Τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο της ζαχαροπλαστικής και οι δυνατότητες βελτίωσης των παρεχομένων προϊόντων, καθώς και η δράση της Ομοσπονδίας και των σωματείων για το άμεσο μέλλον και ο επαναπροσδιορισμός στόχων, απασχόλησαν το 8ο Πανελλήνιο Ετήσιο Συνέδριο Ζαχαροπλαστικής, που πραγματοποιήθηκε από τις 6 μέχρι τις 8 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή επαγγελματιών του κλάδου από την Ελλάδα και την Κύπρο.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκε η επιβίωση του κλάδου σε σχέση με το κόστος του προϊόντος σε μία αγορά έντονου ανταγωνισμού, με κύριους ανταγωνιστές τα σούπερ μάρκετ, που πωλούν ίδια ή μεγάλο μέρος των προϊόντων του ζαχαροπλαστείου. Τονίστηκε ότι το κόστος είναι σημαντικός παράγοντας στον ανταγωνισμό, αλλά ότι η εξυπηρέτηση, η προσωπική παρουσία του επαγγελματία και το προϊόν του ζαχαροπλαστείου της περιοχής του καταναλωτή παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο και υπογραμμίστηκε η ανάγκη διασφάλισης ίσων όρων στην αγορά για να αντέξει το παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο. Επίσης, υπογραμμίστηκε ότι είναι απαραίτητη η τήρηση των κανόνων υγιεινής κατά την παρασκευή του προϊόντος και οι συχνοί και σωστοί έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.
Τέλος, υπογραμμίστηκε η επιβάρυνση που επιβάλλεται στα καταστήματα που πωλούν προϊόντα σε πακέτο από το δημοτικό φόρο του 2%, ενώ από την άλλη τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να πωλούν αφορολόγητα τα ίδια προϊόντα, καθώς και η έλλειψη χρηματοδότησης.