Κυριακή 22 Γενάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βιωματικό Σχολείο

Είναι γνωστές οι «ευεργετικές» ιδιότητες των αναψυκτικών για τον άνθρωπο. Στο εργοστάσιο της «ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ», στην Πάτρα, αφού ξεζουμίζουν τους εργαζόμενους, έπειτα συμβουλεύουν τα παιδιά τους για τις σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουν, πίνοντας οπωσδήποτε και κάποιο από τα αναψυκτικά της...
Είναι γνωστές οι «ευεργετικές» ιδιότητες των αναψυκτικών για τον άνθρωπο. Στο εργοστάσιο της «ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ», στην Πάτρα, αφού ξεζουμίζουν τους εργαζόμενους, έπειτα συμβουλεύουν τα παιδιά τους για τις σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουν, πίνοντας οπωσδήποτε και κάποιο από τα αναψυκτικά της...
Το QualityNet Foundation, σε συνεργασία με τις εταιρίες από τις οποίες χρηματοδοτείται και κάποιους εκπαιδευτικούς, πραγματοποιεί στα πλαίσια του «Βιωματικού Σχολείου» - όπως το ονοματίζει - σε νηπιαγωγεία και δημοτικά ενημερωτικά προγράμματα με διαθεματικές ενότητες, όπως «Σωστή Διατροφή», «Σωστή Ενεργειακή Συμπεριφορά», «Γίνομαι Υπεύθυνος Ανθρωπος (Κοινωνική Υπευθυνότητα)» κ.ά.

Εταιρίες - χορηγοί αναλαμβάνουν τη χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων και ως εκ τούτου διαμορφώνουν και το περιεχόμενό τους. Αλλά και οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συνεισφέρουν οικονομικά, αφού η τιμή αυτής της ...«κοινωνικής προσφοράς» ανέρχεται στα 110 ευρώ για ομάδες έως 22 άτομα και 5 ευρώ για κάθε άτομο επιπλέον.

Διαμορφώνουν τον αυριανό άνθρωπο στα μέτρα των πολυεθνικών

«Με αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσπαθούμε να συμβάλουμε στην ορθή και ολόπλευρη εκπαίδευση των μαθητών και αυριανών πολιτών της κοινωνίας μας», πληροφορεί εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός. Από πότε η εκπαίδευση των αυριανών πολιτών της κοινωνίας είναι αρμοδιότητα ενός ΜΚΟ και των επιχειρήσεων; Και με τι σόι αξίες θα γαλουχηθούν οι νέες γενιές;

Αυτά τα προγράμματα, πέρα από το ότι σπάνε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, την ιδιωτικοποιούν και κάνουν πραγματικότητα τα σχολεία πολλών ταχυτήτων, με βάση την «τσέπη» του γονιού, στοχεύουν πρώτα και κύρια στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών με βάση τις αξίες της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

«Εξω οι εταιρίες από τα σχολεία», διαδήλωσαν πρόσφατα οι μαθητές στο Ναύπλιο. Μόνο μέσα από τους αγώνες, θα θωρακίσουν το εύπλαστο μυαλό και την ψυχή τους, από τους καπιταλιστές που μοναδικό στόχο έχουν το κέρδος

Eurokinissi

«Εξω οι εταιρίες από τα σχολεία», διαδήλωσαν πρόσφατα οι μαθητές στο Ναύπλιο. Μόνο μέσα από τους αγώνες, θα θωρακίσουν το εύπλαστο μυαλό και την ψυχή τους, από τους καπιταλιστές που μοναδικό στόχο έχουν το κέρδος
Για παράδειγμα, σε πρόγραμμα με θέμα «Περιβάλλον - Σωστή Ενεργειακή Συμπεριφορά», αναφέρεται ως αιτία της περιβαλλοντικής καταστροφής του πλανήτη μας μόνον η λάθος συμπεριφορά των ανθρώπων και όχι το κέρδος των πολυεθνικών, που με τη χαλαρή νομοθεσία των κυβερνήσεων και της ΕΕ διαπράττουν τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά εγκλήματα.

Η «Κυκλοφοριακή Αγωγή» καλλιεργεί αυταπάτες ότι θα μειωθούν τα ατυχήματα στους δρόμους με τη σωστή διαπαιδαγώγηση και δε λέει κουβέντα για έργα που δεν κατασκευάζονται με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και την ασφάλεια, αλλά το κέρδος κατασκευαστικών εταιριών και εργολάβων.

«Ζω την πόλη μου» ως «Υπεύθυνος πολίτης»...

Μια σειρά τέτοιων προγραμμάτων περνούν έντεχνα στη συνείδηση των παιδιών, να ζουν υποταγμένα, να προσαρμόζονται στις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες, να συνεργάζονται με τις «κοινωνικά ευαισθητοποιημένες» επιχειρήσεις και να τις προτιμούν, και να εξελιχθούν σε «υπεύθυνους» πολίτες, χωρίς να αντιδρούν ή να παρουσιάζουν «κοινωνικά απροσάρμοστες» συμπεριφορές.

Το πρόγραμμα «Ζω την Πόλη μου» στοχεύει μεταξύ άλλων: «...να νιώσουν τα παιδιά ενεργά μέλη της πόλης τους και να αισθανθούν όμορφα που ζουν σε αυτή, όποια κι αν είναι»! Τα παιδιά, για παράδειγμα, που ζουν στο Πέραμα, στον Κολωνό, στη Νάουσα και σε μια σειρά άλλες πόλης, θα μάθουν να αισθάνονται όμορφα σ' αυτήν, κι ας μην έχουν δουλιά οι γονείς τους, κι ας ψάχνουν με το μικροσκόπιο κάποιο χώρο να αθληθούν και να παίξουν.

Εξάλλου, και το πρόγραμμα «Γίνομαι Υπεύθυνος Ανθρωπος» συμβάλλει σ' αυτήν την κατεύθυνση. «Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση του θέματος, θα βοηθήσουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν πώς θα γίνουν υπεύθυνοι και σωστοί πολίτες στην κοινωνία που μεγαλώνουν. Να ευαισθητοποιηθούν και να παραδειγματιστούν για τη στάση που πρέπει να έχουν απέναντι σε διάφορα κοινωνικά θέματα». Να πετούν - για παράδειγμα - τα σκουπίδια στο καλάθι και όχι στο δρόμο, να είναι εργατικοί και πάνω απ' όλα να προτιμούν τα προϊόντα των Κοινωνικά Υπεύθυνων Εταιριών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ