Πέμπτη 22 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Δεδομένη η στήριξη στο κεφάλαιο

«Απολογισμό» έργου - που είναι γενικόλογος, αόριστος και έχει κύριο στοιχείο την αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων που απορρέουν από την «κληρονομιά» των Ολυμπιακών Αγώνων - κατέθεσε χτες ο υπουργός Τουρισμού, Δ. Αβραμόπουλος. Σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις Τύπου, που παραχώρησε στους συντάκτες οι οποίοι καλύπτουν τα θέματα του υπουργείου, ειπώθηκαν πολλά για τις ενέργειες προβολής του ελληνικού τουριστικού «προϊόντος», μέσα από εκθέσεις, εκδηλώσεις και τα ταξίδια του υπουργού ή την αύξηση των γραφείων εξωτερικού. Και, βέβαια, ο υπουργός δεν παρέλειψε να πει πως σκοπός του προωθούμενου νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας».

Αυτό που δεν ειπώθηκε είναι ποια ακριβώς μέτρα προωθεί το υπουργείο. Συγκεκριμένα, η διαβόητη ΕΤΑ ΑΕ διατηρεί τη σιωπή της για τις δραστηριότητες και την κατάστασή της, καθώς και το σχεδιασμό της. Ο Δ. Αβραμόπουλος επισήμανε ότι «σύντομα» θα παρουσιαστούν τα στοιχεία και τα αποτελέσματα της δράσης της εταιρίας, θεωρώντας προφανώς ότι οι 20 μήνες διακυβέρνησης από τη ΝΔ δεν ήταν αρκετοί ώστε να «τακτοποιηθεί» η εταιρία και να δημοσιοποιήσει αυτές τις πληροφορίες.

Αντίστοιχα, το νομοθετικό έργο που προωθείται, πολυνομοσχέδιο για τον ιαματικό τουρισμό, για τον αγροτουρισμό, για τον τουρισμό υγείας, όπως και οι χωροθετικές ρυθμίσεις, δε διευκρινίζονται. Και σε αυτή την περίπτωση ο υπουργός είπε ότι θα γίνουν ...εγκαίρως γνωστές οι διατάξεις. Ο προσανατολισμός τους, πάντως, είναι γνωστός, αφού κύριο θέμα για την κυβέρνηση είναι η προσέλκυση μεγάλων ξένων επενδύσεων. Τα χρηματοδοτικά κίνητρα καλύπτουν μία πλευρά αυτής της προσπάθειας που αναμένεται να φτάσει μέχρι την παροχή αποικιοκρατικού τύπου προνομίων: Με λίγα λόγια, να μπορούν οι «επενδυτές» να κάνουν ό,τι θέλουν στα δάση και στις παραλίες της χώρας.

Παράλληλα, παρουσιάστηκε και μια έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών, από την εταιρία MRB, κυρίως για το Σεπτέμβρη, όπου οι εντυπώσεις είναι γενικά καλές, ωστόσο το κόστος αναδεικνύεται αρνητικός παράγοντας, μαζί με ζητήματα ποιότητας υπηρεσιών, ευγένειας και καθαριότητας. Είναι δεδομένο όμως ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν έχουν διάθεση να ρίξουν τις τιμές, εκτός κι αν τους εκβιάζουν οι μεγάλοι ξένοι «τουρ οπερέιτορς», οι οργανωτές ταξιδιών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ