντικειμενική και διαυγή διαχείριση του φακέλου της ΟΑ κατά τη διάρκεια της θητείας μου». Με τη δήλωση της αυτή, στην ουσία, η κ. Παλάθιο επιβεβαίωσε - για μια ακόμη φορά - πως δε χρωστάει η «Ολυμπιακή» στο Δημόσιο, αλλά το Δημόσιο στην «Ολυμπιακή».

Υπενθυμίζεται ότι η κ. Παλάθιο, απαντώντας σε ερώτηση ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, είχε αναγκαστεί να ομολογήσει εγγράφως ότι αν υπάρχει κάποιο χρέος, αυτό είναι το τεράστιο χρέος που έχει το Ελληνικό Δημόσιο προς την ΟΑ και όχι η ΟΑ προς το Δημόσιο.

Πάντως, με δεδομένη τη δικομματική συναίνεση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στο ξεπούλημα της ΟΑ, είναι άμεση ανάγκη η ανάληψη αγωνιστικής και αποφασιστικής δράσης από τους ίδιους τους εργαζόμενους στον όμιλο. Για να απαιτήσουν να σταματήσει η διάλυση της εταιρίας και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Ωστόσο, ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη είναι η ενιαία πάλη όλων των εργαζομένων κατά των ιδιωτικοποιήσεων που έρχονται και των νέων αντεργατικών μέτρων για το ασφαλιστικό και τα εργασιακά δικαιώματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ