Πέμπτη 6 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ
Παρέμβαση του ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο

Οι ευρωβουλευτές του Κόμματος Γ. Τούσσας και Θ. Παφίλης στιγμάτισαν από το βήμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον εγκληματικό ρόλο της Κομισιόν σε βάρος της «Ολυμπιακής» και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων

Κυβέρνηση και Βρυξέλλες θυσιάζουν την ΟΑ στο βωμό της πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πτήσεων

Eurokinissi

Κυβέρνηση και Βρυξέλλες θυσιάζουν την ΟΑ στο βωμό της πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πτήσεων
Σημαντικές παρεμβάσεις για τις εξελίξεις στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) και για την ασφάλεια των πτήσεων έκαναν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας και Θανάσης Παφίλης. Από τις παρεμβάσεις αυτές προέκυψε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «νίπτει τας χείρας της» για το έγκλημα σε βάρος της ΟΑ, ενώ επιχειρεί να αποσυνδέσει την ασφάλεια πτήσεων από τον ανελέητο ανταγωνισμό και το κυνήγι του κέρδους.

Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του Γ. Τούσσα, ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Ζακ Μπαρό, υπερασπίστηκε την αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τον «Ενιαίο Ανοιχτό Ουρανό» και την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ. Αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός ότι το κράτος και οι φορείς χρωστούν στην ΟΑ και όχι η ΟΑ σε αυτούς. Υποστήριξε ότι δόθηκαν υπέρογκα ποσά ως κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρία, ενώ απέφυγε κάθε αναφορά για την τύχη των εργαζομένων.

Ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδίδει ευθύνες στις ελληνικές κυβερνήσεις (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ) για το έγκλημα σε βάρος της ΟΑ, επειδή δεν κατάφεραν να την ιδιωτικοποιήσουν. Ενώ προβαίνει ακόμα και σε βαριές επιτιμητικές και απειλητικές εκφράσεις, όπως ότι «από το 1994 η οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με την εξέλιξη της ΟΑ βρίσκεται στα χέρια της Ελλάδας, η οποία και είναι πλήρως ενήμερη των κανόνων περί ανταγωνισμού της ΕΕ τους οποίους και έχει δεσμευτεί να τηρεί αφότου εντάχθηκε στην Κοινότητα».

Ταυτόχρονα, όμως, ο Ζακ Μπαρό εγγυήθηκε δημόσιες ενισχύσεις στους πιθανούς αγοραστές της ΟΑ ή σε ιδιώτες που θα αποκτήσουν το μονοπώλιο της εθνικής αγοράς, υπογραμμίζοντας ότι «όπου κρίνεται αναγκαίο, οι κανόνες αυτοί παρέχουν στα κράτη - μέλη τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν ότι οι υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας εφαρμόζονται και χρηματοδοτούνται κατά τον ορθό τρόπο, υπό την προϋπόθεση ότι η δημόσια υποστήριξη παρέχεται στο πλαίσιο των κανόνων της ΕΕ».

Οπως επισημαίνει ο Γ. Τούσσας, σ' αυτές τις συνθήκες χρειάζεται οι εργαζόμενοι να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους, να συμπαραταχτούν με το ΚΚΕ και το ταξικό εργατικό κίνημα και να παλέψουν για μόνιμη και σταθερή δουλιά για όλους τους εργαζόμενους στην ΟΑ. Να αγωνιστούν με τους άλλους εργαζόμενους κατά των ιδιωτικοποιήσεων και των άλλων αντεργατικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Να διεκδικήσουν ριζικές αλλαγές για δημόσια ΟΑ - λαϊκή περιουσία - ενταγμένη σε ενιαίο φορέα μεταφορών, που θα λειτουργεί προς όφελος του λαού.

Ασφάλεια αερομεταφορών

Ο Θ. Παφίλης εξέφρασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την έντονη ανησυχία του ΚΚΕ για την ασφάλεια των αερομεταφορών, επισημαίνοντας ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, μέχρι το 2020 θα έχουμε ένα ατύχημα τη βδομάδα, σύμφωνα με την εκτίμηση της διεθνούς οργάνωσης των αερομεταφορών.

Επικαλούμενος τις σχετικές καταγγελίες των εργαζομένων, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, με Ερώτησή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επισήμανε ότι οι ελλιπείς έλεγχοι, η παραβίαση κανόνων ασφαλείας, η πληθώρα εταιριών που εμφανίζονται και εξαφανίζονται από την αγορά χωρίς να παρέχουν τα αναγκαία εχέγγυα, σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην απελευθέρωση των αγορών και τον άκρατο ανταγωνισμό, που μετατρέπουν το μεταφορικό έργο, από κοινωνική υπηρεσία, σε επιχείρηση με αποκλειστικό γνώμονα το άμεσο και μέγιστο κέρδος. Και στο «διά ταύτα», ο Θ. Παφίλης ρωτά την Επιτροπή εάν θεωρεί ότι η πολιτική των «ανοιχτών ουρανών» και το ασύδοτο κυνήγι του κέρδους συνέβαλαν στους μειωμένους ελέγχους ασφάλειας των πτήσεων και εάν σκοπεύει να λάβει μέτρα για αποτελεσματικούς ελέγχους, λαμβάνοντας υπόψη της και τις προτάσεις των εργαζομένων (π.χ. για έλεγχο πριν την πτήση από διπλωματούχο εγκεκριμένο μηχανικό).

Κατά τη συζήτηση της Ερώτησης, ο αρμόδιος για τις Μεταφορές Επίτροπος Ζακ Μπαρό, προσπάθησε να καλύψει την πολιτική των «ανοιχτών ουρανών» και να αποσυνδέσει το άνοιγμα στον ανταγωνισμό από την ασφάλεια των πτήσεων, υποστηρίζοντας ότι οι ισχύοντες κανονισμοί για τους ελέγχους είναι αρκετά αυστηροί. Το μόνο πρόσθετο μέτρο που χρειάζεται να ληφθεί, σύμφωνα με τον Επίτροπο, είναι η ...κατάρτιση «μαύρης λίστας» σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να γνωρίζει ο κάθε επιβάτης πριν επιλέξει αεροπορική εταιρία αν της έχει επιβληθεί ποτέ περιορισμός ή απαγόρευση πτήσης.

Παρεμβαίνοντας, ο Θ. Παφίλης τόνισε ότι η πολιτική της απελευθέρωσης του ονομαζόμενου «ελεύθερου ανταγωνισμού» έχει προκαλέσει κατάσταση ασυδοσίας, που εκτός των άλλων, έχει ως θύματα και τους επιβάτες, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους. Τόσο οι κυβερνήσεις όσο και οι εμπλεκόμενοι, είτε από το δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα, γνωρίζουν πολύ καλά την κατάσταση των αεροσκαφών όπως και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα με την πίεση που τους ασκείται από την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.

Καταλήγοντας, ο Θ. Παφίλης ζήτησε να αποσυρθεί η οδηγία, η οποία επιτρέπει να γίνεται έλεγχος από μη αναγνωρισμένους μηχανικούς στο αεροσκάφος.

Ο Ζακ Μπαρό, ισχυριζόμενος ότι δε γνωρίζει τον κανονισμό 2042/2003 της Κομισιόν, επανέλαβε με πυγμή ότι η πολιτική της ΕΕ για το άνοιγμα των αερομεταφορών θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Θυσία στο βωμό των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου (2008-05-04 00:00:00.0)
Υποκριτική στάση για την «Ολυμπιακή» (2006-04-05 00:00:00.0)
Προφάσεις εν αμαρτίαις... (2005-09-03 00:00:00.0)
Η ιδιωτικοποίηση θίγει και την ασφάλεια των πτήσεων (2005-05-21 00:00:00.0)
Περικοπές και αναστολές πτήσεων (2001-10-06 00:00:00.0)
Εγκαίνια το Σεπτέμβρη; (2001-01-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ