Πέμπτη 6 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Αυξήσεις ασφαλίστρων με νέα τερτίπια

Καθιερώνουν την κατάργηση του «μπόνους - μάλους», που θα σημάνει τσουχτερές αυξήσεις στα ασφάλιστρα της μεγάλης πλειοψηφίας των γιωταχήδων, υποσχόμενοι εκπτώσεις στους «καλούς οδηγούς»!

Την κατάργηση του συστήματος «μπόνους - μάλους» για τα ασφάλιστρα των οχημάτων επιχειρεί να καθιερώσει η «Ιντεραμέρικαν» σύροντας πρώτη το χορό. Ο διευθύνων σύμβουλος της «Ιντεραμέρικαν», Γ. Κώτσαλος, ανακοίνωσε χτες πως το νέο πρόγραμμα για αυτοκίνητα που θα εφαρμόσει, δε θα έχει «μπόνους - μάλους». Αυτό στην πράξη σημαίνει πως καταργούνται οι αναπροσαρμογές (αυξομειώσεις) των ασφαλίστρων από χρόνο σε χρόνο ανάλογα με το εάν ο οδηγός προκάλεσε ή όχι ατύχημα. Αντί γι' αυτό, ανέφερε γενικά κι αόριστα, θα ισχύουν εκπτώσεις που μπορεί να φτάσουν το ποσοστό του 30% μέσα σε διάρκεια δέκα χρόνων για τους «καλούς» οδηγούς.

Οπως παραδέχτηκε, ωστόσο, εμμέσως πλην σαφώς, ο Γ. Σουβατζής, διευθύνων σύμβουλος του κλάδου Γενικών Ασφαλειών, πολύ δύσκολα θα «απολαύσει» κάποιος οδηγός αυτό το ποσοστό έκπτωσης, εάν λάβει κανείς τις ετήσιες αυξήσεις στα ασφάλιστρα. Η κατάργηση του «μπόνους - μάλους» δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Προπομπός της ήταν η διεύρυνση της κλίμακας του «μπόνους» με ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού της έκπτωσης για τους «καλούς» οδηγούς από κλίμακα σε κλίμακα.

Στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου τα στελέχη της «Ιντεραμέρικαν» παραδέχτηκαν ότι οι μικρότερες εταιρίες με τα χαμηλότερα ασφάλιστρα «χαλάνε την πιάτσα», κατά τη λαΐκή ρήση, για τα μονοπώλια του κλάδου. Οπως είπε ο Γ. Σουβατζής οι μικρές εταιρίες αύξησαν μέσα σε μια πενταετία, από το 2000 μέχρι τον Ιούνη του 2005 το μερίδιό τους από 14% στο 37%. Ενώ για «αθέμιτα» μέσα, έκανε λόγο ο Γ. Κώτσαλος, όπως το να βάζουν όλους τους πελάτες τους στην κατώτατη κλίμακα του «μπόνους - μάλους» ανεξάρτητα από το ιστορικό ζημιών του καθένα.

Ενώ, πάντως, η «Ιντεραμέρικαν» ανακοίνωσε «απλοποίηση» των κριτηρίων διαμόρφωσης της ασφαλίστρων - έτσι ώστε να διαμορφώνονται με βάση μόνο την ηλικία του οχήματος, την περιοχή διαμονής του οδηγού και το ιστορικό ζημιών - σύμφωνα με πληροφορίες οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ευρώπη επιχειρούν μια γενικευμένη εφαρμογή του λεγόμενου προσωπικού τιμολογίου. Πρόκειται πρακτικά για τη διεύρυνση της τακτικής που σταδιακά εφαρμόστηκε την τελευταία δεκαετία, μετά την απελευθέρωση των ασφαλίστρων από τις εταιρίες, οι οποίες εισάγουν όλο και περισσότερα κριτήρια για την κατάργηση των τιμολογίων τους. Αυτό στο οποίο προσανατολίζονται οι ασφαλιστικές είναι να εισάγουν για κάθε πελάτη εξειδικευμένα κριτήρια, προκειμένου αξιολογώντας, όπως ισχυρίζονται, το ενδεχόμενο κόστος που μπορεί να τους προκαλέσει ο καθένας, να διαμορφώνουν για τον καθένα άλλο τιμολόγιο. Είναι ολοφάνερο ότι όλες αυτές οι κινήσεις δεν είναι τίποτα περισσότερο από καινούρια τερτίπια, προκειμένου οι ασφαλιστικές εταιρίες να αυξάνουν τα κέρδη τους εισπράττοντας ολοένα περισσότερα και πληρώνοντας ολοένα λιγότερα για αποζημιώσεις.

Ταυτόχρονα, όμως, έρχεται και το νέο χαράτσι που επιφυλάσσουν στους γιωταχήδες με το δεκαπλασιασμό των υποχρεωτικών κατώτατων ορίων ασφάλισης. Πρόσφατα ανακοινώθηκε σε συνέδριο των ασφαλιστικών εταιριών ότι με πρόσχημα το δεκαπλασιασμό μέχρι το 2012 των κατώτατων ορίων, για τα οποία υποτίθεται ότι πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να αποζημιώσουν οι εταιρίες, θα αυξηθούν και τα ασφάλιστρα. Η νέα αύξηση των κατώτατων ορίων ασφάλισης εκτός από τις ανατιμήσεις που θα φέρει στα τιμολόγια των εταιριών, ανοίγει το δρόμο για νέο «ξεκαθάρισμα» του κλάδου, καθώς θεωρείται βέβαιο ότι οι μικρότερες εταιρίες δε θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στην αύξηση των αποθεματικών που συνεπάγεται η αναπροσαρμογή των ορίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ