Πέμπτη 29 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΕ
Νέος μηχανισμός υπονόμευσης των ναυτεργατικών δικαιωμάτων

Το προσχέδιο νόμου για την ίδρυση του Ινστιτούτου έδωσε χτες στη δημοσιότητα η κυβέρνηση

Ο διωγμός των ναυτεργατών και από τις λίστες της ανεργίας, η παράδοσή τους στο δουλεμπορικό, παρασιτικό κύκλωμα, η υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και, βέβαια, η επιδότηση των εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών της στεριάς, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, με «ζεστό» χρήμα από τις τσέπες των εργαζομένων, είναι ορισμένα από τα όσα προβλέπονται σε προσχέδιο νόμου, που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, σε συμφωνία με τον υπουργό Απασχόλησης Σ. Τσιτουρίδη, για τη σύσταση Ινστιτούτου Ναυτικής Κατάρτισης ΑΕ!

Το ...«ΙΝΚΑΕ», όπως θα είναι ο διακριτικός του τίτλος, υποτίθεται ότι ιδρύεται για την ...αντιμετώπιση της ανεργίας στους ναυτεργάτες και «άλλων απασχολουμένων και ανέργων του ναυτικού, ναυτιλιακού τομέα και λιμενικών επαγγελμάτων». Ομως, ουσιαστικά, αποτελεί ένα ακόμα σφοδρό χτύπημα σε βάρος όσων ναυτεργατικών εργασιακών κατακτήσεων άφησε όρθιες η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και μιαν ακόμα εκδούλευση στο εφοπλιστικό, συνολικά στο μεγάλο κεφάλαιο. Και μόνον η ίδρυση ΑΕ, με σκοπό την εύρεση εργασίας σε ανέργους ναυτεργάτες, σημαίνει ανατροπή της Διεθνούς Συμβάσεως 9 του 1922 της Κοινωνίας των Εθνών, που είχε συνταχθεί με σκοπό την πάταξη του δουλεμπορίου. Η Σύμβαση αυτή προβλέπει ότι απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση παρέμβαση κάθε είδους ιδιώτη, που με σκοπό το κέρδος ενεργεί για την εξεύρεση εργασίας σε άνεργο ναυτεργάτη. Με βάση τη Σύμβαση αυτή, ιδρύθηκε το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το οποίο τώρα ουσιαστικά καταργείται!

Οσον αφορά το Ινστιτούτο, με τα προγράμματά του, τα οποία θα χρηματοδοτούνται από «εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους», θα ...δίνει τα «εφόδια» και ένα «πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης», ώστε ο άνεργος ναυτεργάτης να εντάσσεται στην αγορά εργασίας, σε οποιοδήποτε επάγγελμα. Αυτό θα γίνεται «αλά ΟΑΕΔ» - του οποίου, άλλωστε, εκπρόσωπος θα συμμετέχει στη διοίκηση του ΙΝΚΑΕ - δηλαδή με την επιδότηση των εργοδοτών. Ωστόσο, σκόπιμα στο κείμενο δε διευκρινίζεται με τι όρους θα γίνεται η ένταξη στην «αγορά εργασίας», αν θα ισχύουν τα προσόντα του ναυτεργάτη, η πολυετής πείρα του, οι Συλλογικές Συμβάσεις και τα κοινωνικοασφαλιστικά του δικαιώματα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ