Ομως, το κακό δε σταματάει εδώ. Η υπόθεση του ωραρίου των ταχύπλοων σκαφών έδειξε φαινομενικά ότι δυσαρέστησε ορισμένους από τους ακτοπλόους, όμως στην πραγματικότητα αποτέλεσε την αφορμή, για να αναδειχτεί το εξής γεγονός: Οι τρεις μεγαλοεταιρίες που προέκυψαν μετά από τον ανελέητο αγώνα δρόμου, στον οποίο θυσιάστηκαν μια σειρά μικρές ακτοπλοϊκές εταιρίες, όπως η πολύπαθη ΔΑΝΕ, έχουν αρχίσει να «τρώγονται» τώρα μεταξύ τους, αξιώνοντας από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η καθεμιά ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι από το χρυσωρυχείο που λέγεται ακτοπλοΐα. Μάλιστα, οι εφοπλιστές δε διστάζουν, επιδεικνύοντας ταυτόχρονα την επικυριαρχία τους, να εκβιάζουν, δηλώνοντας όπως ο Γεράσιμος Αγούδημος, ότι: «Από τις 15 Σεπτέμβρη δε θα εξυπηρετούμε τα άγονα νησιά»! Αυτό γιατί, κατά τον Αγούδημο, ο υπουργός... αδίκησε και με το ωράριο την MFD, η οποία είναι θυγατρική των Μινωικών Γραμμών και κατέχει το 46% των μετοχών της εταιρίας του Αγούδημου.
Επιπλέον, τη «νύφη» των όσων διαδραματίζονται αυτή την περίοδο στην ακτοπλοΐα ήδη πληρώνουν οι κάτοικοι των νησιών, συνολικά το επιβατικό κοινό και βέβαια οι ναυτεργάτες. Υπενθυμίζεται ότι με τη συνενοχή του υπουργού τα τρία μεγαθήρια Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ και Επιχειρήσεις Αττικής, έχουν μετατρέψει ουσιαστικά ολόκληρο το σημερινό θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας σε «κουρελόχαρτο»! Προγραμματισμένα δρομολόγια ακυρώνονται, το ωράριο αναχωρήσεων έχει ανατραπεί, τα πρωτόκολλα για τον αριθμό των επιβατών έχουν γίνει «λάστιχο»!
Οι μονοπωλιακές καταστάσεις που έχουν προκύψει στην ακτοπλοΐα με ευθύνη της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ έχουν ως αιτία του κακού τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αίρει το καμποτάζ. Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες επιδόθηκαν σε αυτόν τον «αγώνα δρόμου», προκειμένου να αντέξουν στον ανταγωνισμό με τα πλοία των πολυεθνικών που θα εισβάλουν στις ελληνικές θάλασσες το 2004. Τώρα ο «αγώνας δρόμου» συνεχίζεται μεταξύ των τριών γιγάντων, καθώς όπως όλα δείχνουν η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανοίξει τις θαλάσσιες πύλες πριν την καταληκτική ημερομηνία του 2004...