Τετάρτη 22 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ»
Προπαγανδιστικός μηχανισμός διαστρέβλωσης και χειραγώγησης

Αλλος ένας μηχανισμός προπαγάνδας του αντιδραστικού οικοδομήματος της ΕΕ στήθηκε από χτες στα σχολεία, προκειμένου να γίνει το μαύρο άσπρο, να αποενοχοποιηθεί στη συνείδηση των μαθητών η ΕΕ για την ανεργία, τους πολέμους, τη φτώχεια και να προβληθεί μια εικονική πραγματικότητα. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Ανοιξη της Ευρώπης», το οποίο υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο. Το πρόγραμμα, που φέτος έχει θέμα «Συζητώντας το μέλλον μας», εφαρμόζεται από χτες μέχρι και την 9η Μάη σε σχολεία κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις χώρες της ΕΕ και στη χώρα μας, προκειμένου να γαλουχηθούν οι νέοι με τις υποτιθέμενες «ευρωπαϊκές αξίες» της νέας τάξης και να συζητήσουν «τα αισθήματα και τις ελπίδες τους σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Και τη στιγμή που χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους βιώνουν στο πετσί τους την ευρωενωσιακή πραγματικότητα - με τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και την περιστολή δικαιωμάτων και ελευθεριών να πυκνώνουν - οι εμπνευστές του προγράμματος έρχονται να τη διαστρεβλώσουν. Η προπαγάνδα της ΕΕ, όπως εμφανίζεται στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την «Ανοιξη της Ευρώπης», που έχει φτάσει στα σχολεία, αναφέρει: «Οι μαθητές θα ανακαλύψουν τη συμμετοχή της ΕΕ στις παγκόσμιες ανθρωπιστικές εκστρατείες και τη βοήθειά της στην ανάπτυξη των χωρών»! Για άλλη μια φορά, δηλαδή, το μακέλεμα των λαών βαφτίζεται «ανθρωπιστική εκστρατεία»...

«Οι μαθητές μαθαίνουν ότι η ΕΕ είναι στην πραγματικότητα παρούσα στο γύρω μας περιβάλλον και ότι επωφελούμαστε όλοι από αυτή», λέει παρακάτω η εγκύκλιος, προβάλλοντας τη λογική του ευρωμονόδρομου και ως «ωφέλεια» τις αλλεπάλληλες θυσίες που καλούνται να κάνουν οι λαοί για τα κέρδη των πολυεθνικών. Και για να εμπεδώσουν ως αληθινή αυτή την αντεστραμμένη πραγματικότητα θα τους βάζουν να παίζουν ρόλους επιτρόπων, ευρωβουλευτών και υπουργών και να επιχειρηματολογούν υπέρ της ΕΕ.

Κι επειδή οι σημερινοί μαθητές θα είναι αύριο εργαζόμενοι, το κεφάλαιο θέλει να μάθουν από τώρα να σκύβουν το κεφάλι και να κάνουν τους στόχους του κεφαλαίου δικούς τους στόχους. Γι' αυτό και το πρόγραμμα προτείνει: «Να βελτιωθούν οι γνώσεις των νέων Ευρωπαίων για τους Στόχους Ανάπτυξης της Χιλιετίας και να τους παροτρύνει να υποστηρίξουν τις προσπάθειες για την επίτευξή τους»...

Προκειμένου να εξωραϊστεί η πραγματικότητα στις συνειδήσεις των νέων, η ΕΕ αναζητά συνένοχους και συμμέτοχους στο πρόσωπο των εκπαιδευτικών, μετατρέποντάς τους σε προπαγανδιστές αντιδραστικών πολιτικών, που αναπαράγουν και διογκώνουν την ανελεύθερη σκέψη. Ετσι, μπροστά στο σεργιάνι ευρωβουλευτών και βουλευτών στα σχολεία για να διαφημίσουν τον «όμορφο "μονόδρομο"», μαθητές και εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να μην «τσιμπήσουν», να τους γυρίσουν την πλάτη.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σε τηλεδιάσκεψη της υπουργού Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, με μαθητές (που οργάνωσε χτες το υπουργείο στο πλαίσιο της «ανοιξιάτικης» Ευρώπης), οι μαθητές ρώτησαν την υπουργό «κατά πόσο τα φαινόμενα της Γαλλίας αφορούν και τους νέους της χώρας μας». Η Μ. Γιαννάκου σε μια προφανή προσπάθεια παραπλάνησης, ισχυρίστηκε ότι οι επιμέρους χώρες της ΕΕ δεν υποχρεώνονται να εναρμονίσουν σε τέτοια θέματα την κοινωνική τους πολιτική, η οποία παραμένει εθνική αρμοδιότητα. Λες και δεν έχουν βάλει όλες οι εθνικές κυβερνήσεις τις υπογραφές τους φαρδιές - πλατιές στη στρατηγική της Λισαβόνας και τα μέτρα που απαιτεί το κεφάλαιο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ