Τετάρτη 21 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΕΣΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ
Επείγει η κάλυψη των λαϊκών αναγκών

Αόριστες υποσχέσεις της κυβέρνησης για «δυναμική στελέχωση» και «αύξηση των μέσων μεταφοράς» στην εκδήλωση για τα 20χρονα του Κέντρου

Για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες της επείγουσας ιατρικής χρειάζεται ο διπλασιασμός του προσωπικού και των μέσων του ΕΚΑΒ
Για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες της επείγουσας ιατρικής χρειάζεται ο διπλασιασμός του προσωπικού και των μέσων του ΕΚΑΒ
Στη συμπλήρωση των 20 χρόνων λειτουργίας του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), οι διαπιστώσεις για την προσφορά του Κέντρου στην ώρα της ανάγκης συνοδεύτηκαν απ' τη μόνιμη αρνητική διαπίστωση για την προνοσοκομειακή φροντίδα στη χώρα μας: Θα 'πρεπε να είναι διπλάσιος ο αριθμός των εργαζομένων και των μέσων μεταφοράς του ΕΚΑΒ, για να ικανοποιηθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες επείγουσας ιατρικής.

Σήμερα το ΕΚΑΒ είναι αναπτυγμένο Πανελλαδικά σε 12 Παραρτήματα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Καβάλα, Ιωάννινα, Λαμία, Αλεξανδρούπολη, Τρίπολη, Κοζάνη και Μυτιλήνη). Τα ασθενοφόρα που λειτουργούν πανελλαδικά είναι 520, οι κινητές μονάδες 94, τα οχήματα των γιατρών 6, οι μοτοσικλέτες 25 και τα ελικόπτερα 3. Υπάρχουν ακόμη περίπου 350 ασθενοφόρα που χρησιμοποιούνται από Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας, όπου δεν έχει αναπτυχθεί το ΕΚΑΒ.

Τα πληρώματα - διασώστες ανέρχονται σε 2.450, ενώ οι γιατροί είναι 131. «Χρειαζόμαστε άλλα τόσα μέσα μεταφοράς, γιατί γίνανε αμαρτήματα και όχι παραρτήματα», είπε ο Διευθυντής του Παραρτήματος στη Θεσσαλονίκη Δημήτρης Μπούτλης που έκανε την ιστορική διαδρομή στη λειτουργία του ΕΚΑΒ. Και απευθυνόμενος στον παριστάμενο υφυπουργό Υγείας Θανάση Γιαννόπουλο τόνισε: «Το ΕΚΑΒ πρέπει να παραμείνει δημόσιο».

Ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Χρήστος Μπαρκονίκος συμπλήρωσε: «Χρειάζονται ακόμα 3.000 προσλήψεις προσωπικού για να μπορέσουμε να καλύψουμε πανελλαδικά τις ανάγκες. Δε νοείται κάλυψη των Κέντρων Υγείας με έναν οδηγό στο ασθενοφόρο. Οι εργαζόμενοι έχουν ταυτίσει τη ζωή τους με το ΕΚΑΒ. Πέθαναν συνάδελφοί μας στο τιμόνι. Κι όμως το επάγγελμά μας δεν αναγνωρίζεται ως ανθυγιεινό».

Ο υφυπουργός Υγείας Θανάσης Γιαννόπουλος αναγνώρισε την υπερεργασία των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ. Ομως στο τι πρέπει να συνοδεύσει αυτή την αναγνώριση είπε ότι είναι αντικείμενο συζήτησης. Κατά τα άλλα, υποσχέθηκε μια «δυναμική στελέχωση του ΕΚΑΒ» και «αύξηση των μέσων μεταφοράς», χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένους αριθμούς.

Το ΕΚΑΒ έχει συνδεθεί με τις αεροδιακομιδές - που εργαζόμενοι και ασθενείς τις πλήρωσαν σε τρεις πτώσεις ελικοπτέρων με πολλά θύματα.

Σήμερα, το πτητικό έργο του ΕΚΑΒ το έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία, πετώντας τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, καθώς διαθέτει και δικά της ιπτάμενα μέσα. Επίσης, ο Στρατός Ξηράς διαθέτει τα ελικόπτερα «Σινούκ». «Βρισκόμαστε σε μια διαδικασία βελτιστοποίησης αυτής της διαδικασίας με το στρατό με τη συμμετοχή των εργαζομένων», δήλωσε στο «Ρ» ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΑΒ Βασίλης Κεκερής.

Στην 10ετή λειτουργία του Τμήματος αεροδιακομιδών πραγματοποιήθηκαν 15.531 μεταφορές, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται απ' το νησιωτικό χώρο.

Συνολικά, το ΕΚΑΒ μεταφέρει 582.620 περιστατικά εκ των οποίων τα 479.355 είναι επείγοντα, ενώ τα 103.265 χρόνια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ