Σάββατο 5 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Χαρακτικά του Φ. Μαστιχιάδη στην Ερμούπολη

Μεγάλη αναδρομική έκθεση του χαράκτη Φώτη Μαστιχιάδη διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης,στην αίθουσα τέχνης "Ερμούπολη",στο πλαίσιο των καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων "Ερμουπόλεια '97".Η ενδιαφέρουσα αυτή έκθεση (διάρκεια μέχρι τις 15/7), περιλαμβάνει έργα του σημαντικού αυτού χαράκτη, από τη Συλλογή του Κώστα Ιωαννίδη, Μουσείο "Μαρίκα Κοτοπούλη".Η έκθεση του Φώτη Μαστιχιάδη ανοίγει τον κύκλο πέντε εκθέσεων, που γίνονται με πρόταση του συλλέκτη και υπεύθυνου του Μουσείου "Μαρίκα Κοτοπούλη" του Δήμου Ζωγράφου. Συγκεκριμένα θα ακολουθήσουν: Εκθεση γλυπτικής του Αριστείδη Πατσόγλου (16/7-10/8), αναδρομική έκθεση του Αλκη Πιερράκου (27/7-20/8), έκθεση του Σαράντη Καραβούζη (22/8-20/9) και της Γιούλικας Λακερίδου (23/8-20/9).

Στην πρώτη έκθεση του κύκλου - παρουσίαση των έργων του Φώτη Μαστιχιάδη - θα φιλοξενηθούν αντιπροσωπευτικές δημιουργίες της 50χρονης εικαστικής προσφοράς του καλλιτέχνη. Ο τελευταίος της γενιάς των μεγάλων παραδοσιακών χαρακτών - χαλκογράφων έφτασε στη χώρα μας προσφυγόπουλο από τις Κυδωνίες της Μ. Ασίας. Στη Θεσσαλονίκη, όπου εγκαταστάθηκε το 1923, καταπιάστηκε από νωρίς με σκίτσα, γελοιογραφίες και εικονογραφήσεις. Δεκαεξάχρονος ακόμα άρχισε να δημοσιεύει δουλιά του στο "Φως" και τη "Διάπλαση των Παίδων". Το 1930 τον βρίσκουμε και στη "Μακεδονία", όπου κοσμεί με έργο του ένα από τα πρωτοσέλιδα του 1932.

Στην ΑΣΠΙΩΤΗ ΕΛΚΑ - εργοστάσιο γραφικών τεχνών, φημισμένο για την πρωτοποριακή εκδοτική δραστηριότητά του - ο καλλιτέχνης μυείται στην τεχνική της λιθογραφίας. Με αυτές τις εμπειρίες έρχεται στην Αθήνα το 1939 και μαθητεύει για δύο χρόνια στον Φώτη Κόντογλου.Το 1942, ο Φ. Μαστιχιάδης προσλαμβάνεται από την Τράπεζα της Ελλάδας, στο τμήμα του Νομισματοκοπείου, όπου συνεργάζεται με τον Αλ. Κορογιαννάκη και δουλεύει τριάντα χρόνια.

"Η απελευθέρωση του χαράκτη από την πιστή αναπαράσταση του αντικειμενικού κόσμου", σημειώνει στον κατάλογο η Μπία Παπαδοπούλου,"ήρθε σταδιακά και έφερε στο επίκεντρο την εκφραστικότητα των μορφών και την έμφαση στην ατμόσφαιρα των συνθέσεων, ενώ, ταυτόχρονα, παρουσιάστηκαν τα πρώτα αφαιρετικά στοιχεία. Επηρεασμένος από τα προσωπικά του βιώματα, στράφηκε σε θλιμμένες και μελαγχολικές ανθρώπινες φιγούρες, αποδίδοντας την πτυχολογία των λιτών ρούχων τους με πλακάτο μαύρο χρώμα και επισημαίνοντας την ταραγμένη ψυχική τους διάσταση μέσα από τα πρόσωπα και τα χέρια".

Στην 50χρονη εικαστική του πορεία, ο Φ. Μαστιχιάδης πειραματίστηκε σε όλες τις τεχνικές και καινούριες μεθόδους χαρακτικής. Ξυλογραφίες, αναγλυφοτυπίες, μονοτυπίες με λαδοχρώματα σε πλεξιγκλάς αντί σε γυαλί, λιθογραφίες, λινόλεουμ, αλλά κυρίως χαλκογραφίες αποτελούν μέρος της πληθωρικής του γραφής.

Οπως λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, "προσπαθώ να επικοινωνήσω, θέλω να επικοινωνήσω με ό,τι μυστικό κρύβεται κάτω από μια φαινομενική πραγματικότητα, το ουσιώδες που μας διαφεύγει ή ηθελημένα το αποσιωπούμε. (...). Το έργο μου μοιάζει με ανοιχτό γράμμα για όποιον θέλει ή μπορεί να το διαβάσει".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ