Τετάρτη 5 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
Θέατρο
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
«Η Αγνή του Θεού»

Στη σκηνή της οδού Φρυνίχου, το «Θέατρο Τέχνης», με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας, ανέβασε το βραβευμένο έργο του Αμερικανού ηθοποιού και συγγραφέα Τζον Πίλμεϊερ «Η Αγνή του Θεού». Ενα ενδιαφέρον ως γραφή δράμα. Ενα φαινομενικά θρησκειολογικό έργο, με ένα δυνατό κοινωνιολογικό και ταυτόχρονα ψυχολογο-ψυχιατρικό θέμα. Το ακατανίκητο αλλά καταπιεσμένο από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ξύπνημα της νιότης, το «θαύμα» της μητρότητας, η αποκαθήλωση αυτού του πραγματικού θαύματος όλων των όντων της Φύσης από τον εκπορευόμενο από την εκκλησιαστική εξουσία υπερβατικό μύθο περί παρθενογένεσης, η συνειδησιακή ενοχοποίηση της γυναίκας-«μήτρας» της ζωής και η κατασπάραξη του καρπού της κοιλίας της, από την κοινωνία και την Εκκλησία. Η Αγνή του έργου είναι ένα πλάσμα εκ γενετής δύστυχο. Εξώγαμο παιδί μιας φτωχής κοπέλας, που έγινε αλκοολική, βασάνισε το παιδί της με την απελπισία, την ψυχοδιανοητική διαταραχή της και τον τρόμο της «αμαρτωλής» μητρότητας και το άφησε πεντάρφανο. Μετά το θάνατο της μάνας η μικρούλα Αγνή βρέθηκε σε μοναστήρι. Εκεί, έντεκα χρόνια μετά, ο αληθινός αυτός άγγελος έμεινε έγκυος, άγνωστο από ποιον. Η χωρίς ιατρική παρακολούθηση εγκυμοσύνη της κρύφτηκε εντελώς, έως ότου μια μέρα γεννά, σε παράκρουση πνίγει και πετά το βρέφος της σε σκουπιδοτενεκέ. Το γεγονός ανακαλύπτεται και παραπέμπεται στη Δικαιοσύνη, μετά από έρευνα μιας ψυχολόγου. Από αυτό το σημείο, τις «ανακρίσεις» της ψυχολόγου στην Αγνή και στην ηγουμένη ξετυλίγεται το κουβάρι των αιτιών (κοινωνικών, οικογενειακών, ανθρώπινων), των ψυχολογικών τραυμάτων, της θρησκευτικής υποκρισίας, του δράματος όχι μόνο της Αγνής, αλλά και της ηγουμένης, ακόμα και της τραυματικής μνήμης της ψυχολόγου. Το έργο σε εύγλωττη απόδοση των Χρήστου Καρχαλάκη-Μαρίας Ευθυμίου, απέριττο σκηνικό και αρμόζοντα κοστούμια του Νίκου Σαριδάκη και φωτισμούς της Ελευθερίας Ντεκώ, σκηνοθετημένο ρεαλιστικά, λιτά και ατμοσφαιρικά από τον Βασίλη Νικολαΐδη, «πλουτίζεται» από τρεις καλές ερμηνείες, με κυρίαρχη την ερμηνεία της Εύας Κοταμανίδου, που υποδύεται τη φαινομενικά αυστηρή και ψυχρή ηγουμένη, της οποίας το σχήμα κρύβει μια βαθιά πονεμένη γυναίκα και μάνα. Δυναμική και λιτή η Λουκία Πιστιόλα στο ρόλο της ψυχολόγου. Η Αννα Κουτσαφτίκη, αισθαντικότατη και καλλίφωνη στο ρόλο της Αγνής, είναι μια ελπιδοφόρα νέα ηθοποιός.


ΘΥΜΕΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ