Τετάρτη 5 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΑΥΣΙΜΑ
Ερχονται αυξομειώσεις στις τιμές

Με ανεπαίσθητη μείωση στην τιμή των βενζινών (αναλογικά με τις προηγούμενες συνεχείς μεγάλες αυξήσεις), αλλά, με την τιμή του πετρελαίου να αυξάνεται και πάλι, διαμορφώνεται από σήμερα τα μεσάνυχτα το σκηνικό στην αγορά των υγρών καυσίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σημερινές ενδεικτικές τιμές που θα ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, προβλέπουν μείωση στην τιμή των βενζινών κατά 3 περίπου δραχμές, ενώ κατά δύο δραχμές ακριβότερο θα πωλείται το πετρέλαιο κίνησης. Η μικρή μείωση της τιμής των βενζινών θεωρείται βέβαιο ότι δε φτάσει ποτέ και στον καταναλωτή, αφού μειώσεις τέτοιου επιπέδου, είθισται να μην λαμβάνονται υπόψη...

Η διαμόρφωση των τιμών στα υγρά καύσιμα σε πρωτόγνωρα υψηλά επίπεδα, κατά την κυβέρνηση οφείλεται στις διεθνείς διακυμάνσεις της τιμής του αργού πετρελαίου αλλά και στην ισοτιμία δολαρίου και δραχμής. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση διακηρύττει ότι δεν προτίθεται να λάβει κανένα μέτρο για τη συγκράτηση των τιμών και η μοναδική της πρόταση για τους καταναλωτές που αφαιμάσσονται κυριολεκτικά από τις πρωτοφανείς τιμές, είναι να ψάχνουν για... φθηνά πρατήρια.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ του πρωθυπουργού, του υπουργού Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη και του υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Ευθυμιόπουλου, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να ζητηθεί παράταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας που προβλέπει την παραγωγή από τα διυλιστήρια φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων του τύπου Auto Oil 1. Να σημειωθεί ότι η χώρα μας θα έπρεπε να είχε εφαρμόσει αυτές τις διατάξεις από την αρχή του έτους, ωστόσο όμως η μη πραγματοποίηση των απαραίτητων επενδύσεων για την παραγωγή τέτοιων καυσίμων από τα ιδιωτικά διυλιστήρια, προσανατολίζει την κυβέρνηση στο να ζητήσει παράταση για την εφαρμογή της σχετικής Οδηγίας. Αντίθετα, τα διυλιστήρια των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ.) έχουν προχωρήσει στην παραγωγή τέτοιων καυσίμων (με ανάλογες επενδύσεις) από τον περασμένο Δεκέμβρη.

Υπονομεύουν το ωράριο

Το θέμα του ωραρίου στα πρατήρια βενζίνης επανέφερε στη χτεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο αντινομάρχης Ηλ. Κοντόπουλος, ο οποίος πριν είκοσι μέρες είχε προτείνει στο Σώμα να ψηφίσει την υπουργική απόφαση για το ωράριο. Οπως υποστήριξε ο Ηλ. Κοντόπουλος, με την εφαρμογή του ωραρίου δημιουργήθηκαν τεράστια προβλήματα, τόσο σε πρατηριούχους όσο και στους καταναλωτές, οι οποίοι ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες δεν μπορούν να βρουν ανοιχτά βενζινάδικα. Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών καθώς και του Σωματείου Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης δήλωσαν ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να ανατρέψει μία υπουργική απόφαση που αποτελούσε αίτημα του κλάδου για πολλά χρόνια. Την αντίθετη ακριβώς άποψη είχε ο εκπρόσωπος 50 περίπου επαγγελματιών του κλάδου που υποστήριξε ότι μετά την εφαρμογή της απόφασης για το ωράριο ο τζίρος των καταστημάτων τους έπεσε στο 50% και αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο να απολυθεί το προσωπικό που απασχολείται.

Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Κ. Παπαδόπουλος, πρότεινε κατ' εξαίρεση να επιτραπεί η λειτουργία από τις 12 το μεσημέρι ως τις 6 το πρωί στα πρατήρια που η Επιθεώρηση Εργασίας θα αποδεικνύει ότι απασχολούν δύο τουλάχιστον εργαζόμενους στη νυχτερινή βάρδια. Την πρόταση αυτή υπερψήφισαν τελικά οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας (ΠΑΣΟΚ). Ο εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας ζήτησε να παραπεμφθεί το θέμα σε επιτροπή, ενώ οι νομαρχιακοί σύμβουλοι Μιχ. Σπυριδάκης και Ζ. Παπαδημητρίου τάχθηκαν υπέρ της διατήρησης της απόφασης για το ωράριο, σημειώνοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα πρέπει να διαφυλαχτεί το κύρος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που πριν λίγες μέρες ψήφισε τη σχετική υπουργική απόφαση και τώρα θέλει να την ανατρέψει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ