Τρίτη 17 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Αφανίζονται οι «μικροί»

Την τάση μονοπώλησης της αγοράς διαπιστώνει και σχετική έρευνα

Υψηλό βαθμό συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης, σκληρό ανταγωνισμό και παραπέρα ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων στον κλάδο των αλυσίδων πώλησης ηλεκτρικών συσκευών, διαπιστώνει κλαδική μελέτη της ICAP. Η μελέτη επισημαίνει ότι πηγές της αγοράς θεωρούν δεδομένη τη συρρίκνωση του πλήθους των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σ' αυτή, ώστε μέχρι το 2010 να έχουν απομείνει μόνο 4-5 μεγάλες αλυσίδες. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις είτε θα συγχωνευτούν με μεγαλύτερους ομίλους, είτε θα απορροφηθούν από μεγαλύτερες εταιρείες.

Ο ανταγωνισμός διεξάγεται σε επίπεδο τιμών, προσφορών και πιστωτικών διευκολύνσεων. Οι μεγαλύτεροι όμιλοι εξελίσσονται και σε κυρίαρχους της λιανικής διάθεσης, ενώ το 2005 σημειώθηκε και η είσοδος μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, είτε άμεσα (Media Market και Fnac), είτε μέσω εξαγοράς εγχώριας αλυσίδας όπως έκανε η «Dixons» με τον «Κωτσόβολο».

Ο σκληρός ανταγωνισμός, σύμφωνα με τη μελέτη, επιδείνωσε την οικονομική κατάσταση αρκετών επιχειρήσεων, προς όφελος των μεγάλων οργανωμένων αλυσίδων, σε μια αγορά σχετικά κορεσμένη λόγω της υψηλής διείσδυσης στα ελληνικά νοικοκυριά αρκετών κατηγοριών ηλεκτρικών συσκευών.

Παρ' όλα αυτά, η λιανική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών ακολούθησε ανοδική πορεία μεταξύ 1997-2005 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,1%. Το συνολικό μέγεθος της αγοράς αυξήθηκε κατά 2,9% το 2005 σε σχέση με το 2004. Πρόκειται, ωστόσο, για τη μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή, καθώς η αύξηση το 2004 σε σχέση με το 2003 ήταν 3,5%. Ακόμα κι έτσι τη διετία 2006-2007 η μεταβολή εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3%.

Η αύξηση της αγοράς οφείλεται κυρίως στις λεγόμενες «μαύρες» συσκευές νέας τεχνολογίας, τηλεοράσεις «πλάσμα» και LCD, τα DVD εγγραφής, εξελιγμένες βιντεοκάμερες, που αντικαθίστανται πιο σύντομα. Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα οι μεμονωμένες επιχειρήσεις και τα μικρά καταστήματα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, καθώς συνήθως εμπορεύονται συσκευές χαμηλότερης τιμής και είναι δύσκολο να προβάλλουν αποτελεσματικά τις νέες συσκευές, μειονεκτούν από άποψη χώρων, γεωγραφικής θέσης και εισοδηματικών κατηγοριών στις οποίες απευθύνονται.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επιταχύνονται οι διαδικασίες συγκέντρωσης (2011-03-26 00:00:00.0)
Διαπίστωσε τα... αυτονόητα (2006-12-19 00:00:00.0)
Μεγάλα σούπερ μάρκετ και χονδρέμποροι οι «νονοί» (2005-04-14 00:00:00.0)
Στον έλεγχο βρετανικής πολυεθνικής (2004-07-09 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2002-03-06 00:00:00.0)
Τα προβλήματα των ΜΜΕ στο φόντο της ΟΝΕ (1999-06-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ