Τετάρτη 1 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κανένα πλοίο τους δε "σαβουρώνει"

Καταγγελία - καταπέλτης από ανθυποπλοίαρχο, που υπηρέτησε σε πλοία της ΑΓΕΤ

"Να τ' αφήσουν αυτά που ξέρουν. Οσα στόματα κι αν κλείσουν με αντάλλαγμα ένα μπάρκο και κάποια δολάρια, δεν αλλάζει το γεγονός ότι κανένα πλοίο τους δε "σαβουρώνει" σωστά!".

Η καταγγελία - καταπέλτης γίνεται από τον ανθυποπλοίαρχο Μήτσο Καραλιώκη,που μέχρι πρόσφατα ήταν μέλος του πληρώματος του πλοίου ΑΝΔΡΕΑΣ της ναυτιλιακής ΑΓΕΤ. Λοστρόμος παλιότερα, στη μαύρη λίστα σήμερα για τη συνδικαλιστική του δράση, ο Μ. Καραλιώκης μιλά και εξ ονόματος του αδικοχαμένου ναύκληρου Δημήτρη Ζυγούρη, με τον οποίο διατηρούσε επαφή. "Καταλαβαίνω, λέει, τους συναδέλφους που δε μιλούσαν μέχρι τώρα. Ολοι ξέρουμε ότι η εταιρία κρατάει καρτέλες για τον κάθε έναν από μας. Ολοι ξέρουμε ότι κάθε κουβέντα στην τραπεζαρία φτάνει πρώτα στην εταιρία και μετά τη μαθαίνουν οι υπόλοιποι του πληρώματος. Τώρα, όμως, χάθηκαν 17 συνάδελφοι. Εχουμε δουλέψει μαζί. Εχουμε πάει ο ένας στο σπίτι του άλλου. Τα παιδιά μας θα μεγάλωναν μαζί. Δεν έχουμε δικαίωμα να μη μιλήσουμε. Ολα τα βαπόρια είναι "τσιμενταρισμένα"!".

Αναφερόμενος στην προσωπική εμπειρία που είχε, ταξιδεύοντας με πλοίο της εταιρίας, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ταξιδεύαμε από Ισπανία με κομμένους τους 48 νομείς από τους 52 του αμπαριού".Ως προς την εντατικοποίηση και τις πιέσεις που ασκεί η εταιρία στα πληρώματα, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Μας χρονομετρούσαν ακόμα και κατά τη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης".Την ίδια ώρα "σε κάθε φόρτωση παίρναμε κλίσεις, δεν μπορούσαμε να σαβουρώσουμε (σ.σ. να διοχετεύσουν σε επιλεγμένες δεξαμενές νερό για να διατηρηθεί η ευστάθεια του πλοίου, καθώς αλλάζουν οι ισορροπίες με τη φορτοεκφόρτωση). Τρύπια τάνκια (δεξαμενές) και σάπιες σωληνώσεις. Ας ελέγξουν τα "γουινκς" και τα "νταμπλ μπότομ" (σ.σ. πλευρικές δεξαμενές ευστάθειας και διπύθμενα). Θα μάθουν αμέσως γιατί μπατάρισε το πλοίο".

Ο ανθυποπλοίαρχος καταθέτει μία ακόμα σημαντική παράμετρο: "Εχουν μειώσει από 5 σε 3 τους ναύτες. Εχουν μειώσει και τους ανθυποπλοιάρχους, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται ακόμα και ο καπετάνιος να κάνει βάρδιες στη γέφυρα".

"Ο Δημήτρης ήταν καλό παιδί. Τα γνώριζε τα προβλήματα, τα κουβεντιάζαμε. Ηταν να βγει στη σύνταξη, είχε την υπηρεσία. Κάθισε για να βγάλει κάτι υποχρεώσεις που είχε", λέει, κλείνοντας την κουβέντα με αναφορά στον αδικοχαμένο λοστρόμο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επέβαλαν την ανάκληση τρομοκρατικής απόλυσης (2009-09-15 00:00:00.0)
Ακρως επικίνδυνη για επιβάτες και ναυτεργάτες (2007-04-11 00:00:00.0)
Δεν ξέρουν τίποτα για το... φόνο (2001-06-27 00:00:00.0)
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις (1998-08-26 00:00:00.0)
Φονική συνεργασία ΑΓΕΤ - "Νηογνώμονα"! (1998-07-22 00:00:00.0)
Πυρκαγιά σε πλοίο (1996-02-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ