Τρίτη 20 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2006
ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΖΗΣ
Νέα βάρη και ανεργία για τα λαϊκά στρώματα

Η παρέμβαση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ στη Βουλή. Αλλαξαν ρόλους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Με τις παρεμβάσεις των ειδικών αγορητών των κομμάτων ξεκίνησε την Κυριακή, στη Βουλή η συζήτηση του προϋπολογισμού του 2006 που θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Πέμπτης με ονομαστική πλειοψηφία.

Τον αντιλαϊκό και ταξικό χαρακτήρα του προϋπολογισμού - όπως προκύπτει από τις μειωμένες και αναντίστοιχες με τις ανάγκες δαπάνες για Υγεία, Παιδεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Πολιτισμό - κατέδειξε στην παρέμβασή του ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής. Τόνισε ότι οι εργαζόμενοι «και από αυτόν τον προϋπολογισμό δεν έχουν τίποτα να περιμένουν, εκτός από νέα βάρη, ανεργία, φτώχεια, δυστυχία».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα κονδύλια που διατίθενται για την Υγεία, σημειώνοντας ότι η υγεία «έχει αναπτυχθεί σε έναν προνομιακό χώρο για την άνοδο και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της αύξησης των επενδύσεων και συνεπώς της κερδοφορίας. Η ιδιωτικοποίηση του τομέα, η εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας, η είσοδος μεγάλων επιχειρήσεων και εδώ προωθείται γοργά, και με θεσμικά μέτρα, όπως οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα». Αναφερόμενος σε συγκεκριμένα στοιχεία επισήμανε πως «έχουμε, την περίοδο 1997-2004, αύξηση του τζίρου των ιδιωτικών επιχειρήσεων στο χώρο της υγείας κατά 134,2%. Ο ΙΟΒΕ ανεβάζει τις ιδιωτικές δαπάνες για την υγεία σε ποσοστό 47,5% των συνολικών δαπανών».

Σχολιάζοντας τις δαπάνες του προϋπολογισμού για την Παιδεία, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ τόνισε πως «παρά τις όποιες εξαγγελίες για γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, από τα στοιχεία του προϋπολογισμού προκύπτει υποχρηματοδότηση. Η μικρή αύξηση του 0,68% είναι πολύ κάτω του πληθωρισμού και κατευθύνεται σε ανελαστικές δαπάνες του υπουργείου, παραδείγματος χάρη, μισθοί κλπ. Χαρακτηριστική είναι η μείωση των δαπανών του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά 7 εκατομμύρια, σε απόλυτους αριθμούς, σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2005. Το 60,24% των πιστώσεων αυτών πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση απαιτήσεων του κεφαλαίου, σε προγράμματα καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στα πλαίσια της εκπαίδευσης για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του. Η στροφή στην κατάρτιση αποτυπώνεται και με τη γενναία αύξηση του προϋπολογισμού για την κατάρτιση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου Απασχόλησης, όπου από τα 214 εκατομμύρια ευρώ πέρσι ανεβαίνει στα 405 εκατομμύρια ευρώ. Οι συνολικές δαπάνες κινούνται πολύ μακριά από τις διεκδικήσεις του κινήματος για 15% και είναι σε πλήρη διάσταση με τις σύγχρονες διευρυνόμενες ανάγκες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Νίκος Γκατζής στη χρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οπως είπε, «χρηματοδοτείται με το 0,4%, ενώ πέρσι με το 0,6%. Φέτος είναι 0,4% ή 350 εκατ. ευρώ και είναι ένας ενδιάμεσος μεταφορέας ποσών για διάφορους τομείς. Τα οικονομικά της δεν επαρκούν ούτε για λειτουργικές ανάγκες. Οι προϋπολογισμοί τους επιστρέφονται, εάν δεν είναι συμβατοί με τις κατευθυντήριες γραμμές και τις δημοσιονομικές εξελίξεις, δηλαδή με τη μονόπλευρη λιτότητα. Και εδώ υπάρχουν παράνομα παρακρατηθέντα που από το 1993 φτάνουν τα διακόσια έντεκα εκατομμύρια ευρώ και πέρσι και φέτος παρακρατούνται άλλα 149,97 εκατομμύρια ευρώ». Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι ο προϋπολογισμός για τον πολιτισμό του 2006 «είναι δείγμα για το τι σημαίνει ότι ο πολιτισμός είναι πρώτη προτεραιότητα για τον κύριο πρωθυπουργό. Αυτό αποδεικνύεται από το ευτελέστατο ποσοστό του 0,62% του κρατικού προϋπολογισμού και επιβεβαιώνει πως, όπως και την προηγούμενη εικοσαετία, παραμένει ο φτωχός συγγενής».

Ο εκπρόσωποι των κομμάτων

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εισηγητής της, Σάββας Τσιτουρίδης, όπως επί τόσα χρόνια έκαναν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε πως το 2005 ήταν ο χρόνος που η κυβέρνηση έκανε «μεγάλα βήματα και για τον περιορισμό των μεγάλων δημοσιονομικών ελλειμμάτων και στον τομέα των μεγάλων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» και συνέχισε. «Η ελληνική οικονομία περνάει μπροστά, η ελληνική οικονομία αλλάζει ταχύτητα. Με καθυστέρηση πολλών ετών υπάρχει μία ολοκληρωμένη στρατηγική νοικοκυρέματος, ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, αύξησης και δίκαιης κατανομής του πλούτου. Υπάρχει στρατηγική διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων με στόχο μία κοινωνία ανάπτυξης και συνοχής, ασφάλειας και ευημερίας για όλους». Μάλιστα, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ΕΕ, λέγοντας ότι προχωρούμε σε έναν ανοιχτό κόσμο και σε μία Ευρώπη η οποία, όπως αποδείχτηκε και στη Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών, μπορεί να ξεπερνά τις δυσκολίες. Μία Ευρώπη που έχει τη δυνατότητα να προχωρά».

Για προϋπολογισμό που δε θα υλοποιηθεί είπε, ως νεοδημοκράτης των προηγούμενων χρόνων και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Μακρυπίδης. Οπως ανέφερε, «ο προϋπολογισμός του 2006 είναι ανειλικρινής και ψεύτικος. Είναι ο δεύτερος κατά σειρά εικονικός προϋπολογισμός. Είναι ο δεύτερος στην πράξη ανεφάρμοστος προϋπολογισμός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Από το προσχέδιο μέχρι το οριστικό σχέδιο, μέσα σε ένα μήνα δηλαδή, αλλάξατε τρεις φορές τα στοιχεία και τα μεγέθη του προϋπολογισμού. Και πάλι υπάρχει η βεβαιότητα ότι δε θα υλοποιηθεί και ότι θα οδηγηθείτε σίγουρα και πολύ νωρίς σε νέα πρόσθετα εισπρακτικά και φορολογικά μέτρα».

Ο εισηγητής του ΣΥΝ, Γ. Δραγασάκης, σχολίασε αναφορικά με τον προϋπολογισμό της ΕΕ ότι οι αποφάσεις που ελήφθησαν δε συνιστούν διέξοδο, αλλά επιβεβαιώνουν το τέλμα στο οποίο βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ενωση. Ο προϋπολογισμός που αποφασίστηκε δεν αφορά μόνο εμάς, πρωτίστως αφορά την πορεία της ίδιας της Ευρώπης και είναι εντελώς ανεπαρκής για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της διεύρυνσης αλλά και των υπό ένταξη χωρών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ