Παρασκευή 25 Αυγούστου 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Ζεστό χρήμα με 12ετείς συμβάσεις

Προκηρύχτηκε χτες ο διεθνής διαγωνισμός με προκλητικά προνόμια για τους εφοπλιστές

Το ένα προνόμιο μετά το άλλο προσφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ στο εφοπλιστικό και, συνολικά στο μεγάλο κεφάλαιο, καταρρακώνοντας το βιοτικό επίπεδο των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων, και πλήττοντας τα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Χτες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έδωσε στη δημοσιότητα την προκήρυξη «διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 12 ετών αρμοδιότητας ΥΕΝ». Ενάμιση μήνα δηλαδή μετά την αιφνιδιαστική παρουσίαση στη Βουλή από τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη «διάταξης νόμου» που προβλέπει τη σύναψη 12ετούς σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας για τις λεγόμενες «άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές», αντί για μονοετή και 5ετή που ισχύει σήμερα, ο υπουργός προκηρύσσει διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό, χωρίς να ξεκαθαρίζει τη σημαία των πλοίων.

Για όλους έχει ο μπαχτσές

Με την προκήρυξη του διαγωνισμού η κυβέρνηση φροντίζει ώστε από τις παχυλές επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές να μη μείνει παραπονεμένος κανένας από τους εφοπλιστές, αφού ο «μπαχτσές» των κονδυλίων αφορά και στα καινούρια πλοία όσο και στα σαπάκια. Για το σκοπό αυτό θεσπίζονται τρεις κατηγορίες πλοίων και αντίστοιχος αριθμός συμβάσεων: Στην πρώτη εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και οκτώ ετών και ταχύτητα δοκιμών τουλάχιστον 25 κόμβους. Για τα πλοία αυτά μπορεί να συναφθεί σύμβαση για δώδεκα έτη.

Στη δεύτερη κατατάσσονται πλοία που δεν πληρούν τις απαιτήσεις ηλικίας και ταχύτητας της κατηγορίας 1. Για τα πλοία αυτά μπορεί να συναφθεί σύμβαση μέχρι 30 μήνες, εφόσον δηλώνεται ότι εντός 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης το εν λόγω πλοίο θα αντικατασταθεί από πλοίο της πρώτης κατηγορίας. Τα σαπάκια δηλαδή θα ταξιδεύουν με χρήμα του δημοσίου για 30 μήνες και όταν αντικατασταθούν από καινούρια (ήδη ετοιμάζονται 11 με γαλαντόμες δημόσιες επιδοτήσεις) η σύμβαση θα επεκτείνεται στα 12 χρόνια. Στην τρίτη κατηγορία κατατάσσονται τα πλοία που δεν ανήκουν στις άλλες δυο και για τα οποία μπορεί να συναφθεί Σύμβαση για ένα έτος, η οποία μπορεί σε ειδικές περιπτώσεις να παρατείνεται για χρονικό διάστημα μέχρι τεσσάρων μηνών.

Συμβάσεις διασφάλισης του εφοπλιστικού κέρδους

Η «επένδυση» για τους εφοπλιστές στις άγονες γραμμές γίνεται ουσιαστικά με μηδενικό ρίσκο, αφού η κυβέρνηση προβλέπει για τις πολυετείς συμβάσεις «αναπροσαρμογή του ετησίου μισθώματος ανάλογα με τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αλλά και βάσει Ρήτρας Καυσίμου που εξαρτάται από τη μεταβολή της τιμής του καυσίμου που χρησιμοποιεί το πλοίο που θα εκτελεί τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου». Βρέξει - χιονίσει δηλαδή, η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν πρόκειται να έχει χασούρα.

Τέλος, για να χρυσώσει το χάπι των νέων προκλητικών προνομίων προς τους εφοπλιστές, η κυβέρνηση ανακοίνωσε και την επέκταση της δωρεάν μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων και των εγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους απομακρυσμένων νησιών με κάτω από 1.000 μόνιμους κατοίκους και των απομονωμένων νησιών προς τα μητροπολιτικά τους κέντρα. Μέτρο που αφορά ελάχιστο αριθμό επιβατών και βέβαια σε αποστάσεις τέτοιες που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να απειλήσουν ούτε στο ελάχιστο τα υπερκέρδη των εφοπλιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ